شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
نذر طبیعت با فرهنگ‌سازی و نقاشی و احیای طبیعت در بهبهانخبرگزاری فارس: نذر طبیعت با فرهنگ‌سازی و نقاشی و احیای طبیعت در بهبهان

وکیل پایه یک دادگستری بهبهان در اقدامی جالب برای فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست و طبیعت اقدام به نذر طبیعت با دیوارنویسی و احیای طبیعت در منطقه خائیز بهبهان و دیگر نقاط شهرستان کرده است.

محمد داس‌ مه اظهار کرد: طبیعت یک گنجینه مهم و زنجیره حیاطی است برای انسان‌ها که مادام باید از آن نگهداری و حفاظت کنند.

وی ادامه داد: طبیعت یک منشاء بسیار مهم برای دارو‌های گیاهی و معدنی برای تمام شاخه‌های صنعتی و ذخیرگاه بسیار موثری برای بقای انسان‌هاست.

این وکیل دادگستری ضمن اشاره به اینکه نذر طبیعت ایده‌ای نوپا بوده و هنوز به درستی در بین مردم جا نیفتاده است، افزود: باید تلاش کنیم که این ایده و طرح که به صورت خودجوش نهادینه شده است به صورت گسترده و چهره به چهره اطلاع‌رسانی شود.

داس‌مه خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته قطع بی‌رویه درختان و نابود کردن محیط زیست و از بین رفتن حیاط وحش خسارت‌های فراوانی به محیط زیست وارد کرده است.

وی تصریح کرد: حفظ و حراست از محیط زیست وظیه انسانی و دینی و ملی بوده که امید است با فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به نذر طبیعت و بهبود محیط زیست اطراف به نسل‌های آینده خود کمک کنیم.

این حامی محیط زیست در ادامه ضمن اشاره به اینکه اصناف می‌توانند نقش مهم و موثری در ایجاد زمینه پاک شدن محیط زیست انجام دهند، افزود: با اطلاع‌رسانی و تفکیک زباله و همچنین اجرای طرح‌های همکاری با محیط زیست و جنگلکاری می‌توان در این راه گام‌های موثری برداشت.

داس‌مه افزود: نباید فراموش کنیم که محیط زیست سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و بی‌توجهی به آن در ‌‌نهایت تخریب محیط زیست است.

وی در پایان افزود: تصویب قوانین و مقررات همیشه راهکار حل مشکل نیست، اما برای مقابله با تهدیدات موجود برای محیط زیست وجود قوانین و مقررات کارآمد می‌تواند موثر و مفید باشد.

برچسب ها: محمد داس‌ مه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار