شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
من فقط از فشارهای بی‌مورد آیین‌نامه‌های داخلی کارشناسی‌نشده که به دانشجویان دکتری وارد می‌شود ناراحتم و از رئیس دانشگاه هیچ گله‌ای ندارم. استعفای من شخصی و برای رسیدگی به نحوه برخورد با دانشجویان دکتری و اختصاص وقت بیشتر به این افراد بوده است
چهره ماندگار ریاضی کشور با بیان این‌که ریاست دانشکده ریاضی کمترین نقش وی در دانشگاه شهید چمران بوده است، تأکید کرد: استعفای من برای رسیدگی به فشارهای بی‌مورد وارده به دانشجویان دکتری بوده است.

به گزارش ایسنا ، پروفسور امید‌علی شهنی کرم‌زاده با اشاره به تحمیل تعداد غیرمعمول دانشجویان مقطع دکتری از سوی وزارتخانه بدون درخواست گروه ریاضی دانشگاه شهید چمران از چهار سال پیش، اظهار کرد: رسیدگی به این تعداد زیاد دانشجو انرژی و وقت بسیاری می‌طلبد که از عهده هیأت‌علمی جوان به‌تنهایی بر نمی‌آید.

وی با اشاره به این‌که هدایت این تعداد دانشجو نیاز به همکاری دانشگاه و مدیران میانه‌ای دارد، گفت: یک محقق در درجه اول به آزادی عمل و آزادی تفکر در کار تحقیق نیاز دارد و نباید درگیر مسائل اداری شود چرا‌که اگر در کار تحقیق موانعی ایجاد شود سبب آزردگی محقق می‌شود.

استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر لزوم اعتماد به محقق و تأمین فضای آزاد برای تحقیق، عنوان کرد: دانشجو باید بعد از پایان تحقیق ارزشیابی شود و مرحله به مرحله جوابگوی موانع نباشد؛ موانع اداری به هیچ عنوان نباید شامل حال دانشجو باشد بلکه استاد راهنما باید پاسخگوی موانع باشد.

شهنی کرم‌زاده تأکید کرد: من فقط از فشارهای بی‌مورد آیین‌نامه‌های داخلی کارشناسی‌نشده که به دانشجویان دکتری وارد می‌شود ناراحتم و از رئیس دانشگاه هیچ گله‌ای ندارم. استعفای من شخصی و برای رسیدگی به نحوه برخورد با دانشجویان دکتری و اختصاص وقت بیشتر به این افراد بوده است.

وی با اشاره به مسئولیت‌های زیاد خود در دانشگاه، گفت: ریاست دانشکده ریاضی کمترین نقش من در دانشگاه و خدمت به دانشجویان دکتری و عضویت در شوراهای مهم بزرگترین نقش من در دانشگاه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار