اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان:
دکتر خدادادی افزود: پیشگیری از وقوع حوادث و تلاش برای کاهش آثار بلایای طبیعی و انسان ساخت می تواند جامعه ما را به سمت رشد رهنمون سازد و به جامعه ای توسعه یافته تبدیل نماید که متأسفانه ما تا رسیدن به این نقطه، فاصله زیادی داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از برگزاری دومین دوره بازآموزی جستجو و نجات در سیلاب و آبهای خروشان با حضور مربیان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، دکتر علی خدادادی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان به منظور بهره برداری جمعیت هلال احمر کشور گفت: دومین دوره باز آموزی جستجو و نجات در آبهای خروشان کشور با همکاری هلال احمر استان به مدت یک هفته به میزبانی دزفول برگزار شد.

وی افزود: پیشگیری از وقوع حوادث و تلاش برای کاهش آثار بلایای طبیعی و انسان ساخت می تواند جامعه ما را به سمت رشد رهنمون سازد و به جامعه ای توسعه یافته تبدیل نماید که متأسفانه ما تا رسیدن به این نقطه، فاصله زیادی داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر در همین راستا، آموزش همگانی ایمنی در برابر حوادث برای عموم مردم و اجرای آموزش های تخصصی برای عوامل هلال احمر است که علاوه بر جوامع شهری، روستاها و مناطق سخت گذر را تحت پوشش قرار خواهد داد و احداث مرکز آموزش تخصصی جستجو و نجات در سیلاب و آبهای خروشان به همین دلیل صورت خواهد گرفت.

دکتر خدادادی همچنین با بیان اینکه باید تلاش جمعیت هلال احمر در راستای آموزش در جهت ارتقاء توان و سرعت در عملیات‌های امداد و نجات متمرکز شود، تصریح کرد: با توجه به گستره حادثه خيزي استان خوزستان، زيرساختهاي امداد و نجات استان به منظور پاسخگويي به فوريت هاي امدادي كافي نيست و با وجود اقدامات موثر انجام شده درسالهاي اخير، تقويت زيرساختهاي امدادي استان از ضروريات به شمار می رود.

رییس جمعیت هلال احمر دزفول نیز با اشاره به برگزاری دوره تخصصی سیلاب گفت: مربیان شرکت کننده در این دوره، آموزش های تخصصی لازم را به صورت تئوری و عملی فرا گرفته و با آخرین روش های روز دنیا در این زمینه آشنا شدند.

عبدالعظیم رضایی مرساق افزود: مربیان و امدادگران جمعیت هلال احمر که از 9 استان کشور در این دوره تخصصی شرکت کرده اند در پایان دوره به عنوان مربیان و امدادگران حرفه ای در حوادث مختلف در خشکی، آب و عملیات هوایی کمک رسانی می کنند.

وی تعداد مربیان شرکت کننده در این دوره را 30 نفر عنوان کرد و اظهار کرد: این افراد پس از گذراندن این دوره باز آموزی به صورت شبکه ای در استانهای خود به عنوان مربی، کار آموزان نجات گر جمعیت هلال احمر را آموزش خواهند داد.

رییس جمعیت هلال احمر دزفول افزود: علاوه بر آموزش امدادگران جمعیت هلال احمر امکان آموزش ماموران سازمان آتش نشانی سراسر کشور و نیز سایر دستگاه های امدادی در رودخانه دز وجود دارد.

در حاشیه برگزاری این دوره محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز ضمن استقبال از پیشنهاد جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهرداری دزفول آمادگی دارد با سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به راه اندازی مرکز بین المللی آموزش تخصصی نجات در سیلاب و آب های خروشان کشور اقدام کند.

شهرستان دزفول با چهار هزار و 762 کیلومتر مربع وسعت و رودخانه و دریاچه دز و نیز دو بخش کوهستانی سردشت و شهیون در شمال خوزستان واقع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار