اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر اهواز
در اين مراسم افراد متنوعي حضور داشتند. شايد الان در مساجد و هيئتها تنها افراد مذهبي و خاص حضور پيدا كنند ولي فضاي آزاد آنجا امكان حضور همه طوايف و طبقات مردم را ايجاد مي كرد. حتي برخي افراد شايد براي استفاده از پارك به ساحل كارون مي آمدند ولي با ديدن چنين مراسم بزرگي به سوي آن جذب مي شدند.

خلاء حذف مراسم شبهاي بين الحرمين و فضاي معنوي كه با برگزاري اين مراسم در شهر ايجاد مي شد امسال احساس مي شود.

حجت الاسلام سواري عضو و رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر كلانشهر اهواز ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم گفت: متاسفانه امسال مطمئنا خلاء برگزاري مراسم شبهاي بين الحرمين كه در دهه اول ماه محرم برگزار مي شد احساس خواهد شد.

وي افزود: من به عنوان مسئول كميسيون فرهنگي در سال گذشته دفاع مستدل و بسيار مستندي جهت برگزاري اين مراسم داشتم ولي متاسفانه برخي از اعضاء شوراي شهر برگزاري اين مراسم را تاييد نكردند و دليل آن را هزينه هاي بالاي اين مراسم قلمداد نمودند در حالي كه به اعتقاد بنده اين برنامه با تاثير و وسعت استاني و كشوري كه دارد ارزش هزينه كردن را داشته است و اميدوارم اين مراسم به برنامه هاي معاونت فرهنگي برگردد.

وي در ادامه گفت: مردم خلاء معنوي اين مراسم را احساس مي كنند چون برنامه اي بود كه فضاي ساحل كارون را به صورت بسيار وسيع و با جمعيت چندين هزار نفري پوشش مي داد و با برنامه هاي متنوع نمايشي،تعزيه خواني،مداحي و... جمع بسيار زيادي از شهروندان را به سوي خود جلب نموده بود. انصافا بنده كه به عنوان يك طلبه در اين مراسم حضور پيدا مي كردم و سخنراني داشتم تاثير اين برنامه را از نزديك بر مخاطبان مي ديدم.

در اين مراسم افراد متنوعي حضور داشتند. شايد الان در مساجد و هيئتها تنها افراد مذهبي و خاص حضور پيدا كنند ولي فضاي آزاد آنجا امكان حضور همه طوايف و طبقات مردم را ايجاد مي كرد. حتي برخي افراد شايد براي استفاده از پارك به ساحل كارون مي آمدند ولي با ديدن چنين مراسم بزرگي به سوي آن جذب مي شدند و از حضور در اين مراسم لذت مي بردند.

وي در پايان گفت: بسياري از افراد حضوري و تلفني با من صحبت كردند و از حذف اين مراسم ناراحت بودند. من به عنوان عضوي از شوراي شهر كه با مردم درارتباط هستم نگراني خودم را اعلام مي كنم  و از اعضاء محترم شوراي شهر مي خواهم در خصوص برگزاري اين مراسم تجديد نظر كنند تا اين برنامه به برنامه هاي فرهنگي معنوي محرم بازگردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار