شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشکده پزشکی
دکتر سید جلال هاشمی: با آغاز شروع بکار اینجانب در دانشکده و پس از بررسی های لازم، مشخص شد که دانشکده فاقد یک برنامه مدون و استراتژی مشخص است که با همکاری معاونین و مدیران گروههای علوم پایه و بالینی یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای دانشکده تدوین شد

دکتر سید جلال هاشمی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که روز دوم دی ماه 94 با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی-دانشجویی، دکتر سید جلال هاشمی رئیس سابق دانشکده پزشکی، دکتر محمد فکور رئیس جدید دانشکده پزشکی و جمع کثیری از اعضاء هیئت علمی در سالن جلسات دانشکده پزشکی برگزار شد، گفت: دانشکده های پزشکی یکی از ارکان اصلی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور هستند که بیش از 50 درصد اعضاء هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی در این دانشکده ها مشغول به فعالیت هستند.

نقش بی بدیل دانشکده های پزشکی در ارتقاء آموزش پزشکی

هاشمی افزود: همچنین اکثر قریب به اتفاق دانشجویان سطح بالای هر دانشگاه علوم پزشکی نیز در دانشکده پزشکی مشغول به تحصیل هستند که این نشان از نقش و اهمیت این دانشکده ها در آموزش پزشکی دارد.

رئیس سابق دانشکده پزشکی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 1100 دانشجوی پزشکی، 500 دانشجوی رزیدنت در مقاطع مختلف، 30 دستیار فوق تخصصی و قریب 300 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دانشکده پزشکی در حال تحصیل هستند که این عظمت دانشکده پزشکی را نشان می دهد و مسئولیت مهمی را بر گردن مدیران و کسانی که متولیان امر هستند، ایجاد می کند.

وی گفت: ریاست دانشکده پزشکی هم از نظر رسالت و هم از نظر مسئولیت، بسیار متفاوت تر از ریاست دانشکده های دیگر دانشگاه است به این دلیل که رئیس دانشکده پزشکی علاوه بر اینکه مسئول دانشکده است عضو اصلی تیم شورای دانشگاه، عضو هیت رئیسه دانشگاه، عضو کمیسیون معین شورای تخصصی وزارت بهداشت و عضو شورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت نیز است که نشان از جایگاه والای این مسئولیت دارد و کسی که در این جایگاه قرار میگیرد خداوند توفیقی به وی داده تا بتواند در تصمیم گیری های کلان دانشگاهی و حتی مملکت نقش داشته باشد.

اعضاء هیئت علمی ارکان اساسی دانشگاههای علوم پزشکی کشور

هاشمی تصریح کرد: هر اقدامی که در مدت دو سال گذشته انجام شده حاصل تلاش و فعالیت های همه کارکنان و مدیران و علی الخصوص اعضاء هیئت علمی دانشکده است و در واقع رکن اساسی همه دانشگاهها اعضاء هیئت علمی هستند که دلسوزانه در راستای ارتقاء سطح علمی کشور تلاش میکنند.

تدوین برنامه استراتژیک دانشکده پزشکی گامی در جهت ارتقاء سطح علمی دانشگاه

رئیس سابق دانشکه پزشکی گفت: با آغاز شروع بکار اینجانب در دانشکده و پس از بررسی های لازم مشخص شد که دانشکده فاقد یک برنامه مدون و استراتژی مشخص است که به عنوان اولین گام و با همکاری معاونین دانشکده و مدیران گروههای علوم پایه و بالینی یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای دانشکده تدوین و بصورت یک سند مکتوب درآمد و اهدافی در حوزه های مختلف با زمانبندی مشخص تعیین شد.

وی ادامه داد: همچنین با تاکید ریاست محترم دانشگاه، ارتباط نزدیک تری با گروههای آموزشی و اعضا هیئت علمی برقرار شد و در یک برنامه ریزی مشخص تمامی گروه های بالینی و علوم پایه توسط اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه مورد بازدید قرار گرفتند و اعضا هیئت علمی توانستند بصورت رو در رو مسائل و مشکلات را به هیئت رئیسه دانشگاه منتقل کنند.

این فوق تخصص گوارش تصریح کرد: این اقدام نقش مهمی در تغییر دیدگاه اعضاء هیئت رئیسه در مورد گروههای آموزشی ایجاد کرد و بازخورد بسیار خوبی نیز در بین گروههای آموزشی داشت. همچنین برای گروههای آموزشی این فرصت فراهم شد تا نقاط ضعف و قوت خود را از نظر موضوعات آموزشی، پژوهشی و درمانی بیابند و در راستای رفع و تقویت آنها تلاش مضاعفی انجام دهند.

اصلاح فرآیندها در راستای تکریم دانشجویان و اعضاء هیئت علمی

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در دو سال گذشته بعضی از فرآیندهایی که در سالهای گذشته با مشکلاتی مواجه بودند نیز تسهیل شد، بطور مثال فرآیند رسیدگی به پرونده ارتقاء اعضاء هیئت علمی به دلایل مختلفی، در گذشته بسیار زمانبر بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد جلسات کمیته های منتخب و هیئت ممیزه افزایش یافت و درحال حاضر هیچ پرونده ای از اعضا هیئت علمی دانشکده پزشکی در کمیته منتخب باقی نمانده است و به تمامی پرونده ها رسیدگی شده است.

رئیس سابق دانشکده پزشکی افزود: همچنین در خصوص اعطاء پایه های سنواتی نیز فرآیندها اصلاح شد و با اقدامات انجام شده، قرار بر این شد اگر نام هر عضو هیئت علمی در مقاله ای وجود داشته باشد آن هیئت علمی کل امتیاز مقاله را دریافت کند تا اساتید از نظر پایه های سنواتی دچار مشکل نشوند.

بهینه سازی و بازسازی فضاهای آموزشی

وی ادامه داد: کمبود فضاهای آموزشی نیز یکی از دغدغه های برخی گروههای آموزشی بود که بدلیل عدم صدور مجوز برای آغاز پروژه های عمرانی، موضوع بهینه سازی فضاهای موجود در دستور کار قرار گرفت و با همکاری دفتر دفنی دانشگاه فضای فیزیکی گروههای فیزیولوژی و ژنتیک بازسازی شد و ساختمان گروه بیوشیمی نیز در نوبت بازسازی قرار دارد. همچنین با توجه به اجرای بسته ارتقاء هتلینگ بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت، گروههای بالینی که در بیمارستان ها مستقر بودند کاملا نوسازی شدند.

هاشمی گفت: سالن های امتحان شهید آتش افزا و شهید موسوی که در گذشته متروکه بود با تلاشهای دانشکده و دفتر فنی و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بصورت کامل بازسازی شد و آماده بهره برداری هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: سال های 93 و 94 نیز سالهایی پربار در زمینه اخذ مجوز مقاطع تحصیلی در گرووهای علوم پایه بود که بعد از بازدید گروههای برد وزارت بهداشت از گروههای آموزشی، مجوز جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ژنتیک و مقطع دکتری تخصصی در رشته بیوشیمی برای دانشگاه صادر شد.

اجرای کامل فاز اول طرح ادغام آموزش پزشکی

رئیس سابق دانشکده پزشکی گفت: روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی دانشکده در سال 92 همزمان با اجرای فاز اول طرح ادغام آموزش پزشکی بود که این طرح با سختی فراوان و تلاش اعضاء هیئت علمی علوم پایه اجرایی شد و در سال 94 بصورت کامل پیاده سازی شد و ان شاءالله فازهای بعدی این طرح که در بالین انجام میشود با کارشناسی بیشتر و استفاده از تجربیات دانشگاههای دیگر با آمادگی بهتری شود زیرا اجرای طرح ادغام آموزش پزشکی یکی از ضروریات حوزه آموزش پزشکی است و میتواند آموزش پزشکی عمومی را متحول کند.

تغییر در نحوه پذیرش دانشجویان پردیس خودگردان و اختصاص تجهیزات به دانشکده پزشکی

هاشمی تصریح کرد: یکی از اقدامات مثبت مسئولین وزارت بهداشت تغییر نحوه پذیرش دانشویان در پردیس های خودگردان بود و در حال حاضر تفاوت چندانی در بین دانشجویان ورودی وجود ندارد و پردیس خودگردان اروند در پردیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادغام شد ودر حال حاضر با برنامه ریزی بهتری میتوان آموزش دانشجویان را انجام داد.

وی گفت: تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و  پردیس خودگردان منعقد شد به این صورت که حداقل 50 درصد هزینه ای که هر ترم از دانشجویان پردیس خودگردان اخذ میشود در اختیار دانشکده پزشکی دانشگاه قرار گیرد، علاوه بر این هم اگر دانشکده نیاز پیدا کرد، در جهت ارتقاء سطح آموزش میتواند درصد بیشتری را اخذ کند. همچنین تعدادی از تجهیزات مربوط به گروههای علوم پایه پردیس خودگردان به دانشکده پزشکی اختصاص پیدا کرد.

هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تدوین شده، راهگشای حل بسیاری از مشکلات دانشکده پزشکی است، از تمامی کارکنان، معاونین و اعضاء هیئت علمی دانشکده بخاطر تلاشهای بی دریغشان در ارتقاء جایگاه دانشکده پزشکی تقدیر بعمل آورد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
comment
0
0
comment مارا از شیر مرغ بودن رها کنید {نامه ای (طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری )که سه سال است پشت درهای بسته مجلس خبری ازش نسیت و بلا تکلیف است } نامه ای به کلیه نمایندگان محترم مردم در سراسر کشور باعرض سلام خسته نباشیدخداقوت نمایندگان محترم مردم در خانه ملت طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی روز چهارشنبه مورخ1392/9/20به تصویب نمایند گان محترم مجلس رسید و طرح مذکور فوریت دارشد وطی شماره 162اعلام وصول گردیید و توسط رئیس جلسه وقت جناب آقای دکتر محمدرضا باهنر به کمسیون اجتماعی مجلس ارجاع گردید جهت بررسی لذا در مورخ 1394/3/31نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس جناب آقای عمران علی محمدی در رسانه های خبری اعلام کرد که کمسیون اجتماعی مجلس طر ح تبد یل وضعیت نیروهای رسمی کار گری ادارات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری تصویب کرد و طرح مذکور در روزهای آیند ه به صحن علنی مجلس خواهد آمد و آقای عمران علی محمدی عنوان کرد دولت مخالف این طرح نسیت چون بار مالی برای دولت ندارد نیروهای رسمی کار گری در بدنه دستگاه دولتی در حا ل انجام کار هستند از رئیس محترم مجلس از کلیه طراحان طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی از رئیس محترم کمسیون اجتماعی مجلس از کلیه نماینده گان محترم سراسر کشور در مجلس شورای اسلامی عاجزانه خواستاریم طرح مذکور به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیاورند و بارای موافق (مثبت)طرح مذکور در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسانیدجهت رضای خداوند تبارک تعالی ما کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی از هر دو قانون استخدامی محروم هستیم نه تابع قانون کار هستیم نه قانون خدمات کشور ضرب المثل معروف شتر مرغ ت قبلااز همکاری شما صادق ترین افراد کمال تقدیر تشکر داریم جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار