اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
شوشان: فرماندار رامشیر در جلسه کارگروه مدیریت پسماندهای شهری بر دفع اصولی زباله ها توسط شهرداری ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر ، جلسه کارگروه مديريت پسماندهاي شهري به منظور دفع اصولي زباله ها،  به ریاست سعید فیوضی فرماندار رامشیر و با حضور حمید عیدانی نیا دادستان رامشیر واعضای مرتبط درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

فرماندار رامشیر در این جلسه با اشاره به اهمیت دفع اصولی زباله ها اظهار داشت :یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند محیط‌ زیست را تخریب نماید  و سلامتی شهروندان را به خطر بیندازد دفع غیر بهداشتی زباله‌ ها است.

سعید فیوضی افزود :  اگر جمع‌ آوری پسماند های شهری خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می‌شود بنابراین ضرورت دارد  شهرداری ها با مدیریت صحیح ،  جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی را انجام دهند . وی با اشاره به لزوم تعامل و همکاری بین ادارات بر تشکیل جلسات  مستمر بین شهرداری و محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت : علیرغم کمبود امکانات و اعتبارات می توان با مدیریت صحیح زمان و امکانات،  بهتر و بهینه تر معضل پسماندهای شهری را برطرف کرد .

فیوضی در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر اداره محیط زیست شهرستان بر دفع اصولی پسماندها، بر ارائه مستندات  اقدامات  و فعالیت های شهرداری رامشیر در جلسه بعدی کارگروه تاکید کرد .

حمید عیدانی نیا دادستان رامشیر نیز با تقدیر از گزارش کامل رییس اداره محیط زیست اظهار داشت : با توجه به بازدیدی که به همراه رییس اداره محیط زیست شهرستان  از برخی مناطق شهر انجام گرفت ، حجم بالای زباله ها در یک مکان  احتمال دارد همانگونه که رییس اداره محیط زیست اظهار داشتند  این امر توسط ماشین های حمل زباله شهرداری انجام می شود و ضرورت دارد ماموران محیط زیست با گشت زنی های مکرر و نظارت بیشتر نسبت به شناسایی آنان اقدام نمایندو آنان را به مراجع قضایی معرفی نمایند .

داوود رشیدی پورسرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیز با اشاره به ضرورت ساماندهی مدیریت پسماند در شهرستان اظهار داشت : متاسفانه شهرداری رامشیر علیرغم اینکه در برخی زمینه ها اقدامات خوب و شایسته ای در جهت زیباسازی شهر انجام داده است و جای تقدیر و تشکر دارد اما متاسفانه در زمینه مدیریت پسماند خوب عمل نکرده است و لازم است که در این خصوص  بیش از این شاهد فعالیت شهرداری ها باشیم .

وی در ادامه با نمایش دادن انباشت زباله ها  و نخاله ها در برخی مکان ها و خیابان های شهر رامشیر از عملکرد شهرداری انتقاد کرد و اظهار داشت : متاسفانه علیرغم اینکه محل دفن زباله های شهری در مکانی خارج از شهر در نظر گرفته شده است اما به نظر می رسد که ماشین های حمل زباله شهرداری رامشیر زباله ای خود را در مکان های دیگر و در زمین های خالی و نزدیک به شهر تخلیه می کنند .
   
در ادامه خلف نیسی شهردار رامشیر نیز  با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری جهت دفع زباله ها و پاکسازی کلیه مناطق شهر ، به مشکلات شهرداری در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت : کمبود منابع مالی ، حجم بالای زباله ها و کمبود نیروی انسانی و  عدم وجود فاضلاب شهری از مهمترین مشکلات شهرداری در این خصوص می باشد .

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و نقش شهروندان در این زمینه  اظهار کرد : انتظار می رود شهروندان نیز در خصوص مدیریت پسماند  با شهرداری همکاری نمایند و زباله ای خود را در سطل های مخصوص این امر تخلیه نمایند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار