شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
 رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان گفت: اکنون کمیته مشاغل سبز استان در حال تاسیس است و معتقدیم باید به صورت ویژه برای سبز کردن مشاغل و توسعه این مشاغل تلاش کنیم.
 
حسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست کشور جهت ایجاد مشاغل سبز یا به عبارتی سبز کردن مشاغل منعقد کرد که ما نیز به دنبال تحقق و اجرای این برنامه هستیم.
 
وی افزود: توسعه مشاغل سبز در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش آسیب‌های وارده از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی به محیط زیست، از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است زیرا مشاغل سبز کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند، آلودگی ندارند و یا کمترین آلودگی ممکن را ایجاد می‌کنند.
 
نظری تصریح کرد: برنامه وزارتخانه این است که مشاغل را سبز کند؛ یعنی واحدهای صنعتی و تولیدی باید از طرفی با تولیدات خود به تامین نیازهای کشور بپردازند و از سوی دیگر خطری را برای محیط زیست به همراه نداشته باشند.
 
وی عنوان کرد: سبز کردن مشاغل یعنی واحدهای تولیدی و صنعتی و مشاغل موجود به سمت ایجاد کمترین آلودگی و آسیب به محیط زیست سوق پیدا کنند و برای مثال یک واحد صنعتی باید به گونه‌ای اقدام کند تا در دفع پسماندها و پساب‌های خود کمترین آلودگی را برای محیط زیست به دنبال داشته باشد.
 
نظری خاطرنشان کرد: سبز کردن مشاغل به این معناست که با راه‌اندازی واحدی تولیدی و صنعتی و به بهانه دستیابی به ثروت، محیط زیست را نابود نکنیم و بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت دفع پسماند و پساب یک واحد تولیدی، به راه‌اندازی آن واحد اقدام نشود و قرار است در کمیته مشاغل سبز برای سبز کردن مشاغل در واحدهای مختلف استان مشوق‌هایی ایجاد کنیم.
 
رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان ادامه داد: برخی استان‌ها به صورت ویژه به توسعه مشاغل سبز خود نیاز دارند که با توجه به شرایط آب و هوایی خشک خوزستان، باید توسعه مشاغل سبز به صورت ویژه در این استان دنبال شود و برای اعطای تسهیلات در این خصوص نیز هنوز برنامه‌ای به ما ابلاغ نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار