شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
رئیس انجمن کسب‌وکار گفت: بخش خصوصی باید توانایی خلق مزیت‌های رقابتی برای مقابله استراتژیک با برندهای بین‌المللی معتبر كه در صف ورود به کشور هستند، را داشته باشد.
براساس آمارهای بین‌المللی، رتبه ایران در تامین فضای کسب‌وکار با ارتقاي ٣٣ پله اي از 152 به 130 و در بخش كارآفريني با رشد ٢٠ درصدي  از ١٠٠ به ٨٠ رسيده است كه اين ارقام بيانگر ارتقاي جايگاه ايران در شاخص هاي كسب و كار بوده و در كنار ساير عوامل كليدي اقتصاد، فرايند بهبود محیط کسب و کار در کشورمان را عینیت می‌بخشند.

به گزارش پول‌نیوز، رئیس انجمن کسب‌وکار ایران در همین خصوص با اشاره به اهميت ارتقاي شاخص كسب و كار ابران در فضاي بين المللي و ضرورت استفاده مديران بنگاه هاي اقتصادي از فرصت هاي پيش رو، گفت: پس از برجام نسبت به برگزاری دوره‌هايي برای مدیران عالی‌رتبه بنگاه‌های خصوصی و دولتی با حضور استادان حرفه‌ای و با نگرش کاربردی از طريق همکاری علمی دانشگاه‌ها و مدارس عالی کسب‌وکار بین‌المللی از جمله مرکز عالی مدیریت ماستریخت هلند و دانشگاه UMEF سوئیس اقدام شده است.

هادی سياری طراحی و تدوین دوره‌های کاربردی با استانداردهای بین‌المللی در کشور را عاملي اساسي در رفع نیازهای کسب‌وکار ایرانی و راهکاری مناسب برای توانمندسازی صنایع، بنگاه‌های اقتصادی، تولیدی و بازرگانی در شرایط فعلی عنوان كرد و گفت: يكي از مزاياي برگزاري ابن دوره ها در داخل كشور علاوه بر صرفه جويي در وقت و هزبنه بنگاه افتصادي، نظارت مستمر مدیران دولتي و خصوصي بر مجموعه کسب‌وکار خوبش است.

وی در ادامه به موج استقبال روز افزون شرکت‌های بین‌المللی براي ورود به کشور پس از اجرايي شدن برجام و دغدغه عمده صاحبان کسب‌وکار و بنگاه‌های اقتصادی کوچک در رويارويي با مدبران شركت هاي خارجي اشاره كرد و اظهارداشت: در این شرایط باید برای توانمندسازی کسب‌وکارهای ایرانی، راهبران و مدیرانی را پرورش داد که توانایی رهبری و مدیریت تغییر را داشته باشند.

سياری تاكيد كرد: بخش خصوصی باید توان رقابتی خود را برای ورود به عرصه‌های اقتصادی تقویت کرده و توانایی خلق مزیت‌های رقابتی برای مقابله استراتژیک با برندهای بین‌المللی معتبر كه در صف ورود به کشور هستند، را داشته باشد.

وی با بيان اینكه فعالان کسب‌وکار به تنهایی و صرفا با تکیه به تجربه حرفه‌ای خود موفق به شکار فرصت‌ها نخواهند بود، آمادگي مجموعه خود را برای ارتقاي دانش مديران ارشد بخش خصوصي و دولتي  در راستاي حمايت  از فضاي كسب و كار و توليد داخلي ازطريق حضور مديران دراین دوره اعلام نمود و برگزاري اين دوره را فرصتی برای ايجاد خلاقيت و ارائه ایده هاي جدید از سوي مديران ارشد بخش خصوصي و دولتي برشمرد.

برچسب ها: كسب‌وکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار