اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
از کسی حمایت نخواهم کرد، خودم نباشم اعتبارم پشت کسی دیگر باشد؟
ابتدا یکی از چهره‌های رسانه‌ای جریان اصول‌گرا در خبرگزاری مشهور وابسته به این جناح، خبر از نهی محمود احمدی‌نژاد
همدلی: ابتدا یکی از چهره‌های رسانه‌ای جریان اصول‌گرا در خبرگزاری مشهور وابسته به این جناح، خبر از نهی محمود احمدی‌نژاد از نامزدی در انتخابات سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب داد و در حالی که رئیس جمهور سابق همچنان در سفرهای انتخاباتی خود به سر می‌برد، برخی دیگر از چهره‌های رسانه‌ای این جریان از احمدی‌نژاد می‌خواستند تا به توصیه رهبری تمکین کند و از این مسیر بازگردد.

 با این همه وی بعد از این دیدار به یکی دو سفر دیگر رفت و سخنانی برزبان آورد که بوی انتخابات داشت. تا این که سرانجام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری با انتشار صدای ایشان در جلسه درس خارج به گمانه‌زنی‌ها پایان داد. رهبر انقلاب در بخشی از این جلسه فرمود: «یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به‌ملاحظهی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور، به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما شما شرکت کنید. این را گفتیم، خوب یک چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که می‌بیند و می‌فهمد و فکر می‌کند که به‌نفع برادر مومنش است باید به او بگوید دیگر. ما هم اوضاع کشور را خوب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم. آدم‌ها هم، به‌خصوص آدم‌هایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند بیشتر و بهتر از دیگران می‌شناسیم. با ملاحظه‌ حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی، انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دوقطبی در کشور ایجاد می‌شود.»

ایشان افزودند: «دوقطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خوب، حالا این مایه‌ اختلاف بشود بین برادران مومن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خوب، حالا این هم پشت بلندگو.»

پس از این سخنان بود که بسیاری از چهره‌های اصول‌گرا به میدان آمدند و از احمدی‌نژاد خواستند که اطاعت خود را از توصیه رهبری اعلام کند. یک روز پس از آن بود که محمود احمدی‌نژاد دست به قلم شد و در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، اطاعت خود را از توصیه ایشان اعلام کرد و در نامه‌ای کوتاه نوشت: «همان‌گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، این‌جانب برنامه‌های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و این‌جانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.»

وی ادامه داد:«ضمن تشکر از بیانات مهم حضرت عالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می‌رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارم.»

وی در حالی این نامه را نوشت که طی این مدت از جلسه خود با رهبر انقلاب به هوادارانش سخنی نگفته بود. با این همه او بیش از دوماه پس از آن دیدار، روایت خود از آن ماجرا را ارائه کرد.
سایت دولت بهار از رسانه‌های نزدیک به رئیس جمهور سابق روز گذشته با انتشار سخنان وی در دیدار با «جمعی از دبیران شوراهای بازخوانی خط امام(ره) سراسر کشور» که صبح پنجشنبه (۱۳آبان ماه) در دفتر احمدی‌نژاد صورت گرفت، منتشر کرد.

خیال همه راحت شد؟

وی در بخشی از این سخنان با اشاره به سخنرانی‌های خود در دو سال گذشته گفت:«دو سالی تبیین را با هم دنبال می‌کردیم. تقریبا در هر جلسه من تذکر دادم. آقا به بحث‌های انتخابات اصلا ورود نکنید. آنها اصلا در مقابلِ این ارزشی ندارد. اگر این نباشد با هزار بگیر و ببند و با هزار طراحی‌های سیاسی و با کارهایی که معمولا در دنیا انجام می‌شود مشکل حل نمی‌شود. والله ارزش‌های الهی زمانی محقق می‌شود که به باورِ مردم تبدیل بشود و همه در راهش حرکت کنند. این نیست که یک صندلی را گرفتیم، فکر کنیم همه‌اش را هم درست کردیم. انتخابات آمریکا را ببینید. با هر پدرسوخته‌بازی هست می‌خواهد آن صندلی را بگیرد. تو جنس رسیدنت فاسد است، چطور می‌خواهی اصلاح کنی؟ چطور می‌خواهد از دلش صلاح بیرون بیاید؟»

احمدی‌نژاد در ادامه گفت:«ما از اول هم بحث‌های انتخاباتی نداشتیم. حالا رهبری فرمودند، خیال همه راحت شد. چه آنهایی که می‌خواستند کار کنند و در دلشان دغدغه بود، چه آنهایی که پدر ما را در آوردند و وقتی می‌خواستیم در یک استان جلسه بگیریم، این می‌کشید، او تهدید می‌کرد، احضاریه می‌آورد و… آقا ول کنید بگذارید کارمان را بکنیم. راحت شدید دیگر! نگران بودید؟ باید نگران درون و هویت خودت باشی. نگران ارتباطت با خدا باشی. والا قبل از تو آن‌قدر در تاریخ آمدند و طغیان‌گری کردند، اما هیچ اثری از آن‌ها نیست.»

کسی می‌خواهد در انتخابات باشد، از اینجا برود

رئیس جمهور سابق ادامه داد:«عزیزان، بحث تبیینی با قوت ادامه دارد. بدانید من اگر تک و تنها هم بمانم این کار را ادامه می‌دهم. تعارفی نیست. مسئولیت انسانی از کسی ساقط نمی‌شود. ما که دعوا نداریم. محدودیت و سیطره‌ای وجود ندارد. ما با هم آمدیم. یک کار داوطلبی و مردمی است. اگر دوستانی تحلیل دیگری دارند، دوست دارند بروند برای انتخابات و اینها فعلا در مجموعه نباشند. بروید! راحت کارشان را بکنند. چون با این مجموعه نمی‌شود کارها را انجام داد. اصلا دو دله نمی‌شود. من به شما این را بگویم. به خدا اگر یک در ده هزار میلیارد موضوع انتخابات در ذهن من بود، الان آن هم نیست. انسان که تمام نمی‌شود. انسان که بند به عنوان نیست. دوستانی که می‌خواهند در انتخابات کار کنند و در انتخابات نظری دارند، بروند و در این مجموعه نباشند. چون آسیب  می‌بیند.»

خودم نباشم اعتبارم پشت کسی دیگر باشد؟

وی در ادامه سخنان خود پیرامون موضع انتخاباتی‌اش گفت:«من می‌دانم در این انتخابات حساسیت و فشار زیاد است. می‌آیند فشار می‌آورند، وادار می‌کنند که آقا حمایت کن و اطلاعیه بده! من گفتم هیچ برنامه‌ای در رقابت‌ها ندارم؛ معنایش این است که در انتخابات شورا یا ریاست جمهوری چیزی به معنای حمایت از شخص یا لیست وجود ندارد. اگر نزدیک‌ترین فرد به من هم آمد و گفت؛ محترم و آزاد است. گرچه من به او می‌گویم این کار را نکن؛ ولی ارتباطی به من ندارد. روشن است که اگر از کسی حمایت کنم می‌شود همان بحث دیگر! شوخی و بازی نیست. بگویند آقا خودت نباش، اعتبارت بیاید پشت این آقا، خب خنده‌دار است دیگر! اگر با من مشورت کنند که می‌گویم حتما نروید، چون ضرورتی ندارد و در این صحنه نمی‌توانید کاری کنید و موفق نمی‌شوید.»
آقا فرمودند مصلحت نیست،یک ثانیه هم طول نکشید گفتم باشد.

محمود احمدی‌نژاد با اصرار بر موضع خود درباره «تبیین‌اندیشه‌های انقلاب» ادامه داد:«خلاصه عرضم این شد که کار تبیینی، کار اصلی است. در خدمت‌تان هستیم. هرکس از عزیزان مایل است. اینجا نه حزب است نه سازمان. اینجا کسی دستور به کسی نمی‌دهد. دستور یعنی چه؟ ضعف هم زیاد داریم. من از همه ضعیف‌تر. این ماجرایی که پیش آمد خیال نکنید اشکال من و شما بوده است. بنشینیم و بگوییم آقا اشکال ما چه بوده؟ هرچه! ایشان یک مصلحتی دیدند. من حتی سوال نکردم چرا و به چه مصلحتی این را می‌گویید. آقا فرمودند مصلحت نیست، گفتم باشد. به یک ثانیه هم طول نکشید. حالا بیاییم بنشینیم و بگوییم علت چه بود؟ برخی شعارها ابراز احساسات مردم بود. البته من تذکر دادم این‌ها را نگویید. اما دلیل اینها نیست. مسائل کلان کشور و انقلاب که این‌طور نیست.»

سفرها را ادامه خواهم داد

مححمود احمدی‌نژاد در پایان هوادارانش را به اقدامات بعدی خود رهنمون کرد و ضمن اعلام ادامه سفرهای خود،گفت:«موضوع کار من انتخابات نیست. دوستانی که تکلیف دیگری می‌بینند دست‌شان را می‌بوسم اما بروند. نمی‌توانیم الان باهم کار کنیم. من به صراحت گفتم و پاسخ دادم. اطلاعیه روشن هم خواهیم داد. بگذارید یک مقدار جلوتر برویم. فضا آماده بشود. مطمئن باشید درباره برخی مسائل داخل هم صحبت خواهیم کرد. بعضی وقت‌ها باید به در بگویی، دیوار بشنود. برخی اوقات باید همین را که بالقوه در ملت و مردم هست بالفعل، شفاف و روشن کنی. خودِ خدا می‌فرماید تحولات بیرونی نتیجه تحولات درونی است. نگران بیرون نباشید. من اصلا نگران تحولات آینده نیستم. تحولات عالی است و انقلاب جهانی جلو می‌رود. من محرم و صفر سفرها را تعطیل کردم. انشاءالله بعد از صفر ادامه می‌دهیم و سفر هم می‌رویم.»

برچسب ها: احمدی‌نژاد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
comment
0
0
comment یعنی به هرطریقی دنبال ایجاددوقطبی درجامعه است لباسش عوض شده این احمدی نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار