سیدشریف حسینی با بیان اینکه طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون پنجم توسعه، ششم دی ماه امسال در مجلس تصویب و سپس به تأیید شورای نگهبان رسید، گفت: رئیس‌جمهور نیکزاد را از سرپرستی وزارت ارتباطات بردارد. "> رئیس‌جمهور نیکزاد را از سرپرستی وزارت ارتباطات بردارد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱

سیدشریف حسینی با بیان اینکه طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون پنجم توسعه، ششم دی ماه امسال در مجلس تصویب و سپس به تأیید شورای نگهبان رسید، گفت: رئیس‌جمهور نیکزاد را از سرپرستی وزارت ارتباطات بردارد.

به گزارش شوشان، سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون پنجم توسعه، ششم دی ماه امسال در مجلس تصویب و سپس به تأیید شورای نگهبان رسید، گفت: بر اساس این مصوبه، دولت حق ادغام یا انحلال وزارت‌خانه‌ها بدون مجوز مجلس را ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین در این مصوبه ذکر شده است سرپرستی وزارت‌خانه‌های بدون وزیر از سوی وزیری دیگر نیز ممنوع است.

وی یادآور شد: در این حکم به طور مشخص قید شده است وزیر راه و شهرسازی نباید سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری تأیید این مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان در تاریخ دوازدهم دی ماه، تصریح کرد: روال قانونی اجرایی شدن این مصوبه، ابلاغ آن از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور پس از دریافت تأییدیه شورای نگهبان است که در این صورت، رئیس جمهور باید بلافاصله با عزل نیکزاد و برداشتن وی از سرپرستی وزارت ارتباطات، قانون را اجرایی کند.

وی با غیرقانونی خواندن باقی ماندن نیکزاد در پست سرپرستی وزارت ارتباطات پس از تأیید مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان، گفت: البته رئیس جمهور تا زمان دریافت ابلاغیه رئیس مجلس می‌تواند سرپرست فعلی وزارت ارتباطات را ابقا کند؛ اما پس از دریافت این حکم، ملزم به تغییر سرپرست این وزارت‌خانه و تعیین سرپرستی جدید غیر از وزرای کابینه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت این حکم را اجرا خواهد کرد، افزود: فعلا نیازی به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اجرایی شدن یا نشدن این قانون از سوی رئیس جمهور نیست و باید بگذاریم تا دولت در آرامش و به دور از چالش، این قانون را عملیاتی کند./


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار