اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
خوزستان در هفته ای که گذشت / هفته ای پر حادثه برای خوزستان / حادثه در دو پرواز / واکنش ها به آتش سوزی پتروشیمی / آتش سوزی در گروه ملی و نفت و گاز مارون / هفته پر انتصاب دانشگاه چمران / واکنش های منفی به سخنان آیت الله هاشمی/ رصد نیروهای امنیتی خوزستان
در هفته گذشته نبی الله خون میرزایی به عنوان گزینه معاونت سیاسی استانداری مطرح شد که بلافاصله تکذیب شد....

شوشان: هفته گذشته ، هفته ای پرحادثه برای خوزستان بود و از آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر گرفته تا انفجار در خط لوله مارون و همچنین آتش سوزی و حادثه در دو پرواز هواپیمایی خوزستان از جمله اتفاقات تلخی بود که در صدر اخبار رسانه ای خوزستان قرار گرفت. در کنار این موارد و با توجه آمدن استاندار جدید ، بازار گمانه زنی ها و تکذیبیه ها در رابطه با معاونین و مدیران کل و ... داغ بود و انتصاب رییس دفتر استاندار نیز بر داغی این واکنش ها افزود.

واکنش هایی که فروکش نکرد

با وجود خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی ، اما واکنش ها به این آتش سوزی فروکش نکرد و از نمایندگان مجلس گرفته تا استاندار و همچنین مردم ، در این باره سخن ها گفتند. اخیرا نیز آتش نشانان منطقه ویژه پتروشیمی در نامه ای بلندبالا مدیریت یزدانی بر منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر را در دوران گذشته مورد انتقاد قرار دادند و گفتند این حادثه معلول بی توجهی ها در دوره گذشته بوده است.

شوشتری ها استاندار را به کمپین دعوت کردند

در هفته گذشته استاندار خوزستان که نشان داده زیاد اهل دید و بازدید از شهرهای مختلف استان است سری به شوشتر زد و با یک عکس دسته جمعی به کمپین "قلیان‌ها را گلدان کنیم" پیوست. این کمپین در سراسر کشور طرفداران زیادی پیدا کرده و در گوشه و کنار کشور هر از گاهی مسئولین به این کمپین می پیوندد.


بازار داغ شایعات انتصابات

هفته گذشته بازار گمانه زنی ها در رابطه با معاونین استاندار و همچنین تغییرات در استانداری داغ داغ بود و با انتصاب هاشمی به عنوان رییس دفتر استاندار و برکناری جعفری ، این گمانه زنی ها شدت گرفت. در هفته گذشته نبی الله خون میرزایی به عنوان گزینه معاونت سیاسی استانداری مطرح شد که بلافاصله تکذیب شد. همچنین اخیرا یکی از رسانه های مکتوب خوزستان از سید خلف موسوي و داریوش ممبيني به عنوان دو گزينه معاونت هاي استانداري نام برده و نوشته است که  دو معاون استاندار تغيير خواهند كرد و براي جايگزيني آنها سيدخلف موسوي شهردار و داريوش ممبيني يكي از اعضاي شوراي اول شهر مطرح شده اند.

هفته پر انتصاب در دانشگاه شهید چمران اهواز

در هفته ای که گذشت بازار انتصابات در دانشگاه چمران اهواز داغ بود و رییس دانشگاه در احکامی دکتر سیده الهام رضاتوفیقی را به سمت مدیر گروه زیست‌شناسی ، دکتر حسن دادخواه تهرانی عضو هیئت‌علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی به سمت مدیر گروه زبان و ادبیات عرب و  دکتر حسین ملتفت عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی را به سمت مدیر گروه علوم اجتماعی این دانشکده منصوب کرد. همچنین در حکمی از سوی دکتر غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، ندا شفیعی مدیر روابط عمومی این دانشگاه به سمت مشاور رئیس دانشگاه در امور فرهنگی و رسانه ای منصوب شد.

گزینه خوزستانی ریاست دیوان محاسبات

در هفته ای گذشته ، نماینده سابق مسجدسلیمان به عنوان یکی از گزینه های ریاست دیوان محاسبات مطرح شد . در حال حاضر، امین‌حسین رحیمی ریاست دیوان محاسبات کل کشور را به‌عهده دارد که مسئولیت مستشاری این نهاد نیز به‌عهده فیاض شجاعی قرار دارد.

سوختن 90 درصدی در گروه ملی 

در هفته ای که گذشت و پس از آتش سوزی پر سر و صدای پتروشیمی بوعلی ، یکی از انبارهای گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم دچار حریق شد . در جریان این حادثه سه نفر مصدوم شدند که یک نفر آنان در محل مداوا و دو نفر دیگر به بیمارستان سوانح سوختگی اهواز منتقل شدند. یکی از این افراد متاسفانه با سوختگی 90 درصدی مواجه شده اما تلاش برای درمان وی ادامه دارد.

واکنش های منفی به سخنان آیت الله هاشمی

اظهارات هفته گذشته آیت الله هاشمی در سفر به کرمان ، جنجال آفرین شد و واکنش های منفی در خوزستان به دنبال داشت. از قرار معلوم و طبق خبر منتشر شده در خبرگزاری ایرنا ، هاشمی رفسنجانی بر ضرورت انتقال آب تاکید کرده و گفته است  تونل انتقال آب باقیات صالحات است. وی این را هم گفته است که در دولت من 30 میلیارد مترمکعب آب برای خوزستان مهار شد و می بینید هر روز جلوی کارون صف می بندند که می خواهید با این زحمت ها مقداری آب به این استان انتقال دهید. 

سرانه 20 هزار ریالی هر خوزستانی!

 در هفته گذشته ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بودجه فرهنگی استان را در سال جاری سه میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس جمعیت استان در صورت تخصیص این اعتبار، سرانه فرهنگی امسال برای هر خوزستانی کمتر از 20 هزار ریال است !  گفته است که با این اعتبار نمی توانیم هیچ کدام از نیازها و انتظارهای گروه های مختلف مردمی را در حوزه فرهنگ پاسخگو باشیم.

تجمع دوباره مالباختگان در دزفول

در هفته ای که گذشت ،  بار دیگر مالباختگان شرکت ورمی کمپوست سبز آب دزفول مقابل درب دادگستری دزفول تجمع نمودند. لازم به ذکر است یکی از علل تجمع دوباره مالباختگان آزادی متهمان با قرار وثیقه کمتر از دو میلیارد تومان و پرداخت نشدن ریالی از مطالباتشان طی دو سال گذشته می باشد.

هفته پرحادثه برای پروازهای خوزستان

در هفته گذشته دو پرواز هواپیمایی خوزستان با حادثه روبرو شد. در یکی از این پروازها ، هواپیما با ۲۰۰ مسافر در آسمان دچار نقص فنی و مجبور به بازگش شد. ساری و الباجی دو تن از نمایندگان اهواز در مجلس نیز در این پرواز بودند. پس از چند ساعت مسافران با هواپیمای دیگری به اهواز سفر کردند. همچنین در حادثه ای دیگر ف پرواز تهران - ماهشهر دچار سانحه شد و در اهواز به صورت اضطراری فرود آمد. پرواز شماره 4065 شرکت هواپیمایی زاگرس، تهران - ماهشهر به دلیل نقص فنی در فرودگاه اهواز به طور اضطراری به زمین نشست.

 رصد نیروهای امنیتی  خوزستان

در هفته ی گذشته رئیس کل دادگستری خوزستان وضعیت این استان از نظر شاخص های امنیتی را مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت که با وجود امنیت در خوزستان شرایط برای سرمایه گذاری در این استان فراهم است. وی رصد نیروهای امنیتی ،اطلاعاتی و انتظامی در این استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت که هر گونه تحرک دشمن در استان خوزستان تحت نظر بوده و کشفیات انجام شده اخیرا در رابطه با بعضی گروه های ترورریستی محصول زحمات شبانه روزی مجموعه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در این استان حاصل شده است.

 تلاش برای انتصاب مدیران نفتی دوران احمدی نژاد در خوزستان

در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر تلاش برخی نمایندگان استان خوزستان برای انتصاب مدیران احمدی نژادی در نفت منتشر شد. طبق این خبر ، اخیرا برخی نمایندگان استان هجمه های سنگینی به وزیر نفت جهت انتصاب مدیران سابق و منصوب دولت احمدی نژاد را در راس شرکت های بزرگ نفتی چون مناطق نفتخیز جنوب و شرکت اروندان وارد نموده اند .

خبر خوش اروندی استاندار 

در اواسط هفته گذشته ، استاندار خوزستان در رابطه با خودروهای اروندی گفت که مصوبه تردد خودروهای اروندی در خوزستان به قوت خود باقیست و شماره گذاری این خودروها از سرگیری خواهد شد. شریعتی افزود: جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانده انتظامی خوزستان درباره این خودروها برگزار شده و قرار است فعلا خودروهای موجود شماره گذاری شوند.

همت بالای بانوی 70 ساله مقیم آلمان در دزفول

در هفته ای که گذشت ، بانوی 70 ساله خرمشهری مقیم آلمان در خرمشهر همیار فضای سبز شهرداری شناخته شد. خانم برزیده همسر شهید برزیده مقیم کشور آلمان که در زمان های مختلف به خرمشهر سفر می کند، از سوی شهرداری خرمشهر به عنوان همیار فضای سبز شهرداری شناخته شد. این خانم علاوه بر اقدامات شایسته در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز به صورت داوطلبانه نسبت به کاشت نهال در بوستان مقابل منزل مسکونی خود واقع در کوچه عسکری بلوار ساحلی امام خمینی(ره) با هدف ترویج فرهنگ گسترش ونگهداری فضای سبز در بین خانواده ها اقدام کرد.



شدت گرمای ماهشهر یک خودرو را به آتش کشید

گرمای هوا در خوزستان در هفته گذشته به حدی بود که باعث آتش گرفتن یک خودرو شد.  لاستیک این خودرو که در اتوبان اهواز – ماهشهر در حال حرکت بود، پس از تحمل گرمای زیاد دچار حریق شد که این آتش به سایر بخش‌های این خودرو سرایت کرد.

تجمع مقابل فرمانداری ماهشهر

در هفته ای که گذشت ، جمعی از افراد جویای کار بندر ماهشهر در اعتراض به مساله بیکاری مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.


یک انتصاب در خوزستان

در هفته گذشته طي حكمي از سوي محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، علي صالح نساج به سمت مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان خوزستان منصوب شد. قرار است مراسم معارفه صالح نساج با حضور معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شود.

سوژه داغ فیش های حقوقی در شورای شهر اهواز 

در هفته ای که گذشت سوژه داغ فیش های حقوقی به شورای شهر اهواز کشیده شد و رامی علاسوند، رییس شورای شهر اهواز، در مورد حقوق مدیران شهرداری گفت که  از شهرداری درخواست داریم که میزان حقوق مدیران خود را اعلام کند. وی افزود: در مورد حقوق اعضای شورای شهر نیز، اعضا بدون در نظر گرفتن حق ایاب و ذهاب و حق تلفن، دو میلیون و هشت هزار تومان حقوق دریافت می کنند. البته این حقوق بابت 60 ساعت جلسه در ماه است و این مبلغ حق الجلسه است زیرا ما حقوق بگیر نیستیم .

کمبود 7 هزار معلم در خوزستان

در هفته ای که گذشت با توجه به فصل نقل و انتقالات درون و برون استانی خوزستان ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه خوزستان 7 هزار معلم کم دارد، گفت: منتظر دریافت مجوز استخدام با همکاری نمایندگان خوزستان در مجلس هستیم. همچنین محمد تقی‌زاده در نشست با چند تن از نمایندگان مجلس شورای درخواست کرد تا پیگیر چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش به‌ویژه جذب منابع مالی و گرفتن ردیف استخدامی باشند. گفتنی است طبق گفته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان حدود پنج هزار و 355 معلم درخواست انتقال به دیگر شهرهای استان و استان های دیگر را دارند.

واکنش اینستاگرامی عضو شورای شهر اندیمشک 

در هفته گذشته ، مهدی قلی کیانی عضو شورای شهر اندیمشک در صفحه اینستاگرام خود از قطع بی رویه درختان خبر داد و گفت که در این رابطه  پنج عضو شورای شهر به این اقدام واکنش نشان دادند. 



مدیریت پروازی عامل فاجعه پتروشیمی

در هفته گذشته هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس مدیریت پروازی را عامل فاجعه پتروشیمی بوعلی خواند و گفت: سال گذشته کارگری در پتروشیمی ماهشهر مانع رخ دادن چنین فاجعه‌ای شد اما امروز خانواده اش به نان شب محتاج هستند. دلیل این مشکل این بود که متخصصین بر سر کار نیستند و اعتقادی به لزوم ایمنی در صنعت وجود ندارد.

چرا مدیران اصلی برکنار نشدند؟

پس از خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی ، به دستور عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس رییس تعمیرات پتروشیمی بوعلی سینا عزل شد. این اقدام واکنش های مختلفی به دنبال داشت و عده ای عقیده دارند باید مدیران اصلی پتروشیمی برکنار شوند نه مدیران جزو. 

تحصن نماینده شادگان در صدر اخبار رسانه ها

در هفته ای که گذشت تحصن نماینده شادگان در استانداری ، در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت. علت این تحصن طبق گگفته های این نماینده بحران آب در شادگان بود که پس از آن نیز جلسه ای با حضور استاندار برگزار شد. برخی از فعالین سیاسی و اجتماعی استان پیگیری مشکلات از طریق تحصن را راهکار اصلی رسیدن به خواسته ها و مطالبات مردم ارزیابی نمی کنند و البته عده ای نیز موافق چنین امری هستند.

کارگردانی که از شورای اهواز پول گرفت اما فیلم نساخت

در هفته گذشته آذر زمان‌پور، عضو شوراي شهر اهواز بر سر موضوع تخصيص يك ميليارد تومان به شهرداري منطقه 5 براي تجهيز اين شهرداري وارد بحث شد و در اعتراض به سخنان ناصري كه معتقد بود بايد اين اعتبار را به شهرداري منطقه 5 تخصيص داد گفت: چرا به هر بهانه‌اي به مباحث مطرح شده از سوي بنده ايراد وارد مي‌كنيد؛ شورا پيش از اين به اصرار و حمايت يكي از اعضاء خود مبلغ 50 ميليون تومان براي ساخت يك فيلم در اختيار يك كارگردان قرار داد و به اعتراض‌هاي من توجهي نشد. آن كارگردان پول را گرفت و فيلم را هم نساخت و رفت! 

عصبانیت نمایندگان خوزستان از هیات رییسه مجلس

در هفته ای که گذشت نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به دلیل دیر قرائت شدن تذکر کتبی آنها که درباره انتصاب استاندار خوزستان بود به هیأت رییسه اعتراض کردند. نمایندگان استان خوزستان در اول تیرماه در تذکر کتبی خواستار انتصاب استاندار بومی شده بودند اما تذکر آنها در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت نشده بود. غلامرضا شریعتی 30 خردادماه 95 به عنوان استاندار خوزستان انتخاب شد. نمایندگان استان خوزستان پیش از پایان جلسه علنی در حالی که عصبانی بودند، اعتراض خود را نسبت به دیر قرائت شدن تذکر کتبی خود به هیأت رییسه مجلس اعلام کردند.

بگو مگوهای مدیرکل بحران خوزستان و مشاور خانم ابتکار

در هفته ای که گذشت آتش سوزی پتروشیمی ماهشر ، موجب بگو مگوهای زیست محیطی مدیرکل بحران خوزستان و مشاور خانم ابتکار رییس سارمان محیط زیست کشور شد.  کهرم مشاور سازمان محیط زیست  در اعتراض به اظهار نظر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر سمی نبودن دود حاصل از آتش‌سوزی گفت که  آیا این شخص حاضر است خانواده خود را در معرض استنشاق چنین گازهایی قرار دهد؟ کهرم با ذکر مثالی افزود: «حتی آتش حاصل از سوختن چوب نیز برای سلامتی مضر است چون منوکسیدکربن و دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند‌.» البته مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز این واکنش را بی پاسخ نگذاشت و کهرام را دعوت به آمدن به خوزستان و زندگی در این استان کرد.


خواب خرگوشی برخی مدیران خوزستان

در هفته ای که گذشت الباجی نماینده اهواز در گفتگو با شوشان به مدیران ناکارآمد خوزستان اولتیماتوم داد و گفت : به مدیران نالایق و ناکارآمد استان هشدار می دهم که اگر به خود نیایند و از خواب خرگوشی برنخیزند و مشکلات مردم را حل نکنند مطمئن باشند واقعیت ها را بی پرده با رسانه ها در میان خواهم گذاشت و همه ی بلاها و مصیبت هایی که بر سر مردم آورده اند را فریاد خواهم کشید. به عنوان نماینده مردم سوگند یاد کرده ایم که پاسدار منافع مردم باشیم و ذره ای از حق مردم استان و اهواز کوتاه نخواهیم آمد.

انتخاب پر سر و صدای شهردار آبادان

انتخاب حویزاوی به عنوان شهردار آبادان هم از جمله خبرهای هفته گذشته در خوزستان بود. این انتخاب موافقان و مخالفانی داشت و اخیرا یکی از اعضای شورای شهر آبادان در مصاحبه ای گفته است که حویزاوی مثل شیرازی ، سیاسی کاری می کرده است ! به هر حال ، حویزاوی به صورت رسمی به استانداری خوزستان معرفی  شده تا روند تائید وی از سوی استانداری خوزستان بررسی شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment واقعا جادارد تقدیر و تشکری داشته باشیم از دکترشریعتی استاندارفهیم و فرهیخته و مردمی ودلسوز خوزستان و همچنین مهندس بالدی مدیرکل شجاع و فرهیخته و متعهد مدیریت بحران خوزستان که با تسلط کامل برمقولات مدیریت بحران درس خوبی به مدیران پروازی پتروشیمی داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار