اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
چرایی اعزام تیم های ورزشی به مسابقات غیر قانونی؛
فيلم منتشر شده مربوط به دو ماه گذشته است و چند نفر در ايران در اين پيکارها شرکت کردند. دختر نوجواني به نام آرينا مافي در اين مبارزه به شدت کتک مي‌خورد و مبارزه را واگذار مي‌کند. وضعيت تينا مافي هم بهتر از خواهرش نيست و او هم به شدت کتک خورده و مبارزه را واگذار مي‌کند.
فيلم مبارزه يک دختر ايراني در مسابقات MMAداخل قفس ارمنستان سر و صداي زيادي به پا کرده است.اين دختر نوجوان که حالا همه از اعزامش ابراز بي‌خبري مي‌کنند و کسي مسووليت اعزام او را نمي‌پذيرد با حجاب داخل قفس مي‌شود اما در همان ثانيه‌هاي اول دور از قانون مسابقات نوجوانان آنقدر به طرز فجيعي کتک مي‌خورد که نقش بر زمين مي‌شود. اين صحنه‌هاي تکان‌دهنده در حالي در فضاي مجازي منتشر شده که هيچ کدام از فدراسيون‌هاي رزمي‌ و سبک‌هاي مربوطه خود را مطلع از اين رويداد نشان ندادند. 
 
همچنين گفته مي‌شود که فيلم منتشر شده مربوط به دو ماه گذشته است و چند نفر در ايران در اين پيکارها شرکت کردند. دختر نوجواني به نام آرينا مافي در اين مبارزه به شدت کتک مي‌خورد و مبارزه را واگذار مي‌کند. وضعيت تينا مافي هم بهتر از خواهرش نيست و او هم به شدت کتک خورده و مبارزه را واگذار مي‌کند. البته اين دو خواهر با حجاب به روي رينگ مي‌روند اما بر اثر کتک خوردن‌هاي زياد در آخر مسابقه ديگر حجابي نيز بر سر ندارند. 
 
به جز اين دو خواهر، 8 پسر ديگر به نام سيدمحمد حسيني، حسين جعفر مافي، ميلاد خسروي، مصطفي عليپور، مجيد حجيوان رشيدي، علي مهرو بختياري، سامان بهزادي و سعيد جهانبخت در اين مبارزات به روي رينگ رفتند که فيلم مبارزات آنها در سايت globalcombatnetwork منتشر شده است. 
 
اما سوال اينجاست که چرا و چگونه تيمي‌از داخل ايران و با پرچم ايران بدون اينکه مجوزي از ورزش کشور داشته باشد، به مسابقاتي که در داخل ايران غيرقانوني است اعزام مي‌شود؟ 

مسئولان چه می گویند؟
 
طباطبايي سرپرست فدراسيون کاراته مي‌گويد: اين رشته مربوط به سبکي است که اصلا مجوزي ندارد و زير مجموعه هيچ کدام از فدراسيون‌هاي رزمي‌نيست. در حال حاضر نيز اين رشته در ايران فعاليتي ندارد. متاسفانه لباسي که ورزشکار مورد نظر در قفس ارمنستان به تن کرده مربوط به کاراته است اما کف قفس نام مسابقات MMA نوشته شده است.هيچ کدام از مبارزات کاراته در قفس انجام نمي‌شود. 
 
محمود رشيدي رييس فدراسيون رزمي‌هم گفت: به هيچ وجه اعزامي‌به ارمنستان نداريم و اساسا با هر کسي که در زمينه«MMA» فعاليت کند، برخورد مي‌کنيم. متاسفانه تب اين موضوع در دنيا بالا گرفته و در ايران نيز برخي با توجه به پولي که وسط است به سمت اين موضوع گرايش پيدا کرده‌اند.اين اعزام به هيچ وجه ربطي به فدراسيون رزمي‌ندارد. 
 
در ادامه سيامک خرمي‌رييس سبک کيک‌جيتسو نيز عنوان داشت: يک خانم در مسابقات ارمنستان حضور پيدا کرده که اين اعزام هيچ گونه ارتباطي به بنده ندارد. لباسي که او به تن کرده به هيچ عنوان به سبک ما ارتباط ندارد. مبارزات بنده يک هفته پيش در اوکراين بوده و او سه روز گذشته در ارمنستان مبارزه کرده است.اين مبارزات براي سنين بالاي 18 و 19 سال است که سن اين خانم اصلا به رده سني 19 ساله‌ها نمي‌خورد. البته بايد بگويم که سبک کيک جيتسو در بخش بانوان فعال نيست. اين نفرات به صورت آزاد راهي مسابقات شدند. اما اين در حالي است که فيلمي ‌از او که روي رينگ اين رقابت‌ها ايستاده منتشر شده است !
 
در اين ميان وزارت ورزش قول پيگيري و برخورد داده و حالا همه آنهایی که با دیدن این فیلم جریحه دار شدند، منتظر این هستند تا وزارت ورزش و جوانان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
برچسب ها: ورزش ، ایران ، رینگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار