این روزها فضاي سنگين ادارات و نارضايتي مردم در برخی از ادارات خوزستان مشهود است

"> شکست طرح تكريم ارباب رجوع در ادارات خوزستان !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

این روزها فضاي سنگين ادارات و نارضايتي مردم در برخی از ادارات خوزستان مشهود است

چند روز پیش داشتیم اظهارات استاندار جدید قم را مطالعه می کردیم. وی خطاب به مدیران استان گفته بود نباید حتی یک اداره استان بدون میز خدمت باشد البته همان طوری که اطلاع دارید اداره کل بازرسی استان خوزستان بازدیدهای سرزده خود را بدین منظور آغاز کرده است. در این بازدیدها از ادارات و سازمان هایی که نیز خدمت ندارند پرسیده می شود چرا این بخشنامه که یکی دو سالی است از صدور آن می گذرد به خوزستان نرسیده است؟ اگر چه مدتي گذشت تا ادارات مختلف در اين زمينه فعاليت خود را آغاز كنند اما برخي از آنها در اين زمينه پيشرو شدند و گوي سبقت را ربودند. برخي ديگر هم هنوز كه هنوز است به كارهايي براي رفع تكليف بسنده كرده اند. در اين چند سطر نمي شود به تك تك ادارات و سازمان هاي شمول اين قانون اشاره كرد و عملكرد آنها را به نقد نشست. فضاي سنگين ادارات و نارضايتي مردم در برخی از ادارات عامل اصلي اين تصويب‌نامه شد اما سئوال اصلي اينجاست كه با وجود چنين تصويب‌نامه‌اي، ايجاد ميز خدمت در طبقه اول همه دستگاه‌‌هاي دولتي چه جايگاهي دارد؟

آنچه بيش از هر چيز به ذهن مخاطب خطور مي‌كند، عدم توفيق طرح تكريم ارباب رجوع است كه امروزه ميزي را براي ارائه راحت‌تر خدمات به ارباب رجوع در طبقه اول ادارات علم كرده است.

گمان مي رود مشكل برخورد ادارات با ارباب رجوع بيشتر از آنكه به قانون و تصويب نامه برگردد به نوع نگاه برخی كاركنان و كارمندان به مردم بر مي گردد. در همين راستا يقينا آموزش كاركنان و خصوصا دست‌اندركاران روابط عمومي‌ها در مواجهه با خواسته‌هاي مردم، بيشتر از هر طرح و تصويب ديگري كارساز خواهد بود. چه اينكه در غير اين صورت باز هم مجبور مي شويم كه در دهه چهارم انقلاب، باز هم قانون و روش ديگري را براي كسب رضايت مردم، تجربه كنيم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار