شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
حسن علاقه بند عنوان کرد:
معاون اجرایی موسسه جهاد نصر توضیح داد: شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی که قبلااجرا شده بودند، دارای اشکالات فنی هستند به همین دلیل اجرای آبیاری تحت فشار را با محدودیت روبه رو کرده و یا مستلزم هزینه مجدد برای احداث شبکه برق و ایستگاه پمپاژ هستند.

شوشان-حسن علاقه بند معاون اجرایی موسسه جهاد نصر یکی از مهمترین موانع اجرای طرح توسعه کشاورزی مقام معظم رهبری را عدم تخصیص آب به این طرح برشمرد.

علاقه بند مشکل آب را ترمز سرعت اجرای طرح عنوان کرد و تامین آب مرحله دوم طرح را توسط وزارت نیرو خواستار شد و تصریح کرد: رییس جمهوری به صراحت دستور داده قولی که به مردم خوزستان داده باید عملیاتی شود اما نمی دانیم به چه علت وزارت نیرو در این امر تعلل می کند.

 وی تاکید کرد: در صورت تصویب سهمیه آب، تا کنون می توانستیم نیمی از طرح را اجرایی کنیم.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر توضیح داد: شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی که قبلااجرا شده بودند، دارای اشکالات فنی هستند به همین دلیل اجرای آبیاری تحت فشار را با محدودیت روبه رو کرده و یا مستلزم هزینه مجدد برای احداث شبکه برق و ایستگاه پمپاژ هستند.

علاقه بند افزود: مشکلات فنی شبکه های اصلی باعث شده که آبیاری کم فشار جایگزین آبیاری تحت فشار در برخی اراضی شود.

وی با اشاره به مذاکراتی که با سازمان آب و برق خوزستان انجام شده اضافه کرد: قرار است در فاز دوم طرح اجرای آبیاری کم فشار و تحت فشار آسان تر و با هزینه های کمتری انجام شود.

علاقه بند تاکید کرد: ایستگاه های پمپاژ و زهکش های اصلی هم اکنون نیاز به مرمت و لایروبی دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار