شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
او بازخورد اکران این سریال را در بین بینندگان، مثبت و خوش بینانه ارزیابی کرده و می گوید: در این چند هفته استقبال عمومی از این سریال خوب بود و هر هفته نیز شاهد اسقتبال گسترده تر اهوازی ها بودیم و فکر می کنم از اکران این سریال احساس رضایت دارند اما در این زمینه مشکلاتی نیز وجود دارد.

شوشان- روز گذشته(یکشنبه) سینما هلال اهواز برای پنجمین هفته ی متوالی شاهد اجرای سریال شهرزاد بر پرده ی سینما بود. همین ماه گذشته بود که برای نخستین بار در کشور ایده ی پخش یک سریال از سینما در اهواز عملی شد و اکنون نه تنها رفته رفته جای خود را در بین علاقه مندان به هنر و سینما گشوده است، که در تهران و دیگر شهرهای ایران نیز برخی سینماها به تبعیت از این ایده ی نو، در حال پخش سریال شهرزاد هستند.

سید سجاد نوری مدیر شرکت آفتاب اروند مجری این طرح در خصوص ایده ی اکران سریال شهرزاد در سینما اظهار می کند: در جلسه ای که با شرکت "و مردم"( مدیر روابط عمومی سریال شهرزاد) داشتیم، ایده ی اکران این سریال در سینما شکل گرفت و بعد از استقبال مدیریت سینما هلال از این عمل فرهنگی، این کار استارت زده شد.

وی یادآور می شود: اهواز به عنوان نخستین شهر در کشور از قسمت 17 پخش این سریال را به صورت هفتگی آغاز نمود و روز گذشته پنجمین هفته ی اکران آن را پشت سر گذاشت.

او بازخورد اکران این سریال را در بین بینندگان، مثبت و خوش بینانه ارزیابی کرده و می گوید: در این چند هفته استقبال عمومی از این سریال خوب بود و هر هفته نیز شاهد اسقتبال گسترده تر اهوازی ها بودیم و فکر می کنم از اکران این سریال احساس رضایت دارند اما در این زمینه مشکلاتی نیز وجود دارد.

نوری به مشکلات موجود در این کار اشاره و بیان می کند: در طول این چند هفته دو مشکل عمده داشتیم. نخست بحث اطلاع رسانی و دوم اکران سریال یک روز پیش از پخش آن در سراسر کشور و امکان لو رفتن داستان.

او ضمن اظهار ناراحتی از عدم همکاری رسانه ها در خصوص انعکاس وقایع فرهنگی در استان توضیح می دهد: من معتقدم اطلاع رسانی این موضوع به شهروندان اهوازی کار سختی است زیرا هیچ رسانه ای برای انعکاس این کار در اختیار نداریم.

مدیر شرکت آفتاب اروند می افزاید: هر چند تا جایی که توان اش را داشته ایم و امکانات به ما اجازه داده، در فضای مجازی، سایت ها و روزنامه ها کار کرده ایم، اما رضایت بخش نیست و امیدواریم رسانه ها در امر حمایت از مقوله ی فرهنگ در استان گام بردارند.

وی خاطر نشان می کند: ما در اطلاع رسانی ضعیف کردیم، و در حالی که اهواز نخستین شهری بود که سریال را اکران کرد، سایت سینما تیکت که سایت مرجع سینماست، به گونه ای اطلاع رسانی کرده که به نظر می رسد تهران این اقدام را برای اولین بار در کشور انجام داده و این ضعف متوجه رسانه های استان است که در انعکاس ضعیف عمل کردند.

او به ضعف دیگر در اطلاع رسانی اکران سریال در اهواز اشاره کرده، بیان می دارد: بلیت های پردیس سینمایی کوروش برای روز گذشته ظرف چند ساعت فروش رفت و حتا بیش از حجم سالن برای تماشای سریال رفته بودند در حالی که در اهواز اطلاع رسانی و فروش بلیت دچار ضعف است که امیدوارم حل شود.

نوری در مورد مشکل دیگری که در حین اکران سریال با آن مواجه شدند، عنوان می کند: در یکی از اکران ها، یکی از مخاطبان، داستان آن قسمت را در فضای مجازی انعکاس داده بود که در نهایت موجی از نارضایتی را در پی داشت.

وی اضافه می کند: این اتفاق تنها در همان هفته ی مذکور افتاد و در این دو هفته که در تهران نیز اکران شد، خود تهرانی ها در این امر پیش دستی کردند و نگرانی به ما نرسید.

او با اشاره به اکران سریال شهرزاد در سینماهای تهران اذعان می دارد: اکران این سریال از قسمت 20 در پردیس سینمایی کوروش آغاز شد و به نظر می رسد که از هفته ی آینده پردیس سینمایی چهارسو نیز سریال را اکران خواهد کرد.

نوری در خصوص تصمیم شرکت مجری این طرح برای اکران سریال شهرزاد در سینما می گوید: کار شرکت ایده پردازان آفتاب اروند که مجری این طرح بوده است، مدیریت رویداد است و بخشی از رویدادهایی که مدیریت و برگزار می کنیم، رویدادهای فرهنگی است و پیش تر در رویدادهای مختلف فرهنگی از جمله جشنواره ها و نمایشگاه های مرتبط شرکت داشته ایم.

وی ادامه می دهد: این طرح در اهواز با عنوان یکشنبه های ماندگار برگزار شده و با ایجاد صفحه ی مجازی "یکشنبه های ماندگار" با آدرس ymandegar در تلگرام و ایستاگرام، و برگزاری مسابقه ی مجازی با ارسال عکس و کلیپ در رابطه با سریال، قرعه کشی گردنبد مرغ آمین بین خریداران بلیت و نیز دی وی دی امضا شده ی سریال در بین حاضرین در جهت ماندگاری این طرح گام برداشته ایم.

مدیر شرکت آفتاب اروند در خصوص این طرح می گوید: "یکشنبه های ماندگار" طرحی بلند مدت در اهواز خواهد بود. این طرح در حال حاضر با سریال شهرزاد آغاز شده اما ادامه خواهد داشت.

وی اضافه می کند: ما صرفا به اکران سریال اکتفا نکردیم و به دنبال ایجاد یک اقدام فرهنگی ماندگار در سطح شهر هستیم تا ضمن ایجاد اوقات فرحبخش برای مردم، در ارتباط و آشتی مردم با سینما و در راستای انجام کارهای فرهنگی و هنری سهمی داشته باشیم.

او در مورد برنامه های بعدی در طرح یکشنبه های ماندگار اظهار می کند: ما به اکران شهرزاد قانع نشدیم و در راستای هدف بلندمدت مان، برنامه های ویژه پیشبینی کرده ایم که امیدواریم مطلوب و مورد استقبال همشهری ها قرار بگیرد و در همین راستا و برای ادامه ی یکشنبه های ماندگار از هر پیشنهاد و طرح نو استقبال می کنیم.

نوری می افزاید: برنامه ی بعدی ما "استند آپ مموری" یا تعریف خاطره خواهد بود و برنامه ما این است که یکشنبه ها در اهواز به یک روز خاص تبدیل شود و کل کشور بدانند که یکشنبه های اهواز خاص است.

مجری طرح اکران سریال شهرزاد بر پرده سینما تاکید می کند: مهم است که نشان بدهیم اهواز شهری فرهنگی است و از چنین حرکت های فرهنگی حمایت می شود. در واقع چنین است، اما در برخی موارد زیرساخت در اهواز فراهم نیست. برای مثال در تهران سایت سینما تیکت و کانال تلگرامی آن نزدیک به 15 هزار عضو دارد که با یک اطلاع رسانی ساده مردم از جدیدترین اخبار مطلع می شوند در حالی که در اهواز شرایط بسیار متفاوت است لذا خواسته ی این است که سایت ها و فعالان فرهنگی در معرفی این کار فرهنگی مشارکت داشته باشند.

گفتنی است سریال شهرزاد هر هفته ساعت 20 و 22 در سینما هلال اهواز اکران می شود؛ و بلیت آن دارای سی درصد تخفیف دانشجویی و ده درصد تخفیف اینترنتی با خرید از سایت 4047 است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار