شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت:پیش بینی می شود در سال زراعی جاری، 100 تن شکر خام در این شرکت تولید شود.

فریبرز کریمی زند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این شرکت 10 هزار هکتار سطح زیر کشت نیشکر دارد که در سال زراعی جاری 9 هزار هکتار زیر کشت رفته و پیش بینی می شود از این سطح، 940 هزار تن نیشکر برداشت شود. 

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی کارخانه تولید شکر این شرکت 100 هزار تن است افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری این شرکت به ظرفیت کامل اسمی خود دست یابد.
وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته 165 هزار تن شکر در کارخانه این شرکت تصفیه شد که 100 هزار تن از این حجم از کشت و صنعت دهخدا بوده و بقیه آن از کشت و صنعت های دیگر و بخشی از آن نیز از طریق واردات بود.

کریمی زند ادامه داد: برداشت نیشکر تا 15 فروردین 96 به پایان خواهد رسید و روزانه حدود 10 هزار تن نیشکر از سطح زیر کشت برداشت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا افزود: از تفاله های برداشت نیشکر سه محصول شکر، ملاس و باگاس تولید می شود که از محصول باگاس 242 فراورده فرعی همچون چوب سازی ، الکل و در واحدهای تولید انرژی استفاده می شود.

وی، ادامه داد: یک شرکت خصوصی با سرمایه ای بالغ بر 76 میلیون دلار در خوزستان در آینده ای نزدیک کارخانه تولید ذغال اکتیو را در کنار صنایع جانبی کشت و صنعت نیشکر دهخدا راه اندازی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این کارخانه سالیانه حدود 40 هزار تن ذغال اکتیو در این کارخانه تولید می شود ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه حدود یک هزار نیروی انسانی جذب و اشتغال زایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با بیان اینکه توانایی تولید داخلی شکر کمتر از مصرف کشور است گفت: تمام صنایع تولیدی نیشکر در کشور حدود یک میلیون و 600 هزار تن شکر تولید می کنند و مصرف داخلی شکر حدود 2 میلیون و 100 هزار تن است که با این حجم تولید برای تعادل بازار نیاز به حدود 500 هزار تن واردات داریم.

شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا از واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که با 2 هزار و 183 نفر نیرو، در 25 کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار