اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
خبرهای غیر رسمی حاکی از این است که آقايان كاظم صديقي، سيدحسن خميني، مرتضي آقاتهراني، مجيد انصاري معاون پارلماني رئيس جمهور، مهدي طائب، سيدرضا تقوي رئيس ستاد ائمه جمعه كشور و رسول منتجب‌نيا نماينده سابق مجلس، توسط شورای نگهبان، احراز صلاحیت نشده اند
فاز دوم حمایت از خودروسازها این بار به بهانه نوسازی تاکسیشورای نگهبان امروز دوشنبه با پایان یافتن مهلت سی روزه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نظر خود را درباره صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام می کند.

به گزارش «تابناک»، شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ششم دی تا پنجم بهمن فرصت سی روزه‌ای داشت که امروز این فرصت به پایان می‌رسد. طبق ماده ۱۶ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره‌های آن، شورای نگهبان تا سی روز از تاریخ وصول مدارک داوطلبان هر استان رسـیدگی لازم معمول و نظر خود را به وسیله هیأت نظارت مرکزی به وزارت کشور اعلام می‌دارد. 

بر این اساس، وزارت کشور موظف است رأسا یا از طریق فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه نظریـه فقهای شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت داوطلب را ظرف دو روز به وی ابلاغ کند. همچنین داوطلبانی که صلاحیت آنان تأیید نشده است، می‌توانند ظـرف سـه روز از تاریخ اعلام نتیجه بررسی صلاحیت، از فقهای شورای نگهبان تقاضای رسیدگی مجدد کنند. 

از این روی، داوطلبانی که روزهای پنچشنبه، جمعه و شنبه رد صلاحیت شده‌اند و یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده است، فرصت دارند اعتراض خود را به واحد دریافت شکایات شورای نگهبان اعلام کنند.


آخرین اخبار از وضعیت تعیین صلاحیت کاندیداهای خبرگان

23:10  بررسی داوطلبین انتخابات خبرگان در شورای نگهبان پایان یافت

ساعتی پیش کار احراز صلاحیت خبرگان توسط فقهای شورای نگهبان پایان یافت. در طول بررسي صلاحيت هاي داوطلبان خبرگان، افرادي كه براي فقهای شوراي نگهبان از طرق مختلف صلاحيت علمي شان احراز نشده بودند در دو مرحله به آزمون دعوت شدند؛ شهریور آزمون کسانی بود که می‌خواستند پیش از موعد ثبت نام، از تایید صلاحیت علمی شان مطلع شوند و در دی‌ماه، داوطلبانی که در انتخابات ثبت نام کرده بودند.

23:10 صلاحیت آقایان آقاتهراني،حسن خميني صدیقی احراز نشد

در اين ميان برخي چهره ها از حضور در این آزمون‌ها به دلايل مختلف خودداري كردند كه اين افراد احراز صلاحيت نشده اند
.
يك منبع مطلع  گفت: ساعتی پیش کار بررسی صلاحیت خبرگان پایان یافت و فقهای شورا در حال تکمیل مدارک اداری جهت اعلام اسامی به وزارت کشور هستند.

این منبع مطلع افزود: در این مورد از جمله افرادي كه در آزمون دعوت شده و شركت نكردند مي توان به آقايان كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران، سيدحسن خميني توليت آستان مقدس امام"ره"، مرتضي آقاتهراني عضو هيات علمي موسسه امام خميني"ره"(موسسه آيت الله مصباح)، مجيد انصاري معاون پارلماني رئيس جمهور، مهدي طائب (مدرس درس خارج حوزه علميه قم)، سيدرضا تقوي رئيس ستاد ائمه جمعه كشور و رسول منتجب‌نيا نماينده سابق مجلس اشاره کرد که طبیعتا در میان احراز صلاحیت‌شدگان قرار ندارند.



14:10 صلاحیت منتجب‌نیا برای انتخابات خبرگان تأیید شد 

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از تأیید صلاحیت خود برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا، خبر تأیید صلاحیت خود برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تأیید کرد.

12:37 رد یا تأیید صلاحیت سید حسن خمینی به وزارت کشور ابلاغ نشده است

یک منبع نزدیک به سید حسن خمینی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت کشور، هنوز تصمیمی دال بر رد یا تأیید سید حسن خمینی به این وزارت خانه ابلاغ نشده است.


12:11  حائری شیرازی از نامزدی مجلس خبرگان رهبری انصراف داد

آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی در اطلاعیه‌ای از نامزدی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انصراف داد. آیت‌الله شیرازی در نامه‌ انصرافش آورده است: می خواستم در مجلس خبرگان آینده باشم که برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردم تا آرای مرکز کشور پشتوانه کار بزرگی که می خواهم انجام دهم باشد، ولی جامعتین تعهداتی به دیگران داشتند و غیر از مرکز تهران هم برای منظور حقیر مناسب نبود و از طرف دیگر مستقل وارد صحنه انتخابات شدن، ایهام مقابله با استخوان داران در حرکت انقلابی و اسلامی ما و پیوستن به دیگران را در پی داشت.

12:10 سه تن از کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری در استان کرمانشاه انصراف دادند

حجج الاسلام «سلمان باهنر»، «علی شهربابکی» و «یحیی بارگاهی» سه کاندیدای انصرافی مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه هستند. پیش از این نیز حجت الاسلام محمدی‌پور انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان اعلام کرده بود. هم اکنون تعداد کاندیداهایی که از حضور در عرصه انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه انصراف داده‌اند، به چهار تن رسیده است.

12:05 انصراف امام‌ جمعه بیرجند از داوطلبی مجلس خبرگان رهبری

حجت‌الاسلام علی‌رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند از داوطلبی انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی انصراف داد.

حجت الاسلام علی رضایی، ضمن خبر انصراف خود از داوطلبی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: در مهلت نام نویسی قصد ثبت نام از حوزه انتخابیه خراسان رضوی را داشتم اما نامم به اشتباه از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی ثبت شد. وی با بیان اینکه قصد حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی را ندارم، عنوان کرد: قصد داشتم بعد از ثبت نام از حوزه انتخابیه خراسان رضوی، از طریق لیست جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان ورود کنم.

12:01 احراز اجتهاد آيت الله بجنوردي و غروي بدون شرکت در امتحان؟

برخي منابع خبري مي گويند، سید محمد موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز اجتهادش احراز شده است.

او فرزند آیت الله میرزا حسن بجنوردی، از اساتید بزرگ حوزه نجف و شاگرد امام خمینی و پدر همسر سید حسن خمینی است که در دهه شصت با حکم امام، عضو شورای عالی قضایی بود و در سال ۸۲ به درجه استادی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران رسیده است. اکنون به تدریس خارج فقه و اصول مشغول است.

همچنين شنيده شده برخي منابع مي گويند، سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین اجتهادش از راهی دیگر، غیر از شرکت در آزمون خبرگان 
 احراز شد.

اين خبر هنوز توسط منابع رسمي تأييد نشده است.

11:30 نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تا پایان امروز اعلام می‌شود

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: تا پایان امروز نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان به وزارت کشور اعلام می‌شود.

سیامک ره‌پیک اظهار کرد: طبق قانون نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان از طریق هیات مرکزی نظارت به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه نیز نتایج را به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد کرد تا به اطلاع داوطلبان برسد.

وی افزود: در مهلت سی روزه‌ای که برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تعیین شده است برای ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان، آزمون علمی برگزار شد و پذیرفته‌شدگان به آزمون شفاهی دعوت شدند.

ره‌پیک اضافه کرد: علاوه بر آزمون، پرونده داوطلبان خبرگان از جهات دیگر نیز در جلسات فشرده و متعدد فقهای شورای نگهبان بررسی شد که طبق تقویم زمانبندی این بررسی ها امروز به پایان می‌رسد و نتایج آن اعلام می‌شود. نتایج آزمون کتبی داوطلبان مجلس خبرگان محرمانه است و فقط به خودشان اعلام می شود.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تا پایان امروز به وزارت کشور اعلام می‌شود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: چون اکنون در اواسط بررسی شکایات هستیم و پرونده ها در حال بررسی است، امکان ارائه آمار دقیق از کسانی که شکایاتشان پذیرفته شده، وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد، نتایج بررسی شکایات داوطلبان رد و عدم احراز صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی طبق جدول زمانبندی تا پایان روز 16 بهمن اعلام شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
comment
0
4
comment زنده باد حاج اقا حسن خمینی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
comment
0
1
comment سلام تایید کنید حساسات بیشتر ایجاد نشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار