اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
حجت الاسلام محمد سادات ابراهیمی نماینده سابق شوشتر در مجلس در میان هیات همراه ابتکار به چشم می خورد که کنجکاوی بسیاری را برانگیخته بود. با پرس و جو مشخص شد وی به سمت مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده است.
 هفتمین سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که با تاخیر پنج ساعته همراه بود، با حاشیه هایی همراه بود.

* ماهشهر به عنوان مبداء هفتمین سفر ابتکار به خوزستان انتخاب شده بود اما شرجی و رطوبت بالا همه چیز را برهم زد. هواپیمای حامل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، به دلیل کاهش دید خلبان نتوانست در ساعت 8:15 صبح در ماهشهر فرود آید و به تهران بازگشت. اصرار ابتکار بر سفر به خوزستان باعث شد تا وی با پرواز دیگری در ساعت 11:30 به خوزستان سفر کند و سفر با تاخیر پنج ساعته و این بار به جای ماهشهر به اهواز انجام شود.

 با تغییری که در برنامه سفر بوجود آمد، برنامه انعقاد تفاهم نامه جمع آوری گازهای همراه نفت در اهواز از دیگر برنامه ها پیشی گرفت و ابتکار در بدو ورود به اهواز و پیش از سفر به ماهشهر در این آیین حضور یافت.

 با وجود فشرده سازی برنامه ها باز هم معاون رئیس جمهوری و هیات همراه نتوانستند زودتر از ساعت 19 و 30 دقیقه خود را به سرسرای امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برسانند. بنابراین برنامه نشست هم اندیشی با نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با سه ساعت تاخیر برگزار شد و با شورای حفاظت کارون و کارگروه آلودگی هوا ادغام شد.

 * در این نشست به سه نفر از مدیران زمان سخنرانی داده شد اما استاندار خوزستان با صرفنظر از سخنرانی زمان خود را به دو نفر دیگر از مدیران بخشید تا به این ترتیب پنج نفر از مدیران بتوانند مطالب مورد نظر خود را ارائه کنند.

 *  حجت الاسلام محمد سادات ابراهیمی نماینده سابق شوشتر در مجلس در میان هیات همراه ابتکار به چشم می خورد که کنجکاوی بسیاری را برانگیخته بود. با پرس و جو مشخص شد وی به سمت مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده است.

  * جلسه نشست با مدیران و نمایندگان با عنوان شورای حفاظت کارون و کارگروه آلودگی هوا یا به عبارتی 'شورای حفاظت محیط زیست خوزستان' برگزار شد اما این مساله باعث نشد برخی مدیران از خواسته های ضد محیط زیستی خود عقب نشینی کنند.

در این جلسه اخلاق محمدیان مدیرکل شهرک های صنعتی خوزستان از ابتکار خواست که با راه اندازی شهرک صنعتی شماره 5 اهواز که فاقد مجوزهای محیط زیستی است، موافقت کند. همچنین شهرک صنعتی شماره 4 دزفول را که آن نیز با مخالفت محیط زیست روبه رو است، دریابد.
نبی اله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان نیز از فرصت استفاده کرد و با اعتراض به طرح های انتقال آب از رودخانه کارون از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواست که به طرح پرورش ماهی 'تیلاپیا نیل' مجوز بدهد. این در حالیست که سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل خطرات این گونه مهاجم پرورش آن را ممنوع اعلام کرده و کارشناسان در سال های اخیر به شدت نسبت ازدیاد این ماهی در منابع ابی خوزستان هشدار داده و اعلام کرده اند همه رودخانه ها و تالاب های خوزستان (به جز زهره) به تیلاپیا آلوده شده اند. گفتنی است که تیلاپیا جزو 100 گونه مهاجم در دنیا شناخته شده است.

امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز از رئیس سازمان محیط زیست خواست ارزیابی زیست محیطی طرح ها را اداره کل محیط زیست خوزستان تفویض اختیار کند.

  * احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان با لحن طنزآمیز حوادث سفرهای گذشته ابتکار به خوزستان را یادآوری کرد و گفت: یک بار قایق وی در تالاب هورالعظیم واژگون شد، بار دیگر تلفن همراهش از بالگرد سقوط کرد و این بار به دلیل شدت شرجی، هواپیما نتوانست به زمین بنشیند اما ابتکار بازهم از سفر به خوزستان منصرف نشده است. 

  * حجت الاسلام مجید ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نمیانده شادگان، انتقادات تندی را متوجه ابتکار و دولت یازدهم کرد. محمد درویش مدیرکل مشارکت های مردمی و فعال محیط زیست که لحظه به لحظه سفر را در کانال تلگرام خود گزارش می کرد، در این کانال نوشت: 'یک نکته عجیب که نماینده شادگان با اعتراض مطرح کرد، آن بود که چرا معصومه ابتکار در طول کمتر از سه سال گذشته، بیش از هر استان دیگری؛ یعنی هفت بار به خوزستان سفر کرده است! فایده این سفرها چیست؟ این انتقاد در حالی مطرح می شود که پارسال در بحران ریزگردها، یکی از اعتراض های نمایندگان مجلس آن بود که چرا ابتکار به خوزستان نمی آید؟!'

  معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پس از نشست و در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد که طرح انتقال آب کارون باید مجوز زیست محیطی داشته باشد و تاکنون هیچ مجوزی برای این طرح صادر نشده است.
ابتکار افزود: ما باید تاییدیه بدهیم و مجوز صادر کنیم که تاکنون هیچکدام از این کارها انجام نشده است. او با اظهار بی اطلاعی از اجرای طرح انتقال آب در شهرهای یزد و کرمان گفت: ما از اجرای این طرح خبر نداریم و ما گزارشی از اجرای این طرح ها نداریم و خبرنگاران اگر گزارش مستندی از این طرح ها دارند ارائه بدهند.

  *آخرین برنامه ابتکار در خوزستان شرکت در آیین کلنگ زنی نخستین مدرسه طبیعت در اهواز بود که قرار است در گیت بوستان سازمان آب و برق راه اندازی شود. با وجود حضور بسیاری از خبرنگاران و عکاسان در جلسه شورای حفاظت کارون اما روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست و روابط عمومی استانداری خوزستان به عنوان برگزار کنندگان این سفر، وسیله آمد و شد برای انتقال خبرنگاران به گیت بوستان فراهم نکردند که باعث سرگردانی خبرنگاران پس از نشست در شهرک نفت شدند. سرانجام آیین کلنگ زنی مدرسه طبیعت بدون حضور خبرنگار برگزار شد.

   * تاخیر پنج ساعته در این سفر یک روزه باعث حذف و فشردگی برخی برنامه ها شده بود. این بار هم دیوار تشکل ها و NGO ها از همه کوتاه تر بود و نشست رئیس سازمان محیط زیست کشور با تشکل های مردم نهاد زیست محیطی به دلیل تنگی وقت لغو شد.

برچسب ها: حاشیه ، ابتکار ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار