اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۰۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
شوشان: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه اسناد مناقصه احداث راه اهن اصفهان- اهواز براساس برنامه زمان بندی شده تا 6 ماه دیگر آماده می شور، گفت: ارزش تقریبی این قرارداد با احتساب قیمت های روز حدود چهار و نیم میلیارد یورو براورد شده است.

علی نورزاد در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: الحاقیه تفاهمنامه ای که چندی پیش با کره ای ها برای ساخت راه اهن اصفهان- اهواز به امضا رسید و برای کار در این پروژه برنامه زمان بندی شده ای را با کره ای ها تعیین کرده ایم.

وی افزود: یکی از موارد این برنامه زمان بندی شده این است که کره ای ها پس از دو ماه از امضای تفاهم نامه از سایت پروژه بازدیدی داشته باشند و یافته های خودشان را اعلام کنند.

نورزاد گفت: از این رو روز سه شنبه هفته گذشته هیات کره ای از سایت پروژه راه آهن اصفهان- اهواز بازدید کردند و چهارشنبه هفته گذشته هم جلسه ای با حضور کره ای ها برای معرفی نتایج و مطالعات مفهومی محور از این پروژه برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این الحاقیه تفاهمنامه یک زمان بندی از مراحل کار و پیشرفت پروژه مشخص شده است، ادامه داد: قرار بر این است که در پایان ماه چهارم کره ای ها پروپزال و پیشنهاد طرح تامین مالی و اجرایی پروژه را به شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت گفت:11 نفر از نمایندگان این شرکت کره ای در ایران مستقر شده اند و مشغول انجام فعالیت های اولیه و تبادل اطلاعات هستند تا پیشنهاد خود را درباره فعالیت در این پروژه ارائه دهند و شرکت ساخت هم ظرف یک ماه این پیشنهاد را بررسی و نتیجه را به کره ای ها اطلاع می دهد.

وی درباره زمان برگزاری مناقصه پروژه راه اهن اصفهان- اهواز گفت: در صورت انجام کار بر اساس برنامه زمان بندی شده، تا 6 ماه دیگر اسناد مناقصه ساخت راه اهن اصفهان- اهواز آماده خواهد گردید.

نورزاد با اشاره به مبلغ این قرارداد گفت: مبلغ و ارزش قرارداد پس از مطالعات و بررسی ها مشخص می شود اما در حال حاضر براساس قیمت های روز براورد ما از ارزش این پروژه حدود 4.5 میلیارد یورو است که البته همانطور که گفتم این رقم تقریبی است و قیمت نهایی پس از بررسی های کره ای ها و تایید شرکت ساخت مشخص می شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون این قرارداد باید به صورت مشارکتی باشد و شکل قرارداد که BOT یا BLT باشد به کره ای ها پیشنهاد داده شد، اظهار داشت: تا 6 ماه آینده شکل قرارداد و نحوه بازپرداخت نهایی می شود و در صورت موافقت کره ای ها برای اولین بار است که پروژه های راه آهن وارد قراردادهایBLT می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در قراردادBLT کره ای ها پروژه را می سازند و آن را به بهره بردار که در واقع شرکت راه اهن جمهوری اسلامی است، تحویل می دهند و راه آهن هم از محل استفاده از این پروژه سرمایه گذار ی صورت گرفته شرکت کره ای را باز می گرداند.

 الحاقیه تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن اصفهان- اهواز به طول 540 کیلومتر در سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
comment
0
0
comment از طريق بستر كارون بكشيد راحت تر است
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
comment
0
0
comment از کدام شهرها میگذرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار