اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
قائم مقام اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پروژه احداث آزادراه اهواز – اصفهان را جزو پراهمیت‌ترین پروژه‌های قابل تعریف در سراسر کشور دانست و گفت: این پروژه از نظر گردشگری و کاهش مسیر بین دو استان خوزستان و اصفهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم شرکت راه‌آهن دولتی چین هر چه سریعتر تصمیم خود را اخذ کند.
 
 سهراب میر عزیزی در حاشیه نشستی که امروز، 11 مردادماه با حضور نمایندگانی از شرکت راه‌اهن دولتی چین به منظور بررسی نحوه مشارکت در پروژه آزادراه اهواز – ایذه – لردگان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با فضای خوبی که در کشور برای سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف جهت انجام پروژه‌ها شکل گرفته، شرکت راه‌آهن دولتی چین طبق مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی بررسی و بازدید‌هایی از برخی پروژه‌های مهم بخش حمل و نقل استان خوزستان داشت که پروژه احداث آزادراه اهواز – اصفهان از جمله این پروژه‌ها است.
 
وی افزود: امیدواریم شرکت راه‌آهن دولتی چین با توجه به بررسی‌ها و بازدیدهایی که از مسیر این آزادراه خواهند کرد، در آینده خیلی نزدیک در سرمایه‌گذاری این پروژه و نهایتاً احداث آزادراه سهیم باشند.
 
میرعزیزی خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه اهواز – اصفهان حدود 570 کیلومتر است که امیدواریم ظرف یک تا یکسال و نیم آینده عملیات اجرایی پروژه مذکور آغاز شود. این پروژه با سرمایه‌گذاری به اجرا گذاشته می‌شود، بنابراین شرکت راه‌آهن دولتی چین یا هر شرکت دیگری با سرمایه خود این آزادراه را احداث می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، نماینده شرکت راه‌آهن دولتی چین به سوابق این شرکت در اجرای پروژه‌های احداث آزادراه و ... در کشور چین، آفریقا، آمریکای جنوبی و .. اشاره و خاطرنشان کرد: ما در زمینه راه و آزادراه تاکنون پروژه‌هایی بسیاری به انجام رسانده‌ایم و در کشور ایران نیز پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران – اصفهان را در دست داریم. عملیات اجرایی پروژه مذکور از سال جاری آغاز شد و در سال بعد به اوج خود خواهد رسید.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت در پروژه احداث آزادراه اهواز – اصفهان خواستار اطلاعات و مدارک ارزیابی زیست‌محیطی و زمین‌شناسی این پروژه شد.
 
همچنین در این نشست دو نفر از پیمانکاران ایرانی پروژه احداث آزادراه اهواز – ایذه – لردگان به اهمیت و مزیت‌های این پروژه از جمله کاهش تصادفات، ارتقای ایمنی، کاهش زمان سفر از اهواز به اصفهان و در نتیجه افزایش رغبت مسافرت در مسیر اهواز – اصفهان و کاهش بار ترافیکی مسیر قبلی و جذب گردشگران به سمت سدهای کارون 2 و کارون 3 اشاره کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار