شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹

شوشان: مدیر مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب از اجرای یك هزار و 58 پروژه با اعتبار 96 هزار و 286 میلیارد ریال در گستره فعالیت این شركت خبر داد.

مهندس سید عبدالله موسوی در این باره توضیح داد: این پروژه ها در زمینه نگهداشت و پشتیبانی تولید و همچنین عام المنفعه است كه پیش بینی می شود بتدریج تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام برسند.

وی گفت: تا كنون 15 هزار و 620 میلیارد ریال در زمینه اجرای این پروژه ها هزینه شده است و پیش بینی می شود امسال حدود 30 هزار میلیارد ریال جذب اعتبار داشته باشیم.

موسوی با بیان این كه سال قبل 136 پروژه با صرف 4 هزار و 160 میلیارد ریال تكمیل و راه اندازی شد، از جمله این پروژه ها به احداث واحد نمكزدایی میدان پارسی، نصب توربین انبساطی در كارخانه گاز و گاز مایع 900، تامین و احداث حدود 131 كیلومتر خط لوله 26 اینچ انتقال نفت آسماری از بهره برداری شماره 4 اهواز به بهمنشیر شمالی، بهینه سازی سامانه برق مجتمع های مارون یك و 6 و كوپال و احداث 12 پروژه رفاه عمومی بویژه در بخش راهسازی اشاره كرد.

مدیر مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: برای سال جاری نیز تكمیل 200 پروژه در بخش های مختلف در برنامه است كه مهندسی تفصیلی، تامین كالا و عملیات اجرایی واحد بهره برداری و نمكزدایی مسجدسلیمان، مهندسی و خرید كالای پروژه بهینه سازی سامانه كنترل توربوكمپرسورهای سه كارخانه گاز و گاز مایع ، خرید و نصب خطوط لوله خوراك ایستگاه جدید تزریق گاز گچساران، جمع اوری و تزریق گازهای همراه نرگسی و طرح توسعه میدان های كبود، بالارود و كارخانه گاز و گاز مایع 1600 از شمار آنهاست.

وی اظهار كرد: در بحث پروژه های عام المنفعه رفاه عمومی نیز 30 پروژه در بخش های راهسازی و فضاهای فرهنگی و ورزشی از جمله احداث جاده دوبانده حدفاصل سه راهی سرانجام تا امیدیه، باند دوم جاده ماهشهر به امیدیه و جاده چهار بانده ورودی شهر هفتكل از سمت اهواز در سال جاری تكمیل و بهره برداری می شود.

شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب بزرگترین شركت تابع شركت ملی نفت ایران است كه در گستره ای به وسعت حدود 400 هزار كیلومتر مربع در استان خوزستان و بخش هایی از استان های كهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر در زمینه تولید نفت، گاز و مایعات گازی فعالیت می كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار