شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
از وظایف مهم این اداره، پیشگیری از ارجاع بیماران برای تهیه ملزومات مصرفی پزشکی به خارج از بیمارستان، نظارت بر حسن اجرای ضوابط خرید براساس برند و قیمت مصوب ملزومات مزبور در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی است.
با آغاز طرح تحول نظام سلامت و با دستور10 ماده ای وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن انتقال اداره تجهیزات پزشکی از معاونت درمان به معاونت غذا و دارو، نظارت بر ملزومات مصرفی پزشکی به عهده اداره تجهیزات محول شد.

از وظایف مهم این اداره، پیشگیری از ارجاع بیماران برای تهیه ملزومات مصرفی پزشکی به خارج از بیمارستان، نظارت بر حسن اجرای ضوابط خرید براساس برند و قیمت مصوب ملزومات مزبور در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی است. به منظور جلوگیری از خرید های مازاد بر نیاز مراکز، سیستم تعهدی به طور مستمر کنترل و میزان خرید ملزومات مصرفی پزشکی رصد می شود.

یکی از اقداماتی که در این اداره صورت می پذیرد، صدور مجوز خرید تجهیزات پزشکی سرمایه ای برای مراکز تابعه دانشگاه است که به صورت برگزاری کمیسیون بررسی و پایش بر اساس سامانه اداره کل تجهیزات با رعایت تمامی قوانین مالی و معاملاتی با حضور نمایندگان دانشگاه و معاونت های ذیربط، مراکز و گروه های پزشکی اعم از بالینی و پایه برگزار می شود.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تلاش می کند تا بزودی سامانه نظارت بر ملزومات مصرفی را، راه اندازی کند و همه درخواست های مراکز تابعه دانشگاه را از طریق این سامانه انجام دهد.

خرید ملزومات از برنامه های اجرایی دیگر اداره تجهیزات، نظارت و بررسی ملزومات مصرفی پزشکی در اتاق های عمل و سایر بخش های مراکز درمانی برای جلوگیری از مصرف کالاهای قاچاق و غیر استاندارد و جمع آوری این اقلام است و به همین منظور ثبت نام احراز صلاحیت اصناف تجهیزات پزشکی از طریق سامانه الکترونیک تجهیزات پزشکی انجام می شود و این اداره به منظور حصول اطمینان از عدم تخلفات احتمالی، به صورت مستمر بازرسی از اصناف را نیز در دستور کار خود دارد.
 
  دکتر حسین برزگر
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار