شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه: هدف از استقرار برنامه ثبت بیماری ساماندهی به نظام‏ ثبت بیماری در دانشگاه به‏ عنوان زیربنایی برای گسترش پژوهش‏های علوم پزشکی است
دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در سال 1394 دانشگاه موفق به ثبت 5 مورد برنامه شده است، آمادگی دانشگاه را برای ثبت 4 برنامه دیگر اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ثبت بیماری، هدف از استقرار آنرا ساماندهی به نظام‏ ثبت بیماری در دانشگاه به ‏عنوان زیربنایی برای گسترش پژوهش‏های علوم پزشکی دانست.

صاکی گفت: از اهداف دیگر برنامه ثبت بیماری در دانشگاه ارتقاء ارائه خدمات درمانی و آموزشی به بیماران و گروه های هدف، ثبت، ایجاد بستر مناسب جهت تولید شواهد ارزیابی وضعیت خدمات پیشگیری و درمانی در سیستم سلامت،کسب مهارت‏ها و دانش فنی جهت اجرای طرح‏های استانی، ملی و بین المللی مبتنی بر ثبت بیماری‏ها، ایجاد بستر مناسب جهت توسعه کمی و کیفی تحقیقات است.

گفتنی است معاون توسعه پژوهش و فناوری همراه با دکتر امل ساکی مالحی مسئول برنامه ثبت بیماری و پیامد سلامت و نیز دکتر ماریا چراغی مسئول برنامه ثبت سرطان دانشگاه در روزهای 12 تا 14 اردیبهشت ماه در کارگاه کشوری ثبت بیماری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور پیدا کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار