شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

امكان بازدید مجازی از سد و نیروگاه كارون3 فراهم شد.

مدیر روابط عمومی شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت:بعدازفراهم شدن امكان بازدید مجازی ازسد و نیروگاه های كرخه ،مسجد سلیمان ، سیمره ، كارون4، سیاه بیشه و پیران در پایگاه اطلاع رسانی شركت توسعه منابع آب ونیروی ایران؛ امكان بازدید مجازی از سد و نیروگاه كارون3 نیز فراهم شد.

'امیر خنده جام' در این ارتباط افزود: در زمان حاضر امكان بازدید مجازی از هفت طرح سد و نیروگاه كرخه ، سد و نیروگاه مسجد سلیمان ، نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه ، نیروگاه پیران ، سد و نیروگاه سیمره ، سد و نیروگاه كارون4 و كارون3 فراهم شده و به زودی این امكان برای طرح های گتوندعلیا و رودبارلرستان نیز فراهم می شود.

وی اظهار كرد: بازدید از طرح‌های بزرگ برق آبی به دلایل مختلف از جمله دوری راه ،مشكلات و سختی های مسیر برای همه مردم كشور امكان پذیر نیست اما در راستای نشان دادن عظمت این پروژه ها و دستاورد های متخصصان ایرانی سعی شده با كمك فناوری روز دنیا این امكان برای همه علاقه مندان فراهم شود.

خنده جام یادآور شد: در این بازدید مجازی بیننده می تواند خود را در محل طرح احساس كرده و از نقاط مختلف آن بازدید كند.

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند جهت بازدید مجازی طرح های اجرا شده توسط شركت آب و نیرو به آدرس http://fa.iwpco.ir/SiteDocs/VirtualVisit.aspx مراجعه كنند.

سد بتنی دو قوسی كارون 3 به عنوان دومین سد بلند ایران با ارتفاع 205 متر از پی، دریاچه ای به طول 60 كیلومتر و مخزنی به حجم سه میلیارد مترمكعب دارد.

نیروگاه كارون 3 نیز سالانه توان تولید دو هزار و 280 مگاوات انرژی پاك برق آبی را دارد.

سد و نیروگاه كارون 3 در شمال شرقی استان خوزستان، كنار محور ایذه - شهركرد و 28 كیلومتری شهرستان ایذه واقع شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار