شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
گروه مقاومت اسلامی 'عصائب اهل الحق' به رهبری شیخ 'قیس الخزعلی' روز یکشنبه اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه عمدی بوده است.

به گزارش ایرنا، عضو شاخه سیاسی این گروه مقاومت اسلامی در پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که حمله هوایی هواپیماهای آمریکا به یگان های ارتش سوریه، حمله ای عمدی و از روی قصد قبلی بوده است.

'حسن سالم' افزوده است که آمریکا با هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه این پیام را ارسال کرده که واشنگتن مایل به نابودی گروه تروریستی داعش نیست و می خواهد همچنان منطقه خاورمیانه در شرایط بی ثباتی باقی بماند.

این نماینده پارلمان عراق اضافه کرده است که هواپیماهای آمریکا پیش از این نیز نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی و نیروهای عراق را هدف قرار داده بودند و برای عناصر تروریستی داعش انواع سلاح و دیگر کمک های مورد نیاز را فرو انداخته اند که همه آنها با عکس و فیلم ، مستند سازی شده است.

وی با اشاره به نوایای پلید آمریکایی ها، خواستار عدم مشارکت نیروهای ائتلاف نظامی آمریکایی در عملیات آزاد سازی موصل یا حداقل محدود کردن پروازهای آنها به منظور عدم تکرار حادثه دیرالزور (سوریه) شده است. 

جنگنده های آمریکایی دیروز (شنبه) یک موضع نیروهای ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه دیرالزور مورد هدف قرار داد که منجر به قتل 60 سرباز و آسیب دیدن 100 تن دیگر شد و لحظاتی بعد از این حمله، داعش توانست بخش هایی از منطقه را اشغال کند.

نسبت به این حمله مشکوک آمریکایی ها که متعاقب آن شاهد یورش عناصر تروریستی داعش به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور بود، بحث و جدل جدی در شورای امنیت سازمان ملل بالا گرفته تا جایی که روسیه خواستار جلسه فوری شورا برای بررسی اهداف پشت پرده این حمله شده است.

این درحالیست که آمریکایی ها مثل همیشه مدعی شده اند که حمله، نتیجه اشتباه بوده است و در مقابل، بسیاری این توجیه آمریکایی ها را با توجه به تکنولوژی بالای نظامی که واشنگتن دارد، قابل قبول نمی دانند و آن را اقدامی عمدی و از روی قصد و غرض می دانند.

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار