شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
رییس دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان عنوان کرد :
سومین نشست مدیران مراکز رشد منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مدیران 6 استان کشور به میزبانی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ، دکتر سروش زرین آبادی رییس دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز جهت میزبانی این جلسه ، با بیان اینکه توسعه و توجه به کمیت و کیفیت مراکز رشد دانشگاه ها می تواند متضمن رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و علمی کشور شود گفت : کیفی سازی مراکز رشد به منظور شناسایی ایده ها و باروری  انان در راستای اقتصاد مقاومتی از سیاستهای اصلی دانشگاه در دهه چهارم خود است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر مراکز رشد در بیشتر واحدهای دانشگاهی کشور راه اندازی شده است تصریح کرد : بخشنامه های حمایتی و همچنین مجوزهای لازم از این مراکز صورت گرفته است .

زرین آبادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول را اولین پایه گذار مرکز رشد در بین واحدهای دانشگاهی استان خوزستان عنوان کرد وبا بیان این مطلب که در واحدهای اهواز، بهبهان ، مسجد سلیمان و رامهرمز نیز مراکز رشد راه اندازی شده اند گفت : دو مرکز دیگر نیز در واحدهای دانشگاهی ماهشهر و امیدیه در حال راه اندازی است .

رییس دبیرخانه  هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه ازاد اسلامی و همچنین اختصاص صدور مجوز مجلات علمی در گذشته  به این دانشگاه از سوی وزارت علوم و فناوری گفت : دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره مدیریت کیفی سازی در کلیه امور خصوصا پژوهشی را در راس امور خود دانسته و در این خصوص با مدیریت ویژه دکتر واشقانی فراهانی  معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و دکتر ثمری مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه سعی می کند تا وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و در پی آن کشور را در سطح جهانی بالاتر ببرد .

وی  ایجاد فرصتهای مطالعاتی،تشویق و ترغیب از اعضای هیات علمی، حمایت از طرحهای تحقیقاتی و سفرهای علمی خارج از کشور را ازدیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی  در ارتقای کیفی امور پژوهشی خواند .

دکتر زرین آبادی همچنین ایجاد و راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه را یک فرصت ناب خواند و گفت : مدیران این مراکز با شناسایی ایده ها و استعدادهای جوانان کشور و پرورش آن، می توانند تکنولوژی های برتر جهانی را در دست گیرند .

معاون پژوهش و فناوری واحد اهواز: مراکز رشد توانایی تبدیل شدن به سازمانهای تکنولوژی کشوررا دارند  .

دکتر فرید جمالی شهنی معاون پژوهش و فناوری واحد اهوازنیز در این نشست  هدف از ایجاد مرکز رشد را تبدیل علم به ثروت دانست و گفت : مراکز رشد در کشورهای توسعه یافته به دلیل داشتن تکنولوژیهای نوین جهانی در جایگاه بالایی قرار دارند ولی با اینکه در کشورمان بیش از 10 سال از تاسیس این مراکز می گذرد هنوز به جایگاهی واقعی خود نرسیده اند .

وی فرهنگ سازی ، تغییر نگرش در آموزشهای تحصیلی و پژوهشی و... را از الزامات تغییرجایگاه مراکز رشد خواند و گفت : مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی توانایی تبدیل شدن به سازمانهای تکنولوژی وهمچنین رفع مسایل و معضلات اقتصادی و صنعتی کشور را دارند  .

دکتر جمالی شهنی ایجاد مراکز بازاریابی، مشاوره های تخصصی و حمایت از محصول را در مراکز رشد بسیار مهم خواند و گفت : حضور صنعتگران ، دانشجویان کارآفرین و اعضای هیات علمی جهش این مراکز علمی را دوچندان خواهد کرد. 

مدیر مرکز رشد واحد اهواز: سومین نشست مدیران با حضور  6 استان کشور برگزار شد.

دکتر جعفر ملک محمدی مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین ، سومین نشست مدیران مراکز رشد منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی را با حضور  6 استان کشور ( خوزستان، فارس،بوشهر، یزد، کهگیلویه و بویراحمد)اعلام کرد و گفت : این نشست به منظور برنامه ریزی لازم برای ارتقای کیفی ، تعامل و آشنایی با معضلات و مشکلات و همچنین ایجاد راهکارهای مناسب برای شناسایی ایده ها برگزار شده است .

وی افزود : در حاشیه این نشست یک روزه،دو کارگاه آموزشی با عنوان " بازاریابی و فنون مذاکره "وهمچنین " ارزیابی شرکتها" برگزار می شود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار