شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰

در حالیکه بر اساس برنامه زمانبندی طرح فولاد شادگان باید در سال 90 به بهره برداری می رسید اما فرماندار شادگان از کمبود نقدینگی برای ادامه پروژه فولاد شادگان خبر داد.

سعید فیوضی  اظهار کرد: طرح فولاد شادگان از سال 86 در دو فاز احیا و فولاد سازی کلنگ زنی شد که در حال حاضر فاز احیا 50 درصد و فاز فولاد سازی 22 درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی و تحریمها که واردات برخی قطعات این کارخانه را با مشکل مواجه کرده از جمله دلایل عدم پیشرفت مناسب به شمار می رود، افزود: تاکنون برای فاز فولاد سازی سه میلیارد تومان هزینه شده و هشت تا 10 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است.

فیوضی با اشاره به اینکه پروژه فولاد شادگان از جمله طرحهای مهر ماندگار در دولت دهم است، گفت: براین اساس نگاه حاکم به این پروژه کشوری و ملی خواهد بود و امیدواریم با تامین اعتبار تا سال آینده این طرح به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: طرح فولاد شادگان در منطقه ای به وسعت 600 هکتار میان شهرهای بندرامام و شادگان قرار دارد که با بهره برداری از فاز نخست این طرح 800 هزار تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده می شود.

فیوضی تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبار برای این پروژه، این کارخانه پس از گذشت پنج سال، تا کنون تنها 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار شادگان همچنین از نرخ بیکاری 37 درصدی در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه یکی از مهمترین معضلات این شهرستان آمار بالای بیکاری است.

وی عمده دلایل مهم بیکاری در شادگان را کم برخوردار بودن شهرستان از برخی مزیتها و فرصتهای شغلی و همچنین عدم وجود کارخانه ها و شرکتهای تولیدی عنوان کرد و گفت: فعالیتهای زیادی در حال حاضر به منظور ایجاد اشتغال در این شهرستان در حال انجام است که پیش بینی می شود با به ثمر رسیدن آنها نرخ بیکاری در این شهرستان کاهش یابد.

فیوضی به اشتغال 250 نفر در پروژه فولاد شادگان اشاره کرد و گفت: این درحالی است که پیش از این 600 تا 700 نفر  مشغول به کار بودند اما با توجه به کمبود نقدینگی و پایان کار یکی از طرحها، 500 نفر ریزش نیرو داشتیم که این ریزش موقتی خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار