اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
فرماندار شوش تاکید کرد: با رویکرد دولت در خصوص توسعه ی روستاها محرومیت از چهره ی روستاها زدوده و زمینه ی ماندگاری مردم در محل زندگی خویش فراهم خواهد شد.
شوشان: فرماندار شوش تاکید کرد: با رویکرد دولت در خصوص توسعه ی روستاها محرومیت از چهره ی روستاها زدوده و زمینه ی ماندگاری مردم در محل زندگی خویش فراهم خواهد شد.



رضانجاتی فرماندار شوش در نشست بررسی مشکلات توسعه ی روستایی شهرستان شوش که با حضور معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ،معاونت امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان در دفتر فرماندار برگزار شد گفت: امروزه دولت در دو مقوله ی رفع محرومیت از روستاها به عنوان مراکز تولید واشتغال جامعه ی شهری و همچنین ایجاد طرح های خود اشتغالی برای روستاها در جهت اشتغال جوانان وارد عمل شده است .

وی گفت: باید شرایط تولید در روستاها از حالت سنتی خارج و با دانش روز مطابقت داشته باشد و کیفیت و کمیت تولیدات روستایی مورد توجه قرار گیرد.

نجاتی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور موضوع محرومیت زدایی از روستاها و حل مشکلات جاده ، آب و برق روستایی و همچنین انجام سایر زیرساخت ها در جهت علاقه مند کردن مردم به زندگی در روستاها وکاهش مهاجریت روستائیان به شهرها انجام شود.

وی گفت: در این راستا دولت به فراخور ظرفیت های موجود در روستا تسهیلات ویژه ای را برای روستائیان در جهت ایجاد اشتغال و تولید در نظر گرفته است.

"ناصرزرگر" معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز گفت:  شهرستان شوش با قدمت بیش از هفت هزار ساله دارای بستر بسیار مناسبی جهت توسعه ی زیرساخت های گردشگری داخلی و خارجی می باشد.

وی گفت: منابع آب وخاک گسترده و وجود بخش مهمی از زمین های حاصلخیز کشور واستان در این شهرستان می تواند ظرفیت خوبی را برای توسعه همه جانبه ی اجتماعی و اقتصادی برای روستاها فراهم کند.

"زرگر" گفت: عدم توازن گسترده ی بین جامعه روستایی و شهری در سطح کشور بخصوص در بخش درآمد باعث شده تا وضعیت روستائیان آنگونه که شایسته آنها است نباشد.

این مسئول با اعلام اینکه با اختصاص بسته حمایتی ویژه دولت می‌توان امیدوار بود که روستاها به سمت تحولات اساسی در زمینه‌های مختلف پیش بروند، تصریح کرد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود روستاها کانون توسعه و اشتغال شده و اشتغال پایدار در روستاها ایجاد شود.

معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اعلام کرد: در این راستا یکی دیگر از برنامه‌های دولت تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت اقتصادی است که با اجرای این طرح‌ها، روستاها وضعیت مطلوب‌تری را در این زمینه پیدا می‌کنند.



وی گفت: برای این منظور طرحی در معاونت توسعه ی روستایی کشور ارائه شده تا خانواده های روستایی بتوانند در کنار همدیگر و با انجام یک فعالیت محوری مانند دامداری، کشاورزی، گردشگری و یاسایر زمینه هایی که دانش آن را دارا باشند در جهت توسعه ی اقتصادی این مناطق  تا 40 میلیارد ریال تسهیلات در مناطق روستایی مرزی با سود صفر درصد و سایر مناطق روستایی باسود 3 درصد پرداخت شود.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات به روستاییان و رفع مشکلات آنها سبب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

بازدید از گلخانه ی گل رزهلندی در روستای عنکوش و همچنین بازدید از روستای  الخیضیر بخش فتح المبین از مهمترین دیدارهای معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در شهرستان شوش بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار