شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

شوشان : بازتوانی قلب یک برنامه درمانی برای بیماران قلبی است. هدف از بازتوانی قلبی محدود کردن آسیب‌های وارد شده به قلب و بهبود کیفیت زندگی است.

مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) به مناسبت افتتاح مرکز بازتوانی قلبی این بیمارستان گفت : بازتوانی قلب به بیماران قلبی کمک می‌کند تا بعد از حمله قلبی، جراحی قلب، یا اقدامات پزشکی که جهت باز کردن عروق بسته شده انجام می‌شود، احساس بهتری داشته باشند و در افرادی که دچار نارسایی قلبی، تعویض دریچه قلب، یا دچار انسداد عروق خونی دست یا پا شده‌اند، بسیار کمک‌کننده است می‌تواند سبب قوی‌تر شدن قلب شده و توانایی انجام ورزش را در بیمار افزایش دهد.

دکتر علیرضا عطاری با اعلام خبر راه اندازی مرکز بازتوانی قلبی بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز گفت : باتوانی قلب باید به گونه‌ای باشد که سلامت کلی و احساس بیمار را بهتر کند. برنامه‌های بازتوانی باید شامل انجام فعالیتهای ورزشی بوده و همچنین به بیمار کمک کند تا سیگار را ترک کند، اگر اضافه‌وزن دارد به وزن طبیعی برسد و اگر وزنش ایده‌آل است همچنان در محدوده طبیعی باقی بماند. همچنین باید به رژیم غذایی توجه گردد طوری که اگر شخص مبتلا به فشارخون بالا است، کلسترول خونش بالا است، یا دیابت دارد، یک برنامه خوب بازتوانی کمک می‌کند تا این وضعیت‌ها بهبود یابد.

وی ادامه داد : بسیاری از بیماران بعد از حمله قلبی یا جراحی قلب دچار افسردگی می‌شوند. یک برنامه بازتوانی خوب همچنین شامل راه‌هایی برای بهبود افسردگی و ایجاد احساس خوب در بیماران است. برنامه بازتوانی باید داروهایی که فرد مصرف می‌کند را نیز مدنظر داشته باشد چرا که در تعدیل ضربان قلب هنگام ورزش کمک کننده هستند.

وی در پایان با اشاره به بکارگیری پزشکان متخصص قلب و عروق ، پرستاران دوره دیده قلب ، کاردرمان ، روانشناس و دیگر عوامل اجرایی در راه اندازی مرکز بازتوانی قلبی  و بکارگیری آخرین تجهیزات بازتوانی قلبی راه اندازی این مرکز را نقطه عطفی در حوزه سلامت استان عنوان نمود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار