اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
معاون استاندار خوزستان:
 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خطاب به مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: باید بانک اطلاعاتی قاریان، مفسران، مترجمان، حافظان و جامعه قرآنی استان را تهیه کنید.

به گزارش مهر، علی حسین حسین زاده صبح امروز شنبه در جلسه شورای قرآن استان خوزستان اظهار کرد: یکی از نکاتی که مهم است و نگاه ما را به فرهنگ نشان می دهد همین حضور در جلسات است. خیلی مواقع جلسات فرهنگی را در یک زمان سوخته می گذارند ولی بابت این تعیین زمان از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: صورتجلسات بحث های قرآنی را که بررسی کردم نشان می دهد به کارشناسی بیشتر و نگاه با تأمل بیشتر نیاز دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح جامع قرآن باید همه جوانب را دیده و مطالعات بسیار هم پیرامون آن انجام شود. تنظیم صرف به صورت جلسه کفایت نمی کند و باید عملیاتی تر وارد شویم.

حسین زاده ادامه داد: عمق دادن به مباحث قرآنی در قالب تفسیر قرآن که از قدیم باب بوده را باید بیشتر مورد توجه قرار داد. رغبت خوبی به بحث تفسیر قرآن وجود دارد و بزرگان بسیاری از قبل و بعد انقلاب در این زمینه وارد و کارهای مجموعه ای انجام دادند.

وی ادامه داد: عمق دادن به فهم قرآن را باید در جامعه گسترش دهیم. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون تشویق جوانان به مأنوس بودن با قرآن و محبت قرآنی امیدوارم در طرح جامع قرآنی به مباحثی مانند تفسیر قرآن توجه بیشتری شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: دنبال این هستیم که تمامی جلسات را سر ساعت برگزار و جلسات را با کمترین تأخیر برگزار کنیم. این عرف غلط نهادینه سازی شده که حداقل با نیم ساعت برای شرکت در جلسه حضور پیدا می کنند و باید آن را به تدریج اصلاح کرد.

حسین زاده بیان کرد: مسئولان استانی ظاهرا در حوزه فعالیت شوراهای قرآنی به وظایف خود عمل نکردند و جایگاه ما در این زمینه مقام ۳۰ کشور است. سازمان های مردم نهاد به خوبی می درخشند ولی فعالیت های دولتی برای این شورا فاصله بسیاری با مردم داشته و خوب نیست.

وی اضافه کرد: طرح جامع قرآنی استان پیوست های لازم را ندارد و نیاز به انجام یک کار کارشناسی دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: تشکیل کارگروه برای هر شهرستان به منظور پیگیری سیاست های این شورا یک پیشنهاد خیلی خوب است که امید می رود مدیرکل ارشاد آن را دنبال کند.

وی ادامه داد: دستور کار جلسات نیز باید با مطالعات بیشتر تعیین شود و حتی کارگروه پنج نفره ای نیز تشکیل شود تا مصوبات این جلسات را پیگیری کند. البته باید رویکرد حمایتی کانون ها و گروه های مردمی فعال قرآنی باشد.

حسین زاده خطاب به مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: باید بانک اطلاعاتی قاریان، مفسران، مترجمان، حافظان و جامعه قرآنی استان را تهیه کنید.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان همچنین تأکید کرد: جلسات نیز باید حداقل هر ماه یا دو ماه یک بار برگزار شود.

وی بیان کرد: فضای انتقادی که باز شده خوب است ولی باید در چارچوب نقد عملکردی باشد. استان خوزستان را فرهنگی نمی دانند و ظاهرا خودمان هم باورمان شده ولی این استان ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ است.

حسین زاده افزود: مدیران عضوی که امکان حضور در جلسات شورا را ندارند باید از قبل به معاونت سیاسی اجتماعی اعلام کنند و اگر این روند خیلی طولانی شود گزارش به وزارت متبوع ارسال می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار