شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶

شوشان : لفته منصوری مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از انتخاب استاندار خوزستان به عنوان استاندار نمونه در حوزه کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصوری گفت: آیین بزرگداشت اولین سالگرد دیدار تاریخی کتابدار ان با رهبر معظم انقلاب  در تالار همایشهای وزارت کشور برگزار گردید . در این همایش دکتر حداد عادل، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ، مسئولین کشوری، استانداران و فرمانداران و شهرداران سراسر کشور و مدیران کل و روسای ادارات کتابخانه های عمومی کشور حضور داشتند.

منصوری گفت: در این همایش با حضور مهمانان ویژه از دکتر حجازی استاندار فرهیخته  استان خوزستان که اهمیت خاصی به مسائل فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی می دهند به عنوان استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های نمونه در بین استانداران سراسر کشور با اهداء لوح تقدیر و سپاس قدردانی شد.

وی افزود از جمله فعالیتهای خوب استاندار در حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی، اصلاح دیدگاه مدیران دستگاههای اجرایی استان به نهاد کتابخانه های عمومی ، پیگیری توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی استان، اختصاص اعتبارات ویژه به کتابخانه های عمومی استان جهت تعمیر ، تجهیز ، بهسازی و مکانیزه، اختصاص اعتبارات فرهنگی به نهاد کتابخانه های عمومی جهت راه اندازی ایستگاه مطالعه کتاب در مکانهای عمومی و برنامه های فرهنگی، مذاکره با خیرین استان در خصوص جذب مشارکتهای مردمی برای توسعه کتابخانه های عمومی استان، اهداء کتاب به کتابخانه های عمومی استان در راستای طرح اهدای کتاب، حضور مستمر در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان و ستادنهضت مطالعه مفید استان و انجمن خیرین کتابخانه ساز استان، نظارت بر راه اندازی کتابخانه مرکزی استان با اختصاص اعتباری ویژه برای این کار، کمکهای خوب و مفید در جهت ارتقاء شاخصهای ارزیابی استانهای نهاد کشور و ... بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: در اثر حمایتها و کمکهای دکتر حجازی در حال حاضر نهاد کتابخانه های عمومی در استان خوزستان یک نهاد مهم فرهنگی می باشد که انتظارات مسئولین و عامه مردم از آن بالاست. شاید در قدیم مراجعه به کتابخانه های عمومی استان در طول روز تنها 2 ساعت بوده است اما اکنون درخواست اعضاء مبنی بر باز بودن کتابخانه ها به صورت شبانه روزی می باشد که این نتیجه فراهم نمودن محیطی امن و راحت برای اعضاء از طریق اختصاص اعتبارات استان که استاندار فرهیخته خوزستان به این نهاد داده اند امکان پذیر شده است.

وی افزود: این انتخاب بر اساس بررسی شاخصاص ارزیابی نهاد کشور از ادارات کل کتابخانه های عمومی استانها صورت پذیرفته و در سال 90 هم استان خوزستان در حوزه کتاب و کتابخوانی و هم دکتر حجازی به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان در کشور نمونه شده اند که ما هم به جناب آقای استاندار و هم مردم شریف استان خوزستان این موفقیت و سربلندی را تبریک عرض می نماییم.

منصوری در پایان گفت: از تمامی فرمانداران استان، شهرداران استان، اعضای حقیقی و حقوقی انجمنهای استان، همکاران گرامی که در جهت کسب این موفقیت تلاشهای زیادی داشته اند تشکر و قدردانی می نمایم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار