اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

شوشان : والده دکتر ناصر سودانی نماینده ادوار مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به رحمت خدا رفتند. پیکر این بانوی مومنه که در 76 سالگی وفات یافته اند به نجف اشرف انتقال یافت تا در شب نیمه شعبان در جوار مزار همسرشان مرحوم حاج علی سودانی و نزدیکی مقبره علامه سید علی قاضی طباطبایی بعد از نماز مغرب و عشا تدفین شود.

 بانو ساعدی سیاحی فرزند آیت الله علامه شیخ حسن سیاحی (همدرس آیت الله حکیم و آیت الله خویی در نجف) بوده اند و سه برادر ایشان نیز روحانی بوده (شیخ احمد، شیخ محمد، شیخ حمید) که یکی از ایشان مرحوم حجت الاسلام احمد سیاحی امام جماعت مسجد امام حسن عسکری آخراسفالت اهواز بودند.

این مرحومه با ولایت و محبت اهل بیت یکی از بنیان گزاران مراسم فاطمیه با دعوت شام در دشت آزادگان بوده که سابقه آن به 35 سال پیش می رسد که از 10 نفر شروع شد و تا 20 هزار نفر رسید. همچنین از ایشان 9 فرزند باقی مانده که همگی معلم و عمدتاً معلم قرآن می باشند. از خصایص دیگر ایشان پایبندی فراوان به صله ارحام بوده است.

یادآور می شود که دکتر ناصر سودانی که از فرزندان این مرحومه مومنه می باشند 3 دوره نمایندگی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی را در دوره های هفتم و هشتم و نهم برعهده داشته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار