اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد:
حسن زاده گفت: شلمچه و چذابه دو مرز فعال خوزستان هستند که پس از بروز بحران عراق، روزانه هزار کامیون صادرات به آنجا داریم. با وجود تمام تلاش های خستگی ناپذیر استاندار خوزستان، برنامه ریزی مدونی وجود ندارد و هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم.

نورالله حسن زاده ظهر امروز در بیست و ششمین اجلاسیه سراسری روسا و دبیران خانه های صنعت و معدن کشور در سالن جلسات هتل پارس اهواز اظهار کرد: دو هزار ۲۲۰ واحد صنعتی در خوزستان داریم که ۳۰۰ واحد آن ورشکسته هستند و بقیه واحد ها با ظرفیت نسبی یا زیر ظرفیت کار می کنند.

وی افزود: بیشترین حجم سرمایه گذاری در بخش صنعت پس از انقلاب به خوزستان تعلق دارد که با محاسبه قیمت های امروز، ۱۵ میلیارد دلار در بخش صنعت استان سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: صنایع پائین دستی کشاورزی و نیشکر در استان جای کار و ظرفیت های خالی زیادی دارند.

وی گفت: 9 واحد بزرگ کشت و صنعت نیشکر در خوزستان وجود دارد که هرکدام یکصد هزار تن شکر تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: طرح 800هزار هکتاری اراضی خوزستان که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده بود، 2 سال است که فعال شده ولی به دلیل خشک‌سالی شرکت جهاد نصر از طریق صندوق توسعه ملی به احیای 550 هزار هکتار از اراضی پرداخته است که به همین منظور یک میلیارد و 500 میلیون دلار تعیین اعتبار شده است. این طرح 9 میلیون تن به ظرفیت کشاورزی در خوزستان اضافه خواهد کرد.

وی افزود: کارخانه قند دزفول توسط وزارت خانه صنعت و معدن کشور احیا می‌شود. 40 هزار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری به کشت چقندر قند مرتبط است که پیش بینی می‌شود در آینده 2 کارخانه ده هزار تنی قند از چقندر قند در شمال خوزستان احداث شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه 70 شهرک صنعتی در خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: با وجود 2 مرز فعال در خوزستان روزانه بیش از یک هزار کامیون صادرات به کشور عراق داریم ولی تاکنون برنامه‌ریزی مدونی برای این صادرات نداشته‌ایم و مشکلات زیادی از جمله مبحث تغییر تعرفه‌ها توسط کشور عراق را به وجود آورده به همین دلیل باید این وضعیت به صورت صحیح برنامه‌ریزی و حل شود.

وی با اعلام این که صنایع نیشکر و پائین دستی نیشکر ظرفیت‌های خالی خوزستان هستند، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های بر اساس احداث کارخانه کاغذ سازی و الکل سوختی در خوزستان پیش‌می‌رود که پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد احداث این کارخانه باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه وجود 7 بندر فعال در خوزستان فرصت‌های بی‌بدیلی را برای استان رقم می‌زند، گفت: با افزایش 9 میلیون تن به ظرفیت کشاورزی در سال‌های آینده خوزستان می‌تواند غذای کامل کشور را تولید کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار