شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
استاندار خوزستان گفت:طرح استحصال نمک صنعتی بندرماهشهر برای نخستین بار در کشور اجرایی شده و طبق برنامه، سالانه 800 هزار تن نمک از آن استحصال می شود.
 پنجشنبه در بازدید از طرح استحصال نمک صنعتی از آب خلیج فارس در بندر ماهشهر اظهار کرد:این طرح با مساحت یکهزار و 800 هکتار کار بزرگی محسوب می شود چراکه برای اولین بار آن هم در استان خوزستان انجام شده است.
وی افزود: بسیاری از کشورهای منطقه نظیر عمان خواستار این بوده اند که دانش و فناوری آن به کشورشان متقل شده یا سرمایه گذاری مشترک انجام شود، ولی پیشنهاد طرف ایرانی این است که نمک صادر شود و دانش فنی آن در کشور بماند یا اگر قرار است دانش آن منتقل شود، حقوق ایران محقق شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین مواد عالی که ارزش افزوده بیشتری دارد و نیاز به واردات است مانند پتاس و غیره را می توان در این طرح استحصال کرد.
وی گفت:این بازدید به منظور بررسی وضعیت این طرح است تا اگر مشکلی وجود دارد رفع شود و این طرح با کمترین دغدغه اجرایی شود.
استاندار خوزستان با تاکید بر صنعتی بودن این طرح گفت: آخرین تکنولوژی دنیا در آن استفاده شده و کاملا صنعتی و بدون ایجاد آلودگی برای محیط است.
استاندار خوزستان با اشاره به مطالعات گسترده ای که برای این طرح انجام شده است بیان کرد: هم اکنون این طرح خوراک اصلی پتروشیمی اروند را تامین می کند.
بندر ماهشهر قطب نخست تولید فراورده های پتروشیمی در خاورمیانه به شمار می رود و سالانه حدود 17میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در ماهشهر و بندر امام تولید می شود.
ماهشهر در 100کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.


ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار