شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۱
 استاندار خوزستان خواستار تحقق تعهدهای بانک ها برای رفع موانع تولید در استان شد و گفت: بانک ها باید منابع و سپرده های مردم خوزستان را برای همین استان هزینه کنند.

غلامرضا شریعتی چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سرسرای جلسات استاندار برگزار شد با انتقاد از عملکرد بانک های استان در راستای حل مشکل واحدهای صنعتی اظهار کرد: مدیران بانک ها باید به تعهدهای اعتباری خود عمل کنند تا بتوانیم مشکلات تولید و واحدهای صنعتی را برطرف کنیم و کشور از حالت رکود خارج شود.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم سرمایه بانک ها، سپرده ها و امانت مردم است اما بانک ها باید منابع خوزستان را در همین استان هزینه کنند و این خواسته نامعقولی نیست. به گفته شریعتی خوزستان از نظر نسبت سپرده به تسهیلات در رده 30 کشور است.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: بانک ها باید ابلاغیه های دولت را درباره وثیقه ها اجرا کنند و حق ندارند در این زمینه به صورت سلیقه ای عمل کنند. استاندار خوزستان اظهار کرد: چهار هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای صنعتی نیمه فعال به استان اختصاص داده شده که در صورت جذب، این اعتبار افزایش می یابد.

*معرفی 311 طرح به بانک

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این نشست از تصویب یک هزار و 150 طرح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: 624 طرح از این تعداد بررسی شده و 311 طرح نیز به بانک ها معرفی شده است.

مهرداد نیکو افزود: 70 درصد معادل 211 نفر از متقاضیانی که به بانک ها معرفی شده اند مراجعه کرده اند. وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به چهار پرونده اضافه کرد: تاکنون بانک کشاورزی 28 میلیارد ریال و بانک صنعت و معدن سه میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده اند.

نیکو اظهار کرد: هنوز نحوه عملکرد بانک ها و میزان انطباق آن با مصوبه های دولت برای ما مبهم است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همچنین در ادامه این نشست از تصویب 14 طرح جدید در این نشست خبر داد.

سیدنورالله حسن زاده با اشاره به معرفی 311 طرح اقتصادی به بانک ها گفت: 255 مورد از این طرح ها برای کمک به سرمایه در گردش و 56 طرح نیز برای سرمایه ثابت بوده است. وی افزود: با توجه به نرخ سود بانکی 27 درصد، استقبال خوبی از این طرح نشده بود اما از هفته گذشته با کاهش نرخ سود به 18 درصد استقبال بیشتر شده و متقاضیان به بانک ها مراجعه کرده اند.

بر اساس این گزارش، تاکنون یک هزار و 600 واحد نیمه فعال و تعطیل در خوزستان شناسایی شده اند.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه تمام یا راکد تشکیل شده است.
در این طرح متقاضیان بعد از بررسی، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند که بخشی از سود تسهیلات به صورت یارانه برای آنها در نظر گرفته می شود.

این طرح یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار