اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
رییس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان این که شوراها باید مدیریت یکپارچه داشته باشند، گفت: اعضای شورا جدا از انتقادات و مخالفت هایی که با یکدیگر دارند، می توانند بر اساس یک استراتژی شهری، همکاری کنند و چنین شورایی موفق خواهد بود.

رامی علاسوند در گفت و گو با ایسنا ، با اشاره به 9 اردیبهشت ماه، روز شوراها اظهار کرد: ماهیت کار شوراها حاکمیت مردم بر مردم است؛ به این صورت که شهروندان در هر نقطه‌ای از کشور نماینده‌ای دارند که آن نماینده، بدون واسطه در جهت رفع مشکلات آنان در تلاش است.

وی با اشاره به این‌که نقش شوراها بدون واسطه‌گری است، گفت: شوراها با وجود این‌که به پختگی و بلوغ کامل نرسیده‌اند ولی در رفع برخی از مشکلات مردم به خصوص رفع معضلات شهری مثمرثمر بوده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به شرایط کنونی شوراها، افزود: شورای کنونی، شورای شهر نیست بلکه شورای شهرداری است و لازم است که دولت، اختیار تصمیم‌گیری در خصوص خدماتی که به مردم در شهرها ارایه می‌دهد را بر عهده شوراهای شهر بگذارد. همان‌گونه که در گذشته انجمن‌های شهری، تصمیم‌گیری در خصوص خدمات شهری را بر عهده و که در این زمینه شورای شهر اهواز نیز از سال‌های آغازین کار خود پیگیر واگذاری این خدمات به شورا بوده است.

وی با بیان این‌که شوراها باید مدیریت یکپارچه داشته باشند، گفت: شورا نوجوانی در حال رشد است؛ شوراها به دلیل عمر 17 ساله‌ای که دارند با شکست و موفقیت‌هایی روبه‌رو بوده‌اند. همچنین کار شوراها کار همگرایی، همفکری، تصمیم‌گیری و مشورتی است و در هر جا، جدا از انتقادات و مخالفت‌هایی که اعضا شورا با یکدیگر دارند، می‌توانند براساس یک استراتژی شهری همکاری کنند و چنین شورایی موفق خواهد بود.

علاسوند با اشاره به این‌که شورای شهر مجموعه خانوادگی تصمیم‌گیری کلان کشور است، اظهار کرد: شورا مجموعه‌ای از 140 هزار عضو جهت تصمیم‌گیری شهری است و با وجود این‌که شورا با آن مدینه فاضله‌ای که باید باشد فاصله دارد ولی تاکنون نمره خوبی گرفته است.

وی بیان کرد: شوراها در خوزستان رابطه بسیار مناسبی با فرمانداران، استاندار و نمایندگان مجلس دارند و تاکنون بدون واسطه، مشکلات با همکاری این مقامات رفع شده است. باید توجه داشت که چنانچه شورایی موفق عمل کند، مردم آن را به حساب دولت می‌نویسند و دولت را موفق برمی‌شمارند.

علاسوند با اشاره به لزوم مدیریت یکپارچه شوراها گفت: شوراها مدیریت واحد یکپارچه شهری ندارند و تصمیم‌گیری تمام بخش‌های خدمات شهری تاکنون بر عهده شوراها نبوده که امید است دولت این مدیریت را به شوراها واگذار کند. چنانچه این واگذاری انجام شود، خدمات شورا به مردم بسیار بهتر صورت می‌گیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ورود شوراها به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: بر اساس فرمایش رهبر شهرداری‌ها علاوه بر حوزه‌های خدماتی و عمرانی باید به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز ورود کنند؛ تنها جایی که بودجه مناسبی برای کارهای فرهنگی و اجتماعی وجود دارد شهرداری‌ها هستند که با مجوز شوراها این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند و نیاز است که شوراها در این زمینه‌ها فعال باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار