اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
حاشیه نگاری شوشان از سومین جشنواره روابط عمومی های استان خوزستان/ هومن خورشید : روابط عمومی ها پلی ارتباط دهنده باشند نه بلندگویی یکطرفه / رئیس کمیته داوران: روابط عمومی‌ها در بحث طبقه‌بندی اطلاعات مشکل دارند
سومین جشنواره روابط عمومی های برتر استان خوزستان با عنوان "سلام" برگزار شد. این جشنواره با تاخیری یک ساعته و با اجرای شهرام ملکیان...


شوشان: سومین جشنواره روابط عمومی های برتر استان خوزستان با عنوان "سلام" برگزار شد.  این جشنواره با تاخیری یک ساعته و با اجرای شهرام ملکیان و سخنرانی هومن خورشید مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان آغاز شد.

به گزارش شوشان ، هومن خورشید در ابتدای صحبت های خود در جشنواره روابط عمومی های استان ضمن تشکر از مقتدایی استاندار پیشین خوزستان بابت خدمات و فعالیت بسیاری که در زمان تصدی استانداری انجام دادند تشکر کرد و بیان داشت: روابط عمومی ها پلی ارتباط دهنده باشند نه بلندگویی یکطرفه روابط عمومی ها پیش از آنکه بلندگویی یکطرفه باشند ، به عنوان پلی ارتباطی ، روابط مردم و سازمان را ترمیم و برقرار سازند.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان در سومین جشنواره روابط عمومی های استان خوزستان گفت: روابط عمومی ها در ارتباط با مردم مدافع و بیان  کننده خدمات دستگاه ها هستند و در ارتباط با مدیران خود باید انتقال دهنده صدا و فریاد های مردم باشند و بیش از آنکه بلندگویی یکطرفه باشند ، به عنوان پلی ارتباطی ، روابط مردم و سازمان را ترمیم و برقرار سازند.


مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان اظهار کرد: اکنون در آستانه آخرین سال دولت اول دکتر روحانی و در سالی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آن را به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مزین کرده اند و در شرایطی که بیش از هر زمان دولت در مظلومیت رسانه ای و اطلاع رسانی قرار دارد نقش زحمتکشان روابط عمومی  بیش از هرزمان پر اهمیت تر است.

هومن خورشید ابراز کرد:نهاد نوپای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خوزستان در آستانه اولین سال تشکیل خود ، در این دوره از دولت  با یاری اصحاب رسانه و با دراز کردن دست یاری به کلیه صاحب نظران و کارشناسان این عرصه ، باید  با تبیین دستاورد های دولت، ضمن رفع دغدغه ها و نگرانی های جامعه همگام و همراه با مدیران تلاشگر ، زمینه های رشد اقتصادی ، مهار تورم و توسعه اشتغال که از مهترین رویکردهای دولت تدبیر و امید است را فراهم کند.

وی گفت: در این زمینه با ارتباط میان صاحب نظران ، نخبگان فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و تشکل های مردم نهاد در عرصه کلاسیک فعالیت های روابط عمومی و در عرصه های نوظهوری همچون اینترنت و شبکه های اجتماعی  ضمن کمک به دولت،  پیام رسان و بازگو کننده تلاش ها ، دستاوردها و محدودیت های دستگاه های اجرایی به مردم  و انعکاس دهنده خواسته ها و انتظارات جامعه به مسئولان باشد.

خورشید در پایان ابراز امیدواری کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همراه و یاور مردم و دولت و مرجعی برای متخصصان و کارشناسان این عرصه باشد 


پس از سخنان هومن خورشید ،  جمال درویش مدیر سابق روابط عمومی استانداری اینگونه سخنان خود را شروع کرد: در واقع آخرین سخنرانی و خداحافظی خودم را انجام می دهم. زمانی که در استانداری خوزستان مشغول کار بودیم دو واقعه تلخ و چند کار به یاد ماندنی انجام شد. صدور بخشنامه از سوی وزارت کشور در سال گذشته و تنزل جایگاه روابط عمومی استانداری ها خبر تلخی بود که موجب تنزل جایگاه روابط عمومی شد.  متاسفانه روابط عمومی استانداری که شیخ همه روابط عمومی ها می باشد رتبه آن به معاونتی در حوزه استاندار پایین آمد.

درویش ادامه داد: خیلی از دوستان از سراسر کشور اعتراض کردند و نامه نوشتند اما به جایی نرسید . نظرم در یک دولت مردمسالار و مردمی که به اندیشه ها و تفکر مردم احترام می گذارد نباید روابط عمومی ها - که مردمی ترین بخش یک سازمان است - مورد بی مهری قرار بگیرد.

جمال درویش به اتفاق ناخوشایند و تلخ دیگری اشاره کرد و گفت: در استان یک مدیر کار کشته، علاقه مند، صاحب طرح و قوی از صحنه اجرایی کنار گذاشته شد و این بسیار تلخ بود . ای کاش مقتدایی می ماند. زیرا استانداری که تخصص کار با دست خالی را داشت و  بسیاری از پروژه های استان از جمله بندر شادگان را راه اندازی کرد در این شرایط پساتحریم به خوبی می توانست باعث رونق استان شود.


وی ادامه داد: البته اقدامات خوبی هم در این مدت اتفاق افتاد که یکی از آن ها برگزاری همین جشنواره روابط عمومی هاست که در اواخر سال 92 فردی پیشنهاد داد که چنین برنامه ایی را داشته باشیم و نام "سلام" را هم خودم انتخاب کردم چرا که سلام آغاز ارتباط است.

درویش دلیل اصلی تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها را این دانست که مدیر روابط عمومی ها زلفش به زلف مدیر گره خورده و در صورت تغییر یک مدیر اولین کسی که فشار خونش بالا و پایین می شود مدیر روابط عمومی است و این کار اشتباهی می باشد. زیرا زمانی که باقی معاونت ها، دبیرخانه، کارگزینی ، خدمات و .... به همه سازمان تعلق دارد روابط عمومی هم مربوط به همه سازمان است و نباید با تغییر مدیر سازمان روابط عمومی هم تغییر کند. البته این حرف اگر در مورد شخصی مثل من باشد بحث جداست و اگر کسی کار خود را صحیح و دقیق انجام می دهد نیاز به تغییر آن نیست.


مدیر سابق روابط عمومی استانداری خوزستان ادامه داد: اگر مدیر روابط عمومی ضعیف بود نیاز به تغییر است و اگر قوی بود نیازی به تغییر نیست و اگر هم نیاز به تغییر بود باید حرمت ها حفظ شود زیرا حتی در یک دهیاری هم وقتی می خواهند بخشداری را تغییر دهند با سلام و صلوات اینکار را انجام می دهند. البته این سخنان ربطی به سرگذشت من ندارد زیرا توسط کسی برکنار شدم که عزیزترین دوستم است و او را قبول دارم و برای همه شما آرروی سربلندی را دارم.



* گفتنی است در سومین جشنواره روابط عمومی های استان با عنوان جشنواره "سلام" روابط عمومی های برتر در سه بخش معرفی و از آنان تقدیر شد.

 *در اثنای برگزاری این همایش ، گروه ناشنوان خوزستان به اجرای برنامه پرداختند و همچنین  کارگاه آموزشی با موضوع  آینده روابط عمومی نیز با حضور دکتر رسولی رئیس کمیته داوران سومین جشنواره روابط عمومی خوزستان ، دکتر رضائیان دبیر شورای ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


  * در پایان رئیس کمیته داوران سومین جشنواره روابط عمومی خوزستان در این جشنواره گفت: بررسی آثار رسیده به این جشنواره نشان می دهد آثار به لحاظ کمی رشد داشته اند و بررسی آثار نشان می دهد که روابط عمومی‌ها در بحث طبقه‌بندی اطلاعات مشکل دارند.

 حمید رسولی اظهار کرد: استفاده از تکنیک های سنجش افکار و تحلیل محتوا نه تنها می تواند نقشه ای پیش روی روابط عمومی ترسیم کند بلکه تمام سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد.  وی گفت: روابط عمومی ها در بخش تبلیغات باید رویکرد جدیدی را اتخاذ کنند.



 * به گزارش شوشان ، در این جشنواره از روابط عمومی‌های برتر، جمعی از مدیران رسانه‌ای و پیشکسوتان روابط عمومی خوزستان تجلیل شد.

  نفرات برتر به شرح زیر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند:

پیشکسوتان عرصه روابط عمومی :

جمال درویش مدیر روابط عمومی سابق استانداری خوزستان

رسول ساعی روابط عمومی سابق فولاد خوزستان


برترین‌های گروه ج:

مصطفی صفری/روابط عمومی فرمانداری شوش/در  بخش ارتباط با رسانه‌ها/

عارف دورقی / روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر/ در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی

محمود نواصر/ روابط عمومی دادگستری آبادان /در بخش نوآوری و خلاقیت

نیما رحیم‌پور/ روابط عمومی شهرداری خرمشهر/ در حوزه تبلیغات

سعید شریفات/ روابط عمومی فرمانداری امیدیه/در بخش انتشارات

مظفر ده‌کیانی /روابط عمومی شهرداری ایذه/ در حوزه اقدامات نمایشگاهی


 گروه ب:

حمیدرضا جلیلی/ مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات خوزستان / در بخش فعالیت درون و برون سازمانی

ندا شفیعی/ مدیر روابط عمومی  دانشگاه شهید چمران اهواز/در بخش نو‌آوری و خلاقیت

محمد عصاره‌فر/ اداره کل ثبت احوال خوزستان / در بخش اقدامات فرهنگی اجتماعی

پژمان کیماسی / مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اهواز/در بخش نوآوری و خلاقیت

سارا حسینی/ مدیر روابط عمومی اداره کل پست خوزستان /در بخش روابط عمومی الکترونیک

 مجتبی اورکی/ مدیر روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی /در بخش تبلیغات

  سید محمدرضا طباطبایی/ روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان/ در حوزه پژوهش و افکارسنجی

ثریا زندیار/ روابط عمومی بنیاد نخبگان خوزستان/در بخش انتشارات


 گروه الف:

 غلام‌رضا فروغی‌نیا / مدیر روابط عمومی شرکت ملی فولاد خوزستان/ در بخش مدیریت و برنامه‌ریزی

امید بهرامی/ روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان/ در بخش فعالیت درون سازمانی

ناهید غلام‌حسینی/ روابط عمومی  شرکت برق منطقه‌ای خوزستان/ در بخش ارتباطات رسانه‌ای

رضا طاهری/ مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب/ در بخش نو‌آوری و خلاقیت

رضا علیجانی/ مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان/ در بخش اقدامات فرهنگی اجتماعی

فرزین حاتمی‌کاکش/ مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز/ در بخش نوآوری و خلاقیت

احمدرضا خدامی/ مدیر روابط عمومی اداره کل بنادر و کشتیرانی/ در بخش روابط عمومی الکترونیک

رضا طاهری/ مدیر روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب/ در بخش روابط عمومی الکترونیک

فریدون فرجی/ مدیر روابط عمومی شرکت گاز خوزستان/ در بخش تبلیغات

سیداسد میرعالی/ مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز / در بخش پژوهش و افکارسنجی

کامران حدادی/ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق خوزستان/ در بخش اقدامات نمایشگاهی

در بخش مدیران ارتباط‌گستر:

بیژن عالی‌پور/ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

سید خلف موسوی/ شهردار اهواز

محمدرضا شمسایی/ مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان

محمدرضا مدرس‌خیابانی/ مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان

داوود محمودی/ مدیر نیروگاه رامین


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
comment
1
0
comment آقایان دست اندرکار شوشان اینقدر این آقایون بازنشسته راکه خلاف قانون بدون هیچ بازده ای مسولیت های استان را تصاحب کردند رامطرح نکنید .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار