شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
استاد حوزه‌های علمیه اهواز:
اشتغال مهم‌ترین مطالبه عمومی، بیکاری بزرگ‌ترین خلاء، صادرات عبادت بزرگ و عمل صالح آیت الله حسن‌زاده ادامه داد: امروز شناخت خلاء جامعه به مطالعه زیادی نیاز ندارد و بزرگ‌ترین خلاء بحث بیکاری و مهم‌ترین مطالبه مردم اشتغال و یک برکت مهم صادرات همین ایجاد اشتغال است.

شوشان-مهدی ربیع: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تسخیر بازارهای جهانی توسط کالاهای چینی گفت: چینی‌ها تمام نیازهای مسلمانان را در زمینه عملیات حج شناسایی کردند.

به گزارش خبرنگار شوشان آیت الله ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در نوزدهمین همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه خوزستان در تالار اجتماعات صنعت، معدن، تجارت خوزستان اظهار کرد: باید کشورهایی که جامعه هدف ما هستند نیاز و ذائقه و سلیقه آن‌ها را بشناسیم برای مثال چینی‌ها تمام نیازهای مسلمانان را در زمینه عملیات حج شناسایی کردند واکثریت قریب به اتفاق وسایل حجاج چینی بود.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است صادرات نقش عمده‌ای دارد و آنچه که به اقتصاد مقاومتی لطمه می‌زند واردات است که مانع اقتصاد مقاومتی است.ا مام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تقویت صادرات پایه‌های اقتصاد مقاومتی را محکم می‌کند اما صادرات تحقق صحبت‌های مقام معظم رهبری است گفت: در تمام بخش‌ها چه فرهنگی اقتصادی و صنعت خلاء جامعه را باید بشناسیم.

اشتغال مهم‌ترین مطالبه عمومی، بیکاری بزرگ‌ترین خلاء، صادرات عبادت بزرگ و عمل صالح آیت الله حسن‌زاده ادامه داد: امروز شناخت خلاء جامعه به مطالعه زیادی نیاز ندارد و بزرگ‌ترین خلاء بحث بیکاری و مهم‌ترین مطالبه مردم اشتغال و یک برکت مهم صادرات همین ایجاد اشتغال است. استاد حوزه‌های علمیه اهواز بیان کرد: به صادرات باید به عنوان عبادت بزرگ و عمل صالح نگاه کرد. در مباحث اقتصادی لطمه‌ای که می‌بینیم همین اشتغال است.

وی با اشاره به فقر و بیکاری به عنوان عوامل پیوستن افراد به گروهک تروریستی داعش گفت: بسیاری از کسانی که جذب داعش شدند مشکلات اقتصادی داشتند. کمبود اشتغال غیر از مفاسد بسیاری که به وجود می‌آورد بخشی از آن لطمه به پایه‌های اعتقادی شهروندان است. امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: هر کاری که باعث اشتغال صحیح شود عمل بسیار بزرگی است. همه مسئولان در تمام بخش‌ها باید دست به دست صادر کنند گان را به خاطر اشتغال زایی ببوسند و از آن‌ها تقدیر کنند.

آیت الله حسن‌زاده با بیان اینکه به ثبات مقررات در بخش صادرات نیاز داریم یادآور شد: مسئله نبود ثبات ارز مشکلات بسیاری را در صادرات به وجود می‌آورد و مقررات مزاحم را باید کم کنیم و تسهیلات باید برای صادر کنندگان در عمل فراهم شود.

وی اضافه کرد: آنچه مسئولان باید انجام دهند نظارت است و صادر کنندگان به خاطر منافع کوتاه مدت منافع بلند مدت را به خطر نیاندازند ضمن اینکه بخش صادرات در خوزستان باید تقویت شود.

استاد دانشگاه‌های اهواز با اشاره به اینکه صادرات یک عبادت بسیار بزرگ است و فقط نباید منافع کوتاه مدت را در نظر گرفت عنوان کرد: باید از فرصت بر جام برای توسعه صادرات استفاده شود و از حل مساله هسته‌ای باید نهایت استفاده را ببریم که پایه‌های اقتصاد مقاومتی را محکم کنیم.

آیت الله حسن‌زاده بیان کرد: تحریم‌ها به ما لطمه زد، البته تحریم به معنای تسلیم و بالا بردن دست‌ها نیست ولی برخی کشورهایی که اصلا آن‌ها را حساب نمی‌آوردیم در صادرات خرما ما را تحریم کردد.  وی یادآور شد: ایجاد اشتغال عبادت عملی است و امیدی که به خانواده‌ها با ایجاد اشتغال داده می‌دهید عبادتی بالا‌تر از این نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار