شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد: از خمپاره و راکت های متعددی که گروه های مسلح در ۴۸ ساعت گذشته به سوی مناطق غیر نظامی در غرب حلب شلیک کردند «وحشت زده و بهت زده» شده است.
دی میستورا در ژنو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اخبار معتبر از « کشته شدن شمار زیادی غیر نظامی از جمله چند کودک و همچنین زخمی شدن صدها نفر » حکایت دارد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد افزود: « کسانی که مدعی اند هدف این حملات رهایی از محاصره بخش شرقی حلب است باید بدانند که هیچ چیزی استفاده نا مناسب و بدون تمایز از سلاح به ویژه سلاح های سنیگن را در مناطق مسکونی توجیه نمی کند و احتمال دارد به عنوان جنایت جنگی به حساب آید ».

به علاوه به گفته فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، دبیر کل این سازمان حملات اخیر به مدارس را در دو بخش حلب از جمله حملات هوایی به مناطق غیر نظامی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، استفان دی میستورا افزود: «غیر نظامیان در دو بخش حلب به اندازه کافی به دلیل اقدامات بی نتیجه و مرگبار با هدف تسلط بر این شهر رنج می برند. آنها هم اکنون به آتش بس پایدار نیاز دارند».  

درگیری های خشونت آمیزی روز یکشنبه در حومه غربی حلب در سومین روز حمله گروه های مسلح روی داد. گروه های مسلح تلاش می کنند محاصره حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر مناطق تحت کنترل خود را بشکنند.
برچسب ها: وحشت زده ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار