اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
 معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با تامین زیرساخت های مورد نیاز برای صادرات، میزان صادرات سالانه کالا از مرز بین المللی شلمچه به 2.5 میلیون دلار رسید.

 ولی الله حیاتی عصر سه شنبه در حاشیه نشست کارگروه بررسی مشکلات صادرات و واردات استان خوزستان در فرمانداری آبادان به رسانه ها گفت:زیرساخت های مورد نیاز و استاندارد برای صادرات کالا در مرز شلمچه فراهم شده و تامین این زیرساخت ها، افزایش صادرات را به همراه داتشه است.

حیاتی تصریح کرد:فرمانداری خرمشهر با همکاری دیگر دستگاه ها در تلاش است تا پایان امسال، دروازه تجاری مرز شلمچه از دروازه مسافری جدا شود.

وی اظهار داشت:بر این اساس همچنین، خروجی های متعددی در مرز تجاری با عراق ایجاد می شود و در نشست که با طرف عراقی، هماهنگی لازم برای سرعت بخشی روند توسعه صادرات در مرز شلمچه انجام می شود.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد:90 درصد صادرات کالای محدوده منطقه آزاد اروند از بندر خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه انجام می شود، و اگرچه نواقصی نیز در این مسیر وجود دارد با برنامه ریزی ها این نواقص نیز برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت:با توجه به تاکید دولت و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق صادرات غیرنفتی، برای نخستین بار در حوزه صادرات و واردات در منطقه آزاد اروند، تراز صادرات بر واردات مثبت شده و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی محقق شده است.

به گزارش ایرنا در این نشست که با حضور فرمانداران شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر و جمعی از مدیران اقتصادی برگزار شد در خصوص آسان شدن روند صادرات کالا از بنادر شهرستان های جنوبی خوزستان تصمیم گیری شد.

برچسب ها: صادرات ، مرز شلمچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار