شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱

شوشان: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از حضور کاروان‌های راهیان نور کشورهای خارجی در مناطق عملیاتی این استان خبر داد.

به گزارش شوشان، عبدالمجید عقیلی گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خوزستان به لحاظ برخورداری از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، هر ساله میزبان تعداد زیادی از کاروان‌های راهیان نور در مناطق مختلف استان است.

وی افزود: شلمچه، هویزه، والفجر هشت و... بخشی از این مناطق عملیاتی بازمانده از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان تصریح کرد: هر ساله حضور گسترده مردم در این مناطق سبب شده اتباع خارجی فراوانی برای درک این امر که انگیزه حضور مردم در اول سال در این مناطق چیست اشتیاق حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را بدست آورند.

این مسئول ادامه داد: از طرفی مسئولان نیز علاقه دارند که ارزش‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت دفاع جانانه در برابر دشمن متجاوز نیز به سایر کشورها منتقل شوند تا همگان بفهمند که ایرانی‌ها برای دفاع از وجب به وجب از خاک خود حاضر هستند جان خود را نیز تقدیم کنند.

عقیلی عنوان کرد: همین امر باعث شده که در چند سال گذشته در کنار حضور کاروان‌های راهیان نور داخلی، کاروان‌هایی نیز از کشورهای خارجی به این مناطق اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس در طول چند روز اخیر دومین گروه از دانشجویان و طلاب جامعه المصطفی العالمیه در مناطق عملیاتی خوزستان حضور یافتند، خاطرنشان کرد: این کاروان از 50 کشور مختلف همچون آمریکا، نیجریه، ساحل عاج، آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی در این مناطق حاضر شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود کاروان‌های دیگری از اعضای راهیان نور اتباع بیگانه در چند روز آینده وارد استان خوزستان و مناطق عملیاتی آن شوند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امیدواریم امسال نیز چون سال‌های گذشته میزبان خوب و در خور شأنی برای کاروان‌ها و زوار وارد شده به این استان باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار