شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
شوشان:  رييس انجمن محیط زیست خوزستان نسبت به اقدام وزارت نیرو مبنی بر انتقال آب خوزستان به بوشهر واکنش نشان داد و این موضوع را اقدامي بر ضد امنيت ملي خواند.

به گزارش شوشان ، خالد ربيعي در واکنش به این اقدام وزارت نیرو گفت: فعالان محیط زیست بارها مخالفت خود را با طرح انتقال آب از رودخانه نيمه جان و خشک زهره به دشت ليراوي بوشهر به دلیل آسیب های زیست محیطی که این اقدام برای اکوسیستم حوضه رودخانه زهره دارد اعلام کرده و تا توقف نهايي اين طرح بر اعتراضات خود ادامه خواهيم داد.

رییس انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان گفت: سال گذشته و با گسترش دامنه اعتراضات مردم خوزستان نسبت به اجراي اين طرح، وزير نيرو طي سفري که به خوزستان داشتند دستور توقف پروژه انتقال آب به دشت ليراوي را دادند اما حالا در کمال تعجب زمزمه هایی مبنی بر عمليات اجرایی اين طرح به گوش می رسد که از نگاه ما منطقی نیست.

وي افزود: تبعات اجتماعي اين اقدام غيرمنطقی وزارت نيرو كه برخلاف سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه محيط زيست و همچنين قانون اساسي است و به نظام و امنيت ملي ضربه وارد خواهد کرد.

ربیعی تاکید کرد: لازم است استاندار محترم خوزستان با عنوان رييس شوراي تامين خوزستان نسبت به اين موضوع واكنش نشان داده و دستور تعطيلي پروژه را صادر كند.

خالد ربيعي با بیان اینکه موضوع انتقال آب بین حوضه ها در تمام دنیا منسوخ شده افزود: طرح انتقال آب از خوزستان به دشت ليراوي بوشهر در حالي است كه 22 هزار هکتار اراضی در پائین دست رودخانه زهره در هندیجان خشک شده و با اين انتقال، اين ميزان به حدود پنجاه هزار هكتار خواهد رسيد كه قطعا استان و كشور را با بحران معيشتي و اجتماعي مواجه خواهد نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار