اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
آب شور پشت سد را به عنوان تسهیلات اشتغال‌زایی به مردم بدهید که بروند بلال‌فروشی راه بیندازند و تبلیغ کنند بلال با آب شور سد گتوند.
یک سد ساخته‌اند برای جمع کردن آب. دارد کارش را انجام می‌دهدها. فقط آبی که جمع می‌کند کمی شور شده. مسئولان تخصص سدسازی دارند. تخصص طعم و مزه که ندارند! پشت سد چند تا تپه نمکی ناقابل است. آیا مسئولان در قبال آفرینش تپه‌های نمکی هم هم مقصرند؟ این سد کلی کار انجام می‌دهد و چند منظوره است. فقط همین یک قلم ایراد را دارد که آبش شور است. این آب خودش از آب گذشته است. یعنی دیگر آب نیست. آب شور است. حالا با این آب شور چه‌کار باید کرد؟

بلال فروش‌ها را زیاد کنید
آب شور پشت سد را به عنوان تسهیلات اشتغال‌زایی به مردم بدهید که بروند بلال‌فروشی راه بیندازند و تبلیغ کنند بلال با آب شور سد گتوند. حتی می‌شود صنف بلال‌فروش‌ها را ساماندهی کرد در کنار سد گتوند. بلال که کباب شد بیندازند توی آب سد، خریدار شنا کند، برود بلالش را بیاورد بیرون و بخورد. هم اشتغال‌زایی شده و هم گردشگری را رونق داده‌اید.

سد گتوند را قطب خیارشورسازی جهان کنید
با این همه آب شور می‌توانید قطب خیارشور سازی جهان بشوید. با صادر کردن خیارشور کمی از خرج میلیاردی سد هم جبران می‌شود. جشن خیارریزون بگذارید. مردم خیارهایشان را بیاورند برای این پروژه عظیم.

آب را بریزید آن جاهایی که سوخته
رییس دولت قبل فرموده بود: آبو بریز اونجا که سوخته. اتفاقا این روزها سطح و تعداد سوختگی‌ها زیاد شده. این آب شور را بریزند آنجا که سوخته. دو  تا کار می‌کند. هم سوختگی را برطرف می‌کند. هم نمک دارد، ضد عفونی می‌کند که امراض دیگر هم از بین برود. البته ممکن است نمک به زخم آنها باشد. ولی سوختگی را حتما برطرف می‌کند.

آب سد را بریزید توی دریاچه ارومیه
هی می‌گویند جا نداریم برای این آب شور. آنوقت دریاچه ارومیه دارد له له می‌زند برای آب. آنهم آب شور. اصلا چه کاری است؟! یک موقع دریاچه آب شور داشتیم که دریاچه ارومیه بود. حالا خشک شده. به جایش یک دریاچه آب شور دیگر از یک جای دیگر زده است بیرون. فعلا به آن می‌گویند سد گتوند. اگر مشکل‌ اسم است از فردا به آن جا که خشک شده بگویید سد گتوند، به آب‌های شور سد گتوند بگویید دریاچه ارومیه!

غرغره کردن آب شور را ترویج بدهید
فرهنگ‌سازی کنید که مردم هر شب آب شور غرغره کنند. آن هم صدادار. بعد هم تبلیغ کنید که مسئولان به فکر شما بوده‌اند و برای آب غرغره کردن شما کلی آب شور تدارک دیده‌اند. جوری که اگر آب هم نداشتید بخورید، آب برای غرغره کردن دارید.

بخش عمده‌اش را به صدا و سیما بدهید
خواهش می‌کنم آب شور پشت سد را حیف و میل نکنید. فکر نکنید تهدید است. این یک فرصت است. سرمایه است. از سد گتوند لوله‌کشی کنید تا صدا و سیما و کل آب را بفرستید. حسابی خوشحال می‌شوند. با این آبرسانی به صدا و سیما و پر شدن آنتن، شبکه‌های ضاله ماهواره‌ای شکست سنگینی می‌خورند. باز هم بگویید از سد ایراد بگیرید. قابلیت جنگ رسانه‌ای هم دارد!

پروژه علمی آب‌پاشی هوا را ادامه بدهید
خدا را شکر طرح‌های آبکی و آب‌نیاز زیاد داریم که عموما در آن هشت سال طلایی دولت نهم و دهم امتحان شده. مثلا آبپاشی هوا برای از بین بردن آلودگی. خدا را شکر اگر آلودگی به خاطر بنزین نداریم، ریزگرد که داریم. ما در حال آزمایش مداوم هستیم. چهار تا هلیکوپتر بلند شود این آب را بپاشد در هوا که همه لذت ببرند از این طرح‌های علمی.حالا سو استفاده نکنید بگویید چرا هلیکپوتر روی جنگل‌های در حال سوختن نمی‌فرستند.

شلنگ درمانی کنید
بعضی از هموطنان عزیز هر روز تفریح سالمی دارند. شلنگ آب را برمی‌دارند و آب‌بازی می‌کنند.آب پشت سد را به تفریحات سالم این دسته از هموطنان عزیز اختصاص بدهید که آنقدر آب‌بازی بکنند که بترکند. بلکه متنبه شوند.

گردشگری خارجی بیاورید که کف کند
گردشگر خارجی بیاورید که ببینند ما یک سد منحصر به فرد در جهان داریم. بگویید این تنها سد در جهان است که آب شور پشت آن ذخیره می‌شود و  به شما هم هیچ ربطی ندارد. مال خودمان است، اختیارش را داریم! هم گردشگری را رونق داده‌اید، هم توی دهن‌شان زده‌اید!

منتشر شده در نشریه طنز و کاریکاتور کاکو خوزستان


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار