اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار داد:
از سوی دیگر سازمان آب و برق پیش بینی کرده که به ویژه در حوضه رودخانه کرخه ممکن است دچار مشکلاتی شویم و در این خصوص بازه‌های تهدیدی را تعریف کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از امکان وقوع سیلاب در حوضه رودخانه کرخه در سال جاری و تعریف بازه‌های تهدیدی در این حوضه خبر داد.

به گزارش شوشان ،‌ هاشم بالدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که امروز (16 آبان ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر لزوم آمادگی برای پیشگیری از وقوع سیلاب پس از بارندگی‌ها اظهار کرد:‌ ممکن است امسال شاهد وقوع سیلاب‌هایی همانند اوایل سال باشیم، بنابراین لازم است پیشگیری‌های لازم انجام شود و در این خصوص آمادگی وجود داشته باشد.

وی افزود:‌ از سوی دیگر سازمان آب و برق پیش بینی کرده که به ویژه در حوضه رودخانه کرخه ممکن است دچار مشکلاتی شویم و در این خصوص بازه‌های تهدیدی را تعریف کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص کشت پاییزه و تامین آب آن عنوان کرد:‌ در حوضه کارون، دز و کرخه مشکلاتی در خصوص تامین آب کشاورزی نخواهیم داشت البته مصرف بهینه توصیه می شود. با این وجود، حوضه هندیجان و مارون دارای برخی مشکلات‌ است و استانداری خوزستان پیگیری‌هایی در این خصوص انجام خواهد داد.

بالدی ادامه داد: انتقال آب از سرشاخه های مارون در بالادست و همچنین برداشت در بالا دست توسط سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از رودخانه علا و برنامه ریزی برای احداث 2 هکتار باغات حوزه مارون را تحت تاثیر قرار داده است.

وی عنوان کرد:‌ از دیگر موضوعات نامه سازمان آب و برق استان به نفت برای جلوگیری از انسداد نهر ماله که این انسداد علاوه بر مسایل زیست محیطی بر ترویج سیلاب ها بسیار تاثیرگذار است و باید آزاد باشد همچنین در پایین دست شهر اهواز امسال کانال بهره آزادسازی شد و این کانال و رودخانه ها سپاپ اطمینان برای سیلاب ها هستند که باید آزاد باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد:‌ با توجه به پیش‌بینی‌ها، بارندگی‌ها در اواخر آذرماه شدید خواهد بود و به همین جهت ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد به ویژه در حوضه سد کرخه این احتمال بیشتر و لازم است بررسی‌هایی در خصوص سیل‌بندها توسط حوزه‌های مربوطه انجام شود.

بالدی با اشاره به مشکل تامین آب در هندیجان عنوان کرد:‌ یکی از موارد در این حوضه این است که آب از سد کوثر رهاسازی می شود ولی به هندیجان نمی رسد.

وی در خصوص خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های در خوزستان عنوان کرد: در مجموع سیلاب سال گذشته و ابتدای سال جاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است؛ یکی از مشکلاتی که در زمینه عدم تامین اعتبارات این خسارت‌ها در مرکز مطرح می شود این است که این روستاها در بستر رودخانه قرار دارند و به همین جهت باید در خصوص این روستاها اقدام اساسی انجام شود.


خبرنگار: 17032
انتهاي پیام

برچسب(ها): بارندگی، سیل، مدیریت بحران، کرخه، کم آبی

برچسب ها: سیلاب ، حوضه کرخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار