شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
برای نخستين بار در 4 روز برگزار می شود
نشست خبری ششمین کنگره علمی تروما و طب برگزار شد

چهارشنبه 5 اسفندماه 94، نشست خبری ششمین کنگره علمی تروما و طب رزم با حضور  دکتر ایرج نظري معاون درمان دانشگاه و دبیر علمي كنگره، دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فنآوري دانشگاه و نائب رئیس کنگره و دکتر نوذر درستان عضو هيئت علمي دانشگاه و رئیس کنگره در سالن جلسات معاونت توسعه پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برگزار شد.

دکتر درستان در اين نشست گفت: ششمین کنگره علمی تروما و طب رزم و آئين اعطاء جايزه ملي شهيد دكتررهنمون براي اولین بار در 4 روز  و در دو بخش علمی و جایزه ملی شهید دکتر رهنمون برگزار خواهد شد که 2 روز آن در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و 2 روز دیگر در بیمارستان صحرايي امیرالمومنین(ع) و همچنين سينما نفت آبادان برگزار خواهد شد.

درستان افزود: در بخش علمی کنگره که در تالار شهدا دانشگاه برگزار می شود، اساتيد و سخنرانانی که مقالات آنان پس از ارسال و داوری مورد تأیید قرار گرفته، مباحثی درباره آسیب های اعضای مختلف بدن در مواجهه با تروما و حملات شیمیایی با هدف نحوه آمادگی نیروهای کادر درمانی برای مقابله با تهدیدات احتمالی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون 40 عنوان مقاله در دبيرخانه كنگره دریافت‌ شده است که پس از داوری 20 تا 25 مقاله تأیید می شود، افزود: در بخش مراسم ملی جایزه شهید دکتر رهنمون بنا به رأی کمیته فرهنگی کنگره، از خانواده شهداي 8 سال دفاع مقدس تقدیر بعمل می آید.

رئیس کنگره تروما و طب رزم با بیان اینکه تروما به معنای حوادث غیرمترقبه و تصادفاتی است که در کشور ما نیز بسیار رخ می‌دهد، گفت: محورها و مباحث جانبي مورد طرح در این کنگره مدیریت بحران‌هایی مانند مبارزه با ریزگردها، باران‌های اسیدی، سیل، زلزله و ... در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: در سال جاری از تمام ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جامعه جراحان ایران، جامعه جراحان خوزستان، بسیج جامعه پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين خصوص استفاده شده است.

دکتر ایرج نظری دبیر علمی کنگره در اين نشست با بیان اینکه این کنگره به منظور پاسداشت و یادآوری خدمات درمانی و با ارزشی که توسط جامعه خدوم پزشکان و جراحان در دوران دفاع مقدس ارائه می‌شد، از سال 88 به‌صورت سالانه در سرزمین مقاومت و ایثار خوزستان همیشه سرافراز برگزار شده است افزود: جراحان و پزشكاني که در دوران جنگ خود درگير درمان و رسيدگي به مجروحان و رزمندگان و بعينه شاهد خسارات وارده به بیمارستان‌های گلستان و امام (ره) اهواز و بيمارستانهاي آبادان و خرمشهر بودند، بنیانگذاران این کنگره هستند و کنگره 2 روزه‌ای را طرح‌ریزی کردند که تا سال گذشته در بیمارستان امام حسین (ع) برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: هم اکنون پس از گذشت پنج دوره از برگزاری این کنگره در اهواز، ششمین دوره آن با هدف بزرگداشت خانواده شهدا و انتقال تجارب پیشکسوتان با وسعت بیشتری در بخش آموزشی و علمی در 4 روز و از 10 لغایت 13 اسفند ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

همچنين دکتر نادر صاکی نائب رئیس کنگره در پایان نشست اظهار نمود: این کنگره دارای 20امتیاز بازآموزی و همچنین 10 امتیاز فرهنگی مي باشد.

وي با بیان اینکه بین المللی کردن این کنگره از دیگر اهداف ما است، افزود: دانشجویان رشته پزشکی نیز می توانند در این کنگره شرکت کنند.

 






نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار