شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹

دکتر زینب ظاهری کارشناس لوازم آرایشی اهواز

اگر شامپو مناسب مو استفاده نشود فلس های مو باز می شوند فلس های مو مانند پولک ماهی هستند که اگر باز شدند مو در هم گره می خورد و حالت FLYING یا همان در هوا ماندن ایجاد می شود.

انتخاب شامپوی مناسب امری بسیار مهم است موی معمولی مویی است که وقتی دست بر روی آن کشیده می شود حالت نرم و ابریشمی دارد چربی پوست حد متعادلی دارد و مو وز وز نمی شود و در هوا نمی ماند.

با شانه کشیدن مو نیز پوسته سر بلند نمی شود این موهها موهای معمولی هستند این دسته افراد باید شامپویی مناسب موی خودشان استفاده کنند.

موی چرب وقتی شسته می شود براق و تمییز است و بعد از یکی دو ساعت نیزبه خاطر چربی که از موهها ساعد می شود مو حالت مات پیدا می کند و دسته دسته موها روی هم می خوابند کسانی که موی چرب دارند معمولا موهایشان شوره دارد که این دسته افراد باید از شامپوهای مخصوص موی چرب استفاده کنند که درصد شستشوی بالاتری دارند افراد می بایست یک روز در میان و یا هر روز موی خود را بشویند این افراد نباید روزانه چند بار مو را شستشو دهند چرا که دراین حالت مو حالت وز پیدا می کند. .

موهای خشک هم معمولا مجعد و تو در تو هستند ،موی صافی نیستند این افراد باید شامپوهایی استفاده کنند که درجه شویندگی اش کمتر و نرم کنندگی آن بیشتر باشد .

بهترین نوع برس برای شانه کشیدن موها شانه های چوبی هستند چرا که شانه های پلاستیکی حالت الکتریسته ساکن در مو ایجاد می کنند و برس های فلزی نیز بعد از مدتی دچار زنگ زدگی می شوند بهتر است هر 3 ماه یکبار افراد برس موی خود را عوض کنند.

بنابراین بهتر است کمتر از  برس های فلزی و پلاستیکی استفاده شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار