شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

مديرعامل تعاوني آهن فروشان اهواز گفت: قيمت آهن در چند ماهه اخير متعادل و يكنواخت بوده اما در حال حاضر نوسان دارد، به طوري كه قيمت آن 10 درصد افزايش يافته است.

سيدمحمد غفارزاده در گفت‌وگو با ايسنا عنوان‌كرد: معمولا بعد از هر افزايش قيمت، ركودي در بازار ايجاد مي‌شود؛ در حال حاضر تقاضا جهت خريد آهن كم است و اگر تقاضا زياد شود به دنبال آن قيمت نيز افزايش مي‌يابد.

وي افزود: قيمت آهن در سراسر كشور تقريبا يكسان است و ما به دليل افزايش نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل سعي مي‌كنم آهن خود را از نزديك‌ترين كارخانه مي‌آوريم؛ به طوري كه در حال حاضر كل آهن خود را از كارخانه‌جات آهن توليد داخل استان تهيه مي‌كنيم.

مديرعامل تعاوني آهن‌فروشان اهواز تصريح‌كرد: همه تعاوني‌هاي آهن، كسبه و واحدهاي زيرنظر اتحاديه سراسري پروانه‌دار هستند. هم‌اكنون آهن را فقط در سطح استان توزيع مي‌كنيم و چنانچه متقاضي خارج از استان باشد به خارج از استان نيز توزيع مي‌كنيم.

وي ادامه‌داد: هر ماه 10 تا 15 هزار تن آهن در استان توزيع مي‌شود و قيمت هر كيلوگرم ميلگرد كه پرمصرف‌ترين محصول آهن مي‌باشد 1470 است.

غفارزاده يادآورشد: هم‌اكنون در توليد آهن كمبودي نداريم و وضعيت فعلي توليد و تقاضا برابر است. اما اگر وضعيت نوسانات قيمت به همين روال باشد، تا چند ماه آينده افزايش قيمت آهن را خواهيم داشت. كنترل قيمت آهن بايد در بازار رقابت ايجاد شود، يعني اگر آهن به اندازه نياز توزيع شود، قيمت نيز خودبه‌خود كاهش مي‌يابد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار