شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷

جشنواره‌ی «یک صبحانه‌ی سالم» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در مراکز شماره 2،4 و مجتمع اهواز برگزار شد.

مراکز کانون شماره 2، 4 و مجتمع اهواز با برگزاری جشنواره‌ی «یک صبحانه‌ی سالم» و دعوت از یک کارشناس تغذیه کودکان و نوجوانان را با فواید صرف صبحانه و انواع یک صبحانه خوب آشنا کردند.

سکینه مجاهدی مسوول مرکز کانون شماره 4 اهواز درباره‌ی برگزاری این جشنواره گفت: مهم‌ترین سرمایه در هر جامعه نیروی انسانی آن جامعه است و کودکان و نوجوانان، درصد قابل ملاحظه‌ای از این نیروی انسانی را تشکیل می‌دهند. سلامت این گروه در گرو تغذیه صحیح است. تغذیه صحیح نه تنها باعث رشد جسمی و روانی آن‌ها می‌شود، بلکه موجب افزایش بهره هوشی آن‌ها نیز می‌گردد؛ بنابراین تغذیه صحیح (متنوع، متناسب و متعادل) می‌تواند نقش اساسی در برقراری سلامت جسمی و روانی بچه‌ها ایفا نماید. در همین راستا و با توجه به این که مطالعه دهه اخیر نشان داده است که تغذیه در قدرت یادگیری کودکان موثر است و نخوردن صبحانه می‌تواند اثرات متعددی بر یادگیری آن‌ها داشته باشد هم‌زمان با اجرای برنامه‌های تابستانی با دعوت از یک کارشناس تغذیه، کودکان و نوجوانان را با اهمیت خوردن صبحانه و انواع مطلوب این وعده‌ی غذایی آشناتر کردیم.

همچنین فرزانه احمدی مسوول مرکز شماره 2 اهواز پیرامون اجرای جشنواره‌ی «یک صبحانه‌ی سالم» در این مرکز و مطالبی که به بچه‌ها ارائه شد توضیح داد: در این روز که والدین بچه‌ها نیز حضور داشتند با کمک کارشناس تغذیه به بچه‌ها گفته شد: باید سحر خیزی، ورزش و نرمش صبحگاهی و خوردن صبحانه در محیط گرم خانواده را بیاموزند. غذاهایی مثل فرنی (آرد برنج یا آرد گندم یا نشاسته، شیر و شکر)، شیر برنج، حلیم و عدسی، نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و کره و مربا، نان و کره و خرما، همراه با یک لیوان شیر را که از ارزش غذایی برخوردارند را مصرف کنند.

گفتنی است: هم‌زمان با این دو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجتمع اهواز نیز این برنامه را در دو نوبت با حضور اعضای دختر و پسر خود اجرا کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن ۵۲ مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از 4۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار