شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷

معاون قوانین مجلس، معرفی تحریم‌ها به عنوان عامل اصلی گرانی در کشور را نوعی کج‌فهمی خواند و تاکید کرد: ضرورت دارد مسئولان با همدلی و پرهیز از حاشیه پردازی‌ها، تمرکز خود را بر رفع دغدغه اصلی مردم یعنی گرانی‌ها قرار دهند.

امیدوار رضایی‌میرقائد در گفت وگو با  خانه ملت، با بیان اینکه تحریم‌ها در کشور موضوع تازه‌ای نیست، گفت: اگرچه نمی‌توان اثر تحریم‌ها در اقتصاد کشور را انکار کرد اما اگر کسی بخواهد در مساله گرانی، تحریم‌ها را عامل اصلی معرفی کند به نوعی کج‌فهمی دچار شده‌است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، ضعف مدیریتی در سیستم اجرایی کشور را یکی از مهم‌ترین فاکتورها در بروز مشکلات اقتصادی و گرانی در کشور معرفی کرد و ادامه داد: اگرچه توجه به ظرفیت‌های داخلی از فاکتورهای موثر در حل مساله گرانی است اما به دلیل ضعف مدیریتی از همه توان و ظرفیت موجود در کشور برای حل مشکلات اقتصادی استفاده نشده است.

رضایی تاکید کرد: بی‌توجهی به نظرات نخبگان اقتصادی باعث شده که امروز مشکلاتی در حوزه اقتصاد کشور به وجود آید بدون آنکه توفیقی در کنترل آنها حاصل شود.

معاون قوانین مجلس نهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که ضعف در سیستم مدیریت وزارتخانه‌های مختلف کشور باعث شده، مجموعه اجرایی کشور نتواند با ایجاد بستر موثر از همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای استفاده از نظرات آنان بهره گیرند و ما امروز شاهد کمبود نیروی نخبه اقتصادی در دولت برای حل مشکلات اقتصادی هستیم.

وی انداختن گرانی‌ به دوش تحریم‌ها را شانه خالی کردن از بار مسئولیت خواند و افزود: طبیعی است که اگر بخواهیم در موضوع گرانی تنها یک عامل را موثر بدانیم به نوعی کج‌فهمی دچار شده‌ایم این درحالی است که برای بررسی دقیق یک موضوع باید همه عوامل دخیل در آن را مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی و هفتگل در مجلس نهم تاکید کرد: معرفی تحریم‌ها به عنوان تنها عامل گرانی در کشور مشکلی را از پیش روی مردم برنخواهد داشت.

وی پرهیز از حاشیه‌آفرینی را بهترین راهکار برای حل مشکل گرانی‌های اخیر خواند و تصریح کرد: مسئولان بهتر است به جای پرداختن به حاشیه‌ها و موضوعات فرعی تمام تمرکز خود را بر دغدغه اصلی مردم یعنی رفع گرانی‌ها قرار دهند، حل مشکلات مردم تا اندازه‌ای اهمیت دارد که مسئولان باید بسیاری از حاشیه ها حتی اگر به حق باشد را نیز فراموش کنند.

معاون قوانین مجلس، با بیان اینکه مسئولان باید با تعامل و گذشت به دنبال حل مشکلات اصلی مردم باشند، تاکید کرد: حاشیه‌پردازی‌ها نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات مردم و کشور نخواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار