اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۹۳۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با شوشان/ همه نمایندگان خوزستان بلا استثنا در آموزش و پرورش دخالت می کنند/ برخی نمایندگان استان صرفا به دنبال انتصاب نزدیکان خود هستند / خوزستان را دولت اداره نمی کند بلکه این نمایندگان هستند که استان را در چنبره خود دارند
ورود نمایندگان خوزستان در عزل و نصب ها از جمله مباحثی است که این روزها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی از سوی نخبگان و فعالین سیاسی...


شوشان: ورود نمایندگان خوزستان در عزل و نصب ها از جمله مباحثی است که این روزها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی از سوی نخبگان و فعالین سیاسی و اجتماعی مطرح می شود و واکنش های مختلفی را نیز به دنبال داشته است. 

نماينده كارش انتصاب مسئولين نيست

چندی پیش کیانوش راد رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان با اشاره به اینکه دخالت در انتصابات ، منزلت یک نماینده را پایین می آورد گفت که نماينده كارش انتصاب مسئولين نيست.  متاسفانه برخي  نمايندگان استان فكر كرده اند حالا كه راي آورده اند همه كاره قوه مجريه در استان هستند. کیانوش راد با بیان اینکه مسول اجرايي استان استاندار است و نه نماينده ، گفت که در جریان انتخاب شریعتی به عنوان استاندار اكثريت نمايندگان حامي بودند و دولت هم در روندي منطقي به نظر نمايندگان هم توجه كرد . حالا چون حامي بوده اند ، بايد امتياز بگيرند ؟ اين نبايد علتي بشود كه هر چه نمايندگان بگويد بخواهد اقدام شود.

گلایه از روند عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش 

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ضمن گلایه از روند عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها گفت که از شهرستان ها ، خصوصا در حوزه آموزش و پرورش خبرهاي خوبي نمي رسد. آموزش و پرورش اولويت اول استان است و نبايد اولويت علمي و تخصصي را فداي اولويت هاي سياسي قرار داد ، حالا از هر جناحي كه باشد . البته واضح است كه هر جناحي مسوليت داشته باشد بايد در جهت برنامه هاي دولت كه خواست مردم بوده است حركت كند.

خوزستان را دولت اداره نمی کند!

پس از گلایه های صریح کیانوش راد به ورود و دخالت نمایندگان در امر انتصابات ، حالا نیز مشاور استاندار و عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با شوشان ، با انتقاد از دخالت نمایندگان خوزستان در عزل و نصب ها را گفت : اکنون دخالت نمایندگان به گونه ای است که باید بگوییم که خوزستان را دولت اداره نمی کند بلکه این نمایندگان هستند که استان را در چنبره خود دارند.

دخالت افراد سیاسی و صاحبات قدرت در عزل و نصب ها

سید رسول موسوی در گفتگو با شوشان افزود: یکی از مسائلی که بارها به مقتدایی استاندار سابق و شریعتی استاندار فعلی خوزستان یادآور شدم این بود که دخالت افراد سیاسی و صاحبات قدرت در عزل و نصب بخصوص در شهرستان ها در حوزه هایی همچون فرمانداری ها ، مدیران آموزش و پرورش و ... سم مهلک است که به ناکارآمدی مدیریت اجرایی در استان منتهی می شود. 

ایجاد حاشیه و بی انگیزه در بدنه مدیران اجرایی

عضو شورای مشوری آموزش و پرورش خوزستان در ادامه  گفت : درست است که نمایندگان از سوی مردم انتخاب شده اند اما کار نماینده صرفا در حوزه نظارت است . دخالت و ورود نمایندگان در امور اجرایی و امر و نهی در انتصابات ، کار را از مسیر اصلی خود منحرف می کند و نتیجه ای جز ایجاد حاشیه و بی انگیزه شدن مدیران اجرایی ندارد. 

یکی از علت های افت آموزش و پرورش خوزستان

سید رسول موسوی با بیان اینکه متاسفانه روند دخالت ها در امر آموزش و پرورش به یک امر طبیعی تبدیل شده است ، گفت : دخالت افراد غیرمتخصص یکی از علت های افت آموزش و پرورش خوزستان است. عوامل افت آموزشی صرفا گرد و غبار و جنگ تحمیلی و ... نیست. دخالت های بی مورد و انتصاب مدیران بی تجربه و فشار بر بدنه آموزش و پرورش نیز موجب بی انگیزگی و دلسردی فرهنگیان شده است. 

ضرورت انتصاب افراد متخصص و کارشناس

وی افزود : آموزش و پرورش باید توسط معلمان باتجربه ، کارشناسان و مدیران متخصص و باتجربه اداره شود و اگر نمایندگان دلسوز روند توسعه نظام آموزشی هستند نباید با تحمیل افراد غیرمرتبط  و غیرکارشناس ، سبب دلسردی شوند. 

از بین بردن جاذبه ماندن برای معلمان در استان

مشاور استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل عقب ماندگی آموزش و پرورش خوزستان نسبت به سایر استان ها گفت : همه تقصیر عقب ماندگی آموزش و پرورش استان را نباید به جنگ تحمیلی و شرایط گذشته معطوف کرد ، بلکه خودمان نیز در این بین مقصر هستیم. از بین بردن جاذبه ماندن برای معلمان در استان ، انتصاب مدیران غیرهمسو و بی تجربه ، دخالت عناصر قدرت طلب در امور مدارس و تحکمی برخورد کردن با معلمان و ... همگی از جمله مواردی است که سبب این عقب ماندگی ها شده است.

همه نمایندگان خوزستان بلا استثنا در آموزش و پرورش دخالت می کنند/ فشار و تهدید به استیضاح

سید رسول موسوی ضعف در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش را علت اصلی دخالت نمایندگان دانست و گفت : همه نمایندگان خوزستان بلا استثنا در آموزش و پرورش خوزستان و در زمینه انتصابات دخالت می کنند و برای رسیدن به خواسته های خویش ، بر وزیر فشار می آوردند و او را تهدید به استیضاح می کنند. نمایندگان چنین حقی ندارند و صرفا باید وظیفه نطارتی خود را انجام دهند. .

دخالت های آشکار و نهان در انتصابات

وی افزود: اینکه برخی نمایندگان نزدیکان خود را معرفی می کنند که مدیر مدرسه ، معاون و یا مدیر آموزش و پرورش شوند ، ظلم به مردمی است که به آن ها رای دادند. این قبیل کارها باعث می شود در دوره های بعد درصد مشارکت مردم در انتخابات به دلیل بی اعتمادی به نماینده کاهش یابد. .البته عده ای دیگر نیز به صورت پنهانی و غیرآشکار در انتصابات شهرستانی دخالت می کند.

برخی نمایندگان صرفا به دنبال انتصاب نزدیکان خود هستند

نماینده اسبق خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان خوزستان در دوره های گذشته از جمله مجلس اول ، دوم و سوم که خود حضور داشتم صرفا نظر مشورتی به مدیران اجرایی استان ارائه می دادند و به هیچ وجه تحکمی در کار نبود اما متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس دهم صرفا به دنبال کسانی هستند که وام دارشان هستند و بر اساس قول و قرارهایی که قبل از انتخابات با برخی ها گذاشته اند حالا در پی انتصاب آنان در سمت های مختلف هستند. این گونه قول و قرارها شایسته نیست و برخلاف تفکیک قوا در ایران اسلامی است. 

سید رسول موسوی ادامه داد: دخالت نمایندگان در امور اجرایی در دولت نهم و دهم شدت داشت. در آن دوران نمایندگان فعال مایشا بودند و در همه زمینه ها ورود پیدا می کردند. متاسفانه این روند در دولت یازدهم نیز ادامه یافت و اکنون به گونه ای است که یک نماینده علنا در انتصابات وارد می شود.

نمایندگان به دنبال جذب اعتبار و بودجه باشند

 مشاور استاندار خوزستان ضمن توصیه به نمایندگان گفت : اگر نمایندگان دلسوز هستند و به دنبال پیشرفت آموزش و پرورش خوزستان هستم توصیه می کنم که از این دخالت ها دست بردارند. نمایندگان دنبال حمایت معنوی از مدیران اجرایی باشند و با چانه زنی و تلاش بیشتر اعتبارات و بودجه بیشتری را به استان بخصوص به آموزش و پرورش اختصاص دهند تا مشکلات و کمبودها برطرف شود.

واقعیتی تلخ در خوزستان

عضو شورای مشورتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه باید این واقعیت تلخ را بگویم که دولت خوزستان را اداره نمی کند. این نمایندگان هستند که به دخالت های بی مورد خوزستان را اداره می کنند و سپس همین نمایندگان انتقاد می کنند که چرا پیشرفتی حاصل نشده است. 
 
خوزستان نیاز به همدلی و همراهی نمایندگان و مسئولین دارد

سید رسول موسوی با بیان اینکه خوزستان نیاز به همدلی و همراهی نمایندگان و مسئولین دارد گفت : خوزستان زمانی می تواند روی ریل پیشرفت قرار بگیرد و آموزش و پرورش استان زمانی می توان خود را از عقب ماندگی رها کند که در گام اول نمایندگان در جهت اخذ ردیف های بودجه ای برای استان فعال شوند و تلاش های خود را برای اختصاص بودجه بیشتر به استان معطوف نمایند.


سید رسول موسوی در پایان با بیان اینکه نباید در امر آموزش و پرورش دنبال توسعه آماری و میکانیکی بود گفت : مدیران و مسئولین آموزش و پرورش در کنار رشد آماری و توجه به تعداد قبولی ها در کنکور ، المپیادها و ... باید به دنبال توسعه حقیقی آموزش و پرورش باشند. توسعه حقیقی زمانی رقم می خورد که یک دانش آموز را به گونه ای پرورش داد تا بتواند نحوه زندگی در جامعه را بیاموزد. 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
0
4
comment متاسفانه خوزستان اینچنین دخالت هایی میشود و در این دوره بسیار بیشتر شده است...
وقتی نمایندگان بجای قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون پیگیر عزل و نصب های اجرایی هستند باید انتظار و توقعی جز فساد و کم کاری نباشد.
سطح نمایندگان از یک مقام قانونگذاری و ناظر به سطح یک کارمند اجرایی تقلیل پیدا کرد.
وقتی وظیفه خویش را رها کردند، باید استانی با درصد بالای بیکاری و کیفیت پایین آموزشی و علمی داشته باشیم

نمایندگانی که فریاد و وامصیبتا برای مشکلات خوزستان میزنند در امور اجرایی دخالت نکنند ،نظارت کنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
5
2
comment کیانوش تو تهران نشستی دیگه کاری به خوزستان نداشته باش همین شماها بودید که استاندار خوزستان جناب مقتدایی را تغییر دادید حالا فقط نماینده ها مانده که همراه خود سازید اینقدر به دنبال جناح بازی نباشید مشکلات مردم را برطرف کنید
comment
شهر وند خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
2
4
comment عضو شورای آموزش و پرورش یا همون مدیر کل سابق دولت اصلاحات در زمان مدیر کلی خود فقط با مشورت نمایندگان مجلس مبادرت به تاًیین راًسای نواحی می نمود حال چگونه است که انتقاد می نماید از روند انتصابات در آموز ش و پرورش خوزستان با آقی موسوی باید گفت آیا در زمان صدارت شما در آموزش و پرورش خوزستان بی نقص عمل نموده اید که حال انتقاد می کنید مطالب شما برای 5 سال گذشته و افراد کم سن و سال شاید مناسب باشد ولی برای نسل اول انقلاب که شما را میشناسند و همچنین جناب استاندار که شاید از گذشته شما اطلاعی نداشته باشد چندان مناسب نمی باشد .اعتقاد این شهروند مطلع این است که خبر گزاری شوشان شاید از درج این مطلب به دلیل واقعگرایی جود داری کند .
comment
واقعیت تلخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
1
3
comment واقعیت تلخ خوزستان اینبار دامن میراث فرهنگی را گرفته است تاجایی که وظایف فرهنگ وارشاد را میراث انجام می دهد درحالی که بناها ومحوطه های تاریخی را رها کرده..... آیا پاسخی برای این واقعیت تلخ هست؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟
comment
آفتاب خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
0
2
comment جناب مشاور عزیز از حوزه اموزش و پرورش اطلاعاتی نداریم ولی در حوزه میراث استانی که سه اثر ثبت جهانی داره اگه نمایندگان مردم ببینند که صنایع دستی و گردشگری و اثار باستانی دارند نابود میشوند باید بنشینند و نظاره کنند که وظیفه انها قانونگزارییست پس چرا در حمایت انها از تغییر استاندار فریاد وامصیبتا سر ندادید که کار شما پیگیری بودجه است یک بام و دو هوا نمیشود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
0
2
comment سلام- از مدیر مسول محترم شوشان خواهش می کنم خبرنگاری رو یک روز بفرستن اداره اموزش وپرورش اندیمشک که از نزدیک گزارشی از تغییر ات گسترده مدیران معاونین و سرایداران تهیه کنند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
0
1
comment کاشکی فقط تغییر مدیران بود...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
0
1
comment نمایندگان ما نماینده عزل و نصب هستند در شهرستان ها بخصوص..
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
comment
0
1
comment واقعا باید تاسف خورد برا کسانیکه برای حفظ دوستان از رده خارج و مدیران فسیلی که بر اساس همشهری بودن با استاندار سابق بر صندلی های مدیریتی تکیه زده اند هر انگی به نماینده ها میزنند نمایندگان بهتر از شما وظایف خودشان را میدانند و برای پیشرفت استان هر تغییری که لازم است باید انجام دهند
comment
عبود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
comment
0
0
comment درست است نمايندگان مجلس همه كار ميكنن فقط بايد طرف از حزب ش باشع
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار